18.5 C
București

Top 5 verdeturi in mancaruri: alegerea celor mai bune pentru sanatate

Date:

Share post:

Alege cele mai bune 5 verdețuri pentru o alimentație echilibrată și o inimă puternică

Verdeturile sunt importante in majoritatea bucatariilor nationale din lume. Chiar si dincolo de Cercul Arctic, plantele verzi sunt adaugate in mancaruri, incercand sa le pregateasca pentru iarna. Toata lumea stie ca astfel de daruri ale naturii sunt foarte utile si, prin urmare, ar trebui sa fie pe masa in fiecare zi. Ramane sa aflam care dintre ele sunt cele mai valoroase pentru sanatate?

Patrunjel

Multi oameni nu iau in serios patrunjelul ca aliment, mai degraba ca decorare a mancarurilor. Și totusi, are o multime de beneficii.

Cifrele sunt impresionante – aceasta planta are de 2,5 ori mai multa vitamina C decat o lamaie. Doar 10 g de patrunjel asigura o doza zilnica de vitamina K, importanta pentru inima. Patrunjelul contine fibre care stimuleaza activitatea tractului gastrointestinal. In plus, frunzele contin acid folic, care previne dezvoltarea malformatiilor sistemului nervos la fat, asa ca femeile insarcinate ar trebui sa acorde atentie si acestei verdeturi.

Top 5 verdețuri în mâncăruri: alegerea celor mai bune pentru sănătate
Top 5 verdețuri în mâncăruri: alegerea celor mai bune pentru sănătate 15

Dar, sub forma de decoctari concentrate, infuzii, sucuri si uleiuri, patrunjelul poate fi periculos. In Rusia, infuziile si decocturile din ea erau folosite ca abortiv, insa erau folosite extern. Dar un buchet de verdeata intr-o salata cu siguranta nu va face rau!

Unii vindecatori populari sfatuiesc sa se ia sucuri, decocturi, infuzii de patrunjel pentru a elimina pietrele din vezica biliara si rinichi. De fapt, efectul este opus. Astfel de sucuri si infuzii contin oxalati – saruri si esteri ai acidului oxalic, care, dimpotriva, duc la cresterea pietrelor in rinichi si vezica biliara. Medicii nu favorizeaza automedicatia cu patrunjel, dar sunt in curs de desfasurare cercetari care ar putea duce la includerea patrunjelului in preparatele medicale pentru tratamentul urolitiazei.

Top 5 verdețuri în mâncăruri: alegerea celor mai bune pentru sănătate
Top 5 verdețuri în mâncăruri: alegerea celor mai bune pentru sănătate 16

Unii sustinatori ai medicinei populare sustin, de asemenea, ca patrunjelul trateaza cancerul mai bine decat medicamentele traditionale. Dar studiile stiintifice nu sustin acest fapt. Cu toate acestea, un grup de oameni de stiinta rusi au izolat componente din semintele de marar si patrunjel, din care au sintetizat substante care si-au demonstrat activitatea in lupta impotriva tumorilor. Anterior, oamenii de stiinta japonezi le-au gasit in plante tropicale. Acum, dezvoltarea este testata pe sobolani si pe embrioni de arici de mare – vorbim despre viitoarele medicamente pentru tratarea cancerului.

De fapt, nu trebuie sa asteptati minuni de la patrunjel si sa il luati ca pe un panaceu, este mai bine sa il adaugati doar in dieta dumneavoastra.

Top 5 verdețuri în mâncăruri: alegerea celor mai bune pentru sănătate
Top 5 verdețuri în mâncăruri: alegerea celor mai bune pentru sănătate 17

Verdeturile de sera care cresc pe hidroponie, in compozitia de vitamine si minerale nu este inferior patrunjelului din pat. Partea buna este ca in el nu exista pesticide si agenti patogeni, tipice pentru verdeturile cultivate in camp deschis. Spalati, desigur, un astfel de patrunjel este inca necesar, dar fara fanatism, spre deosebire de verdeturile de vara.

