18.5 C
București

Stai departe de aceste alimente care reduc testosteronul

Date:

Share post:

Testosteronul este un hormon reproductiv masculin. Simtiti ca libidoul nu mai este ceea ce era inainte, sau va simtiti slabit, sau nu aveti puterea de a va trezi dimineata, nu va puteti concentra asupra sarcinilor sau de a petrece timp de calitate cu familia? Sunt sanse ca tu sa te confrunti cu simptome ale testosteronului scazut, cunoscut si sub numele de “Low T” S-ar putea sa va intrebati cum scade nivelul de testosteron. Pot exista cateva motive. De exemplu, stresul de zi cu zi sau un stil de viata sedentar nesanatos pot reduce testosteronul. In plus, dieta dvs. poate juca un rol semnificativ in scaderea nivelului de testosteron. De exemplu, mancarea dumneavoastra poate contine unele alimente care reduc testosteronul. Prin urmare, trebuie sa fiti atenti la astfel de alimente.

Ce este testosteronul?

Testosteronul este un hormon reproducator masculin care se gaseste la oameni si la alte animale. La barbati, testiculele produc in principal testosteron. Cu toate acestea, ovarele femeilor produc si ele testosteron, desi in cantitati mult mai mici.

Productia de testosteron creste semnificativ in timpul pubertatii si scade dupa varsta de 30 pana la 50 de ani. Testosteronul este cel mai adesea asociat cu apetitul sexual si joaca un rol vital in productia de sperma. Cu toate acestea, el afecteaza, de asemenea, masa osoasa si musculara, modul in care barbatii stocheaza grasimea in organism si chiar productia de globule rosii. Prin urmare, un nivel optim de testosteron este esential pentru sanatatea generala. De asemenea, acesta stimuleaza energia si forta.

Pe de alta parte, alimentele prajite, cele bogate in grasimi, carnea rosie si alimentele procesate reduc nivelul de testosteron.

Alimente care reduc testosteronul

1. Produse din soia

Soia are cantitati mari de un compus numit izoflavone. Este un compus care seamana structural cu hormonul feminin estrogen. Estrogenul este responsabil pentru dezvoltarea sanilor, modificari ale vocii etc. Un studiu sugereaza ca izoflavonele din soia, care este considerata un aliment care reduce testosteronul. Acest lucru se datoreaza faptului ca produsele din soia activeaza receptorii de estrogen.

Un studiu contradictoriu arata ca izoflavonele ajuta la imbunatatirea nivelului de estrogeni. Prin urmare, este benefic pentru anumite persoane, cum ar fi femeile aflate in post-menopauza.

In conditii normale, estrogenul functioneaza diferit, mai degraba diametral opus testosteronului. Cu toate acestea, fitoestrogenul inhiba receptorii androgeni. Deficitul de testosteron are un impact asupra sintezei, motilitatii si viabilitatii spermatozoizilor. In plus, afecteaza caracterele sexuale secundare la barbati. Poate reduce dezvoltarea de:

  • Cresterea si forta musculara
  • Fizicul corpului
  • Modificari ale vocii

Soia este, de asemenea, un aliment goitrogen care reduce functia tiroidiana din organism. Supresia tiroidiana reduce secretia de hormoni tiroidieni – Tiroxina, T3, T4 sunt hormoni tiroidieni. Acesti hormoni au un rol esential in crestere si maturizare. In plus, uleiul de soia contine acizi grasi polinesaturati sau PUFA. Acestia sunt grasimi sanatoase. Cu toate acestea, un studiu arata ca aportul excesiv de PUFA-uri poate reduce secretia de testosteron.

Constatarile nu sunt concludente. Sunt necesare cercetari suplimentare pentru a stabili relatia inversa dintre produsele din soia si nivelul de testosteron la om.

2. Produse lactate

Produsele lactate cu continut integral de grasimi pot juca un rol in reducerea numarului de spermatozoizi. Un studiu sugereaza ca poate exista o legatura intre un consum total mai mare de alimente lactate si niveluri mai ridicate de FSH. FSH este hormonul de stimulare a foliculilor. Este un hormon sexual feminin. Cu toate acestea, este prezent si la barbati in cantitati minime. Functia sa este de a imbunatati productia de spermatozoizi. Dar consumul excesiv de produse lactate creste nivelul acestui hormon la barbati. Nivelurile ridicate de FSH, prin urmare, pot reduce numarul de spermatozoizi la barbati.