Citeste si...
Alimente împotriva atacurilor de cord. Ce este dieta nordică și de ce este necesară
Top 5 verdețuri în mâncăruri: alegerea celor mai bune pentru sănătate
Top 5 verdețuri în mâncăruri: alegerea celor mai bune pentru sănătate 18

Foarte utile si radacinile de patrunjel, similare in gust cu morcovii si telina. Se adauga la salate, supe, supe, tocanite, piure de cartofi, coapte, fierte, fierte si prajite. Un punct important – radacinile de patrunjel au o multime de micronutrienti si foarte putin amidon, spre deosebire de cartofi si alte legume cu amidon.

Spanac

Principalul sau avantaj este prezenta in compozitia sa a antioxidantilor, care pot fi numiti protectorii si medicii nostri interiori. Oamenii de stiinta coreeni au publicat un studiu potrivit caruia extractul de spanac a avut rezultate bune in experimentele pe sobolani.

Top 5 verdețuri în mâncăruri: alegerea celor mai bune pentru sănătate
Top 5 verdețuri în mâncăruri: alegerea celor mai bune pentru sănătate 19

Dar spanacul are o problema – aroma sa. Nu este nimic neplacut la el, desigur – multora chiar le place. Dar este, asa cum se spune, pentru amatori. Lastarii tineri si fragezi sunt buni intr-o salata, iar frunzele mai mature se toaca si se prajesc cu condimente, deoarece au o aroma mai intensa. Spanacul poate fi adaugat si in sosuri – in ele se observa mai putin, mai ales daca se toaca frunzele in blender.

Top 5 verdețuri în mâncăruri: alegerea celor mai bune pentru sănătate
Top 5 verdețuri în mâncăruri: alegerea celor mai bune pentru sănătate 20

Planta contine foarte mult acid folic, esential pentru femeile insarcinate, care nu numai ca reduce riscul de malformatii congenitale la fat, dar creste si nivelul hemoglobinei.

Spanacul este un excelent stimulent al activitatii mentale, deoarece acidul folic activeaza metabolismul in celulele nervoase, iar magneziul si fosforul sporesc efectul. Aceasta este probabil baza proprietatii antidepresive a spanacului, care este studiata de cercetatorii din Coreea de Sud. Spanacul este bun si pentru vedere, deoarece carotenoizii pe care ii contine protejeaza retina de lumina ultravioleta si amelioreaza oboseala ochilor.

Cu cat tratamentul termic este mai putin intens, cu atat spanacul are mai multe beneficii, dar sub forma de tocanita si fiert are mai putini oxalati. Dar cum, desi intr-o doza minima, aceste saruri sunt totusi prezente, in artrita si urolitiaza, spanacul este bine sa fie exclus din alimentatie.

Marar

Top 5 verdețuri în mâncăruri: alegerea celor mai bune pentru sănătate
Top 5 verdețuri în mâncăruri: alegerea celor mai bune pentru sănătate 21

Cea mai caracteristica aroma a bucatariei rusesti, multi straini considera gustul de marar. Probabil ca nu intamplator, deoarece aceasta planta este perfect combinata cu cartofi tineri, castraveti proaspeti, rosii, ridichi, ceapa verde si ulei de floarea-soarelui cu aroma de seminte. Cu toate acestea, multi oameni presara cu generozitate marar pe orice mancare, chiar si pe pizza, si decoreaza cu el toate felurile de mancare de pe masa.

organicsfood.ro
Citeste si...
Beneficiile și daunele laptelui condensat

Unii turisti straini considera ca este o exagerare sa adaugi marar la orice, deoarece aceasta planta parfumata, in opinia lor, umbreste aroma altor ingrediente. Cu toate acestea, in bucataria din Europa de Vest, mararul nu este deloc foarte popular. Bucatarii din alte tari care lucreaza in Rusia au o opinie similara. De exemplu, bucatarii japonezi noteaza ca mararul este ideal pentru okroshka pe baza de kvass, dar este cu siguranta inutil in sushi si sashimi.

Medicii sunt siguri ca dragostea rusilor pentru marar este valoroasa, deoarece are multe beneficii – vitamina C, mangan, care sprijina functionarea normala a creierului, a sistemului nervos si a metabolismului zaharului si al grasimilor. De asemenea, are calciu, cupru, magneziu, potasiu, riboflavina si zinc.

Mararul este bun pentru sistemul cardiovascular, ajuta la ameliorarea diabetului si intareste oasele.

Și mai exista si credinta ca mararul creste productia de lapte matern, dar asta e doar o presupunere. Cel putin de la includerea acestei plante in dieta de rau cu siguranta nu va fi!

Top 5 verdețuri în mâncăruri: alegerea celor mai bune pentru sănătate
Top 5 verdețuri în mâncăruri: alegerea celor mai bune pentru sănătate 22

Gurmanzii de marar fac martini cu marar murat si inghetata de marar. Fara seminte de marar este imposibil de imaginat si pregatirile de casa pentru iarna. Și cat de gustoase sunt bauturile cu marar: cocktail de kefir de vara, sucuri de legume si smoothie-uri! Rusii cred ca nu exista prea mult marar – poate ca asa stau lucrurile?

Menta

Top 5 verdețuri în mâncăruri: alegerea celor mai bune pentru sănătate
Top 5 verdețuri în mâncăruri: alegerea celor mai bune pentru sănătate 23

In multe traditii culinare nationale, menta este un condiment la fel de mult ca si boabele de piper pe care le avem noi. Sosul de menta si jeleul de menta sunt populare in bucataria britanica si americana, in India menta este folosita pentru a aromatiza curry si alte feluri de mancare, iar in bucataria din Orientul Mijlociu este adaugata la mancarurile cu miel. In Africa de Nord si in unele tari arabe, ceaiul de menta este delicios. In plus, frunzele acestei plante aromatice sunt adaugate la bauturi alcoolice, decorate cu ele in cocktailuri si deserturi.

Top 5 verdețuri în mâncăruri: alegerea celor mai bune pentru sănătate
Top 5 verdețuri în mâncăruri: alegerea celor mai bune pentru sănătate 24

Se pare ca exista multe soiuri de menta care pot fi cultivate in climatul rusesc. In plus, toate pot fi folosite in bucatarie. Menta de lavanda este potrivita pentru inghetata si bauturi. Menta cu ghimbir pentru ceaiul de incalzire, menta portocalie si menta cu ciocolata pentru deserturi. Menta cu nume frumos de caprioara, care seamana cu rozmarinul, si menta corsicana, care seamana cu cimbrul, sunt folosite in salate si mancaruri calde.

Citeste si...
Rețete sănătoase de salată pentru slăbit

Exista, de asemenea, multe varietati de menta, dar toate au in comun o concentratie mare de mentol, motiv pentru care planta pare sa arda. Menta israeliana, care se vinde in supermarketuri, are o aroma echilibrata de mentol, care ne este mai familiara.

Menta calmeaza sistemul nervos, asa ca este bine sa o preparati si sa o beti inainte de culcare. De asemenea, puteti pune frunze uscate de menta in pungi de panza sub perna. Unele persoane slabesc cu ajutorul mentei, deoarece inhalarea aromei sale reduce foamea, iar guma de menta dupa masa imbunatateste digestia si reduce dorinta de a manca desert.

Top 5 verdețuri în mâncăruri: alegerea celor mai bune pentru sănătate
Top 5 verdețuri în mâncăruri: alegerea celor mai bune pentru sănătate 25

In plus, un studiu a constatat ca inhalarea aromei de menta inainte de o competitie a imbunatatit rezistenta sportivilor – acestia au alergat mai repede, au sarit mai sus si au putut face mai multe flotari.

Toata lumea stie ca bomboanele cu menta improspateaza respiratia si chiar amelioreaza durerile de gat. Datorita proprietatii racoritoare a mentolului, menta este adesea adaugata la analgezice. Dar sa nu credeti ca menta are vreun efect terapeutic – doar mentolul “pacaleste” receptorii de frig, iar acestia trimit aceleasi semnale catre creier, ca atunci cand sunt expusi la temperaturi scazute. Cu alte cuvinte, menta este un substitut pentru gheata in unele cazuri, dar nu ar trebui sa fie considerata un leac.