Citeste si...
Pericolul dietelor extreme: de ce e rău când slăbești 5-10 sau mai multe kilograme brusc

3. Menta (menta si menta)

Dulciurile dumneavoastra, ciocolata etc., contin menta. In plus, o puteti gasi in majoritatea produselor cosmetice, cum ar fi medicamentele, pasta de dinti, sapunurile etc. Menta contine mentol care afecteaza negativ nivelul de testosteron.

Un studiu arata ca menta, in special menta verde, declanseaza stresul oxidativ, ceea ce duce la leziuni radicale ale celulelor testiculelor. Ca urmare, scade productia a doi hormoni; hormonul luteinizant si hormonul de stimulare a foliculilor. In plus, un alt studiu sugereaza ca nefolosirea menta in modul recomandat poate duce la efecte adverse asupra testosteronului.

Organismul nostru are nevoie de acesti hormoni in cantitati minime pentru productia de sperma. Deteriorarea celulelor de catre radicalii liberi reduce nivelul acestor hormoni, afectand productia de spermatozoizi. Asadar, evitati consumul in exces de alimente pe baza de menta pentru a fi pe partea mai sigura.

4. Radacina de lemn dulce

Radacina de lemn dulce este un alt aliment care reduce testosteronul. Aceasta contine niveluri ridicate de acid glicirrizic care neutralizeaza enzima care ajuta la producerea testosteronului. In plus, radacinile de lemn dulce pot reduce semnificativ nivelul de testosteron atat la barbati, cat si la femei.

organicsfood.ro

5. Uleiuri vegetale

Uleiurile vegetale rafinate pot cauza multiple probleme de sanatate. Reducerea secretiei de testosteron este doar una dintre ele. Uleiurile vegetale au un continut ridicat de acizi grasi polinesaturati. Studiile sugereaza ca MUFA-urile scad nivelul de testosteron. Mai mult, uleiurile vegetale declanseaza productia de radicali liberi. Acestia cauzeaza daune oxidative celulelor. Leziunile radicale ale celulelor cauzeaza multe boli, cum ar fi obezitatea, diabetul, bolile de inima etc. Obezitatea si diabetul afecteaza din nou sinteza testosteronului.

Uleiurile vegetale contin, de asemenea, acizi grasi omega-3 si omega-6. Omega-3 este sanatos atunci cand este consumat in doze recomandate. Cu toate acestea, alte tipuri de grasimi, cum ar fi omega-6, reduc functia testiculelor. Mai multe studii dovedesc efectele nocive ale excesului de acizi grasi liberi omega-6. In plus, acestia minimizeaza sinteza testosteronului. Toti acesti factori fac ca uleiul vegetal sa fie nesanatos pentru nivelul de testosteron.

6. Grasimile trans

Grasimile trans sunt grasimi nesanatoase, cel mai nociv tip pentru sanatatea ta. Uleiurile vegetale va ofera cele mai multe grasimi trans. Acestea sunt prezente in margarina, in alimentele prajite si procesate, precum si in cele ambalate. Atunci cand reincalzesti uleiul, se formeaza grasimile trans. Prepararea grasimilor trans le face, de asemenea, foarte inflamatorii. Ca urmare, ar putea creste riscul de boli cronice. In plus, PUFA-urile reduc nivelul de testosteron intr-o ora de la consum.

Grasimile trans cauzeaza obezitate, tulburari metabolice si diabet. Aceste conditii de sanatate inhiba sinteza testosteronului. Studiile sugereaza ca grasimea corporala contine aromataza, o enzima care transforma testosteronul in estrogen. Dupa cum stim, estrogenul este un hormon reproductiv feminin. Nivelul de estrogen in exces reduce secretia de testosteron. Prin urmare, se reduce nivelul de testosteron.

7. Nuci

Nucile sunt alimente nutritive care ofera diverse beneficii pentru sanatate. Cu toate acestea, anumite nuci afecteaza in mod negativ nivelul de testosteron. De exemplu, migdalele, fisticul si nucile scad nivelul de testosteron prin cresterea hormonului globulinei de legare a hormonilor sexuali (SHBG). In plus, acesta se combina cu testosteronul si reduce secretia acestuia, diminuandu-i functiile.

Citeste si...
Pierdere în greutate nedorită: Riscuri și precauții

Nucile au, de asemenea, niveluri ridicate de fitosteroli, un compus vital pentru sanatatea inimii. Cu toate acestea, fitosterolii pot suprima sinteza testosteronului. Nucile au, de asemenea, un continut ridicat de PUFA, care reduc si mai mult nivelul de testosteron. Aproape toate nucile contin o combinatie a tuturor tipurilor de grasimi. Atata timp cat le consumati cu moderatie, acestea nu sunt daunatoare. Consultati un medic si un dietetician pentru a obtine mai multa claritate.

8. Seminte de in

Studiile sugereaza ca semintele de in pot reduce riscul de cancer de prostata. Acest lucru se datoreaza faptului ca semintele de in au cantitati mari de acizi grasi omega-3. Acestea au si diverse beneficii pentru sanatate. De exemplu, promoveaza sanatatea inimii. In plus, previne si hipertensiunea si accidentul vascular cerebral. Cu toate acestea, are, de asemenea, niveluri semnificative de omega-6, care scade testosteronul.

Semintele de in sunt, de asemenea, bogate in lignani, care sunt compusi vegetali. Acestia reduc functiile testosteronului in mod diferit. Ei se leaga de testosteron si reduc circulatia libera a testosteronului. De asemenea, lignanul determina excretia testosteronului. De asemenea, impiedica transformarea testosteronului in dihidrotestosteron. Acesta este forma activa a testosteronului. In plus, nivelurile de SHBG pot, de asemenea, sa creasca riscul de functionare necorespunzatoare a testosteronului.

9. Alcoolul

Un studiu recent arata ca un consum regulat de alcool pe o anumita perioada de timp este daunator. Acesta reduce nivelul de testosteron, mai ales in cazul unui consum excesiv de alcool. Consumul de alcool alimenteaza multiple probleme de sanatate. De exemplu, alcoolul reduce functia celulelor care produc spermatozoizi. Aceste celule sunt cunoscute sub numele de celule Sertoli, ceea ce reduce eliberarea de hormoni de reproducere. De asemenea, reduce secretia de hormoni LSH si FSH. Ca urmare, reduce fertilitatea masculina in general. Acestia sunt hormoni care regleaza ciclul reproductiv si maturarea spermatozoizilor.

In plus, bautorii de alcool au, de asemenea, niveluri ridicate de estrogen. Estrogenul este un hormon feminin. Acesta confera functii opuse testosteronului. Ca urmare, pot aparea infertilitatea si o reducere a trasaturilor sexuale secundare masculine. Simptomele includ:

  • Reducerea parului facial si toracic
  • Largirea pieptului
  • O deplasare a depunerii de grasime dinspre abdomen spre zona soldurilor

10. Alimente coapte din comert

O dieta care include alimente coapte din comert reduce nivelul de testosteron. Alimentele includ paine de paine, produse de patiserie, gogosi si, in plus. Un studiu arata ca barbatii care mananca in mod regulat alimente coapte au un nivel scazut de testosteron. De asemenea, aceasta dieta va creste grasimea abdominala si stimuleaza depunerea de grasime in jurul burtii. Grasimea abdominala va suprima nivelul de testosteron. In plus, alimentele coapte contin grasimi trans, care afecteaza, de asemenea, functiile testosteronului.

11. Alimentele prajite

Alimentele prajite au niveluri mai ridicate de acizi grasi polinesaturati (PUFA). Ca urmare, acestea inhiba secretia de testosteron. Chiar si alimentele usor prajite cresc absorbtia de PUFA-uri. In plus, alimentele prajite provoaca obezitate. Inflamatia corporala afecteaza in mod direct scaderea testosteronului. Asadar, ar trebui sa evitati sa consumati alimente prajite, in special alimente prajite. In schimb, puteti opta pentru alimente gatite la aburi.