Unele studii stiintifice efectuate pe animale arata ca menta ajuta la ameliorarea umflaturilor in cazul alergiilor. Acest lucru se datoreaza faptului ca mentolul, odata ajuns pe piele, ingusteaza vasele de suprafata si le dilata pe cele interne. Cu toate acestea, medicii nu recomanda sa faceti experimente in acest sens, deoarece subiectul nu este inca suficient de studiat si puteti avea o reactie alergica – rinita, conjunctivita, urticarie sau astm bronsic.

Se crede ca menta scapa de gaze, daca e sa dam crezare experimentelor stiintifice. Dar, in cadrul experimentelor, oamenii au baut capsule speciale cu ulei de menta, nu doar frunze mestecate. De aceea, nu ar trebui sa va puneti sperante in menta pentru a scapa de flatulenta. De asemenea, oamenii de stiinta sugereaza ca menta ajuta la ameliorarea durerilor abdominale la copii, dar este prea devreme pentru a trage concluzii.

Top 5 verdețuri în mâncăruri: alegerea celor mai bune pentru sănătate
Top 5 verdețuri în mâncăruri: alegerea celor mai bune pentru sănătate 26

In Rusia, menta era adaugata la kvass, sbiten si scuturi acrisoare. Acum este preparata in principal in ceai cu alte plante, in compoturi de arome, deserturi si preparate de casa. Frunzele de menta sunt, de asemenea, folosite in produse de patiserie, sosuri si condimente, inclusiv in ierburi provensale. Dar nu toata lumea stie ca menta merge bine cu legumele, legumele, carnea si pestele. Cu toate acestea, expertii culinari sfatuiesc sa luati menta ananas pentru peste – are o aroma mai subtila care nu va domina mirosul de peste.

Citeste si...
Simptomele care dezvăluie care vitamine și minerale îți lipsesc

Ruccola

Verdeturile cu o aroma picanta foarte neobisnuita sunt foarte populare in Marea Mediterana(si, bineinteles, in dieta mediteraneana) – se adauga la salate, preparate din carne si peste, pizza si sosuri pentru paste. Adesea, rucola inlocuieste busuiocul in sosul pesto. Aceasta planta este fiarta, inabusita, coapta, coapta – adauga o aroma interesanta oricarui fel de mancare.

Top 5 verdețuri în mâncăruri: alegerea celor mai bune pentru sănătate
Top 5 verdețuri în mâncăruri: alegerea celor mai bune pentru sănătate 27

Rucola este un pic picanta datorita continutului de uleiuri de mustar, care, de altfel, se gasesc si in ridichi. Prin urmare, cei care au un stomac foarte sensibil si, de asemenea, au o predispozitie la ulcer si gastrita, ar trebui sa fie atenti cu aceasta verdeata.

Și acum despre beneficii. Ruccola este bogata in vitaminele C, A, K, potasiu, calciu, acid folic si fibre, necesare pentru formarea unei microflore intestinale corespunzatoare. In aceste verdeturi s-a concentrat o cantitate uriasa de antioxidanti polifenoli, care protejeaza impotriva imbatranirii premature, a cancerului, a problemelor cu creierul, inima si vasele de sange.

Top 5 verdețuri în mâncăruri: alegerea celor mai bune pentru sănătate
Top 5 verdețuri în mâncăruri: alegerea celor mai bune pentru sănătate 28

Este dificil sa alegeti cele mai bune verdeturi pentru sanatate – fiecare planta are propriile beneficii si este recomandabil sa includeti toate plantele in dieta, amestecandu-le in salate. In acelasi timp, nu uitati de pansamente, pentru ca multe verdeturi sunt plictisitoare de mancat daca nu sunt asezonate cu sosuri interesante. Fara ele, dupa cateva zile s-ar putea sa renuntati cu totul la rucola si spanac. Asadar, experimentati: adaugati in uleiul de masline putina miere sau sos de soia, suc de lamaie si de portocale, condimente si ierburi uscate. Oamenii de stiinta spun ca salatele verzi va imbunatatesc nu numai sanatatea, ci si starea de spirit, asa ca incercati sa mancati verde in fiecare zi!

Nu uita!

Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru incercarea de a aplica o reteta, un sfat sau o dieta si nici nu garanteaza ca informatiile furnizate va vor ajuta sau nu va vor dauna personal. Fiti prudenti si consultati intotdeauna un medic sau un nutritionist!

Va multumim ca ati citit! Daca acest articol vi se pare util si interesant, va rugam sa il distribuiti pe retelele de socializare pentru a fi citit si de altii. In acest fel ne ajutati si ne motivati sa scriem mai multe articole interesante.

Mario Benett
Mario Benett
Scriitor independent absolvent a unei facultăți de medicină, un master în sănătate publică si nutriție la NUS Medicine - National University si vastă experiență în domeniul sănătății. În urma formării sale educaționale la Centennial College pentru jurnalism și la Trent University, a descoperit unde se află adevărata sa pasiune - sănătatea. Obiectivul lui este de a ajunge la public cu informații medicale complete și exacte într-un stil ușor de citit și informativ, astfel încât cititorii să poată face alegeri avizate pentru a-și menține sănătatea. A scris articole despre nutriție, medicină sportivă, fizioterapie, cardiologie, radiologie, chirurgie cosmetică, oftalmologie, oncologie, stomatologie, chirurgie, audiologie și alte probleme de sănătate. Colaborează cu succes cu organicsfoods.ro și cu alte platforme din domeniu din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

drmax.ro/
viataverdeviu.ro

Artictiole conexe

15 Alimente accesibile care iti pot imbunatati functia cerebrala

Îmbunătățește funcția cerebrală cu 15 alimente accesibile! De la afine bogate în antioxidanți la pește gras plin de omega-3, aceste alimente sunt esențiale pentru sănătatea cognitivă și starea de spirit. Include-le în dieta ta pentru o minte mai sănătoasă.

Beneficiile untului de migdale pentru sanatate: De ce sa il incluzi in dieta ta

Untul de migdale, o delicatesă cu beneficii uimitoare pentru sănătate. Bogat în grăsimi sănătoase, proteine, fibre și vitamine, te ajută să îți menții o inimă sănătoasă, să gestionezi glicemia și să te bucuri de o digestie ușoară. Descoperă cum poți include untul de migdale în dieta ta zilnică pentru a te bucura de un stil de viață echilibrat!

5 Motive pentru a manca ciocolata: este buna pentru intestin si pentru sanatatea ta generala

Ciocolata neagră, mai ales cea cu un conținut de 70% cacao sau mai mult, oferă beneficii surprinzătoare pentru intestin și sănătatea generală. Pe lângă stimularea creierului, descoperă cum ciocolata contribuie la inimă, piele și multe altele.

Sucurile de fructe: sa le bei sau nu?

Sucurile de fructe sunt gustoase, dar conțin mult zahăr. Merită incluse în dietă zilnică? Aflați în acest articol care sunt efectele lor asupra sănătății și ce variante mai sănătoase există. Distribuiți și comentați articolul pentru discuții pe tema consumului de suc!

Care sunt pericolele conservelor de casa: ce produse pot provoca botulism?

Conservele și mezelurile făcute în casă, dacă nu sunt respectate cu strictețe, prezintă un pericol - riscul botulismului,...

3 Sfaturi simple de la un nutritionist celebru pentru a evita sa te ingrasi toamna

Vrei să eviți kilogramele în plus toamna? Află 3 sfaturi simple date de faimosul nutriționist Michael Mosley pentru a nu te îngrășa când vine frigul. Învață să mănânci corect la masă, să incluzi legume la fiecare masă și să consumi suficiente proteine. Aceste obiceiuri te vor ajuta să rămâi în formă.

10 semne ca ai o toxiinfectie alimentara: Ce trebuie sa stii vara

Vara vine cu riscuri mari de otrăvire alimentară. Identifică rapid 10 simptome ale toxiinfecției și află cum să te protejezi de alimentele periculoase. Informează-te corect și protejează-ți sănătatea!

Beneficiile Anghinarelor pentru o Sanatate Impecabila

Anghinarele susțin sănătatea cardiovasculară și digestive, oferind un bogat aport de fibre și antioxidanți. Descoperiți cum această legumă nobilă poate contribui la un stil de viață sănătos și la prevenirea bolilor cronice.