Citeste si...
Cele mai bune 10 alimente pentru îmbunătățirea vederii

12. Alimentele procesate

Aproape toate alimentele procesate contin grasimi trans si continuturi artificiale. Ca urmare, acestea au un impact asupra nivelului de testosteron si asupra sanatatii tale generale. Pe langa grasimile trans, alimentele procesate contin si uleiuri vegetale, ceea ce le face pline de PUFA. PUFA si grasimile trans reduc nivelul de testosteron, ceea ce face ca alimentele procesate sa fie nesanatoase pentru testosteron.

13. Zahar

Consumul excesiv de zahar creste nivelul de insulina din corpul dumneavoastra. Ca urmare, reduce sinteza testosteronului la barbati. De asemenea, zaharul declanseaza depunerea de grasime abdominala si inflamatia. Ambele limiteaza sinteza testosteronului. In plus, are un impact asupra sanatatii generale.

Cum sa stimulezi nivelul de testosteron?

Moderatia este vitala in aproape orice, fie ca este vorba de dieta sau de antrenamentele tale. O abordare bine planificata pentru a va mentine nivelul de testosteron este esentiala. O dieta sanatoasa, odihna si exercitii fizice regulate pot fi de ajutor.

Conform studiilor, deficitul de testosteron este asociat cu multe tulburari de sanatate, inclusiv obezitatea, diabetul si bolile de inima. Multi factori regleaza nivelul de testosteron. Cu toate acestea, o dieta sanatoasa este de mare ajutor. Iata cateva metode pentru a creste in mod natural nivelul de testosteron.

Includeti alimente care stimuleaza nivelul de testosteron

Consumul de proteine de buna calitate, cum ar fi ouale, carnea slaba, pestele gras, legumele, poate ajuta la mentinerea unor niveluri sanatoase si la pierderea grasimilor. Ar trebui sa includeti suficiente fructe si legume in dieta dumneavoastra. De asemenea, puteti consuma peste gras, rodii, oua etc. In plus, includeti proteine de inalta calitate, cum ar fi pestele si puiul. Aceste alimente stimuleaza nivelul de testosteron.

Reduceti stresul

Studiile sugereaza ca nivelul de testosteron reduce stresul. Cu toate acestea, stresul va poate afecta negativ nivelul de testosteron. Atunci cand sunteti stresat, corpul dumneavoastra elibereaza cortizol. Acesta este hormonul de reglare a stresului. Cu toate acestea, acest hormon reduce nivelul de testosteron. Stresul este un factor semnificativ in tulburarile de reproducere atat la barbati, cat si la femei. Prin urmare, ar trebui sa reduceti stresul pentru a va creste nivelul de testosteron.

Exista diverse modalitati de a va reduce stresul. De exemplu, tehnicile de respiratie profunda, meditatia si mersul pe jos in pas vioi va ajuta sa reduceti nivelul de stres.

Obtineti un somn adecvat

Un somn adecvat va imbunatateste sanatatea fizica si mentala. Ca urmare, previne tulburarile legate de stilul de viata, cum ar fi obezitatea, cresterea in greutate, diabetul si hipertensiunea. Aceste tulburari de sanatate scad testosteronul. Un somn adecvat va imbunatateste sanatatea generala. Prin urmare, va normalizeaza nivelul de testosteron. Eliberarea testosteronului are loc, de asemenea, in timpul somnului. Dormiti in intuneric bezna timp de cel putin 6-8 ore.

Includeti antrenamente regulate

Antrenamentele regulate si exercitiile fizice planificate va promoveaza sanatatea generala. Va ajuta sa pierdeti si sa mentineti o greutate sanatoasa. Excesul de greutate corporala sau obezitatea duce la scaderea nivelului de testosteron. Exercitiile fizice ard calorii. De asemenea, va permite sa va mentineti o greutate optima. Prin urmare, previne tulburarile de fertilitate la barbati.

Shouting Shirtless Bodybuilder with Tattoos

Rezumat

Testosteronul este principalul hormon reproductiv masculin. Nivelurile scazute de testosteron se datoreaza diferitelor motive. In consecinta, are un impact asupra functiei de reproducere masculina. De asemenea, poate declansa un dezechilibru hormonal. In plus, afecteaza dezvoltarea spermatozoizilor. Unele modificari datorate hormonilor masculini scazuti includ modificari ale vocii, fizicul, cresterea si forta musculara, etc. Prin urmare, ar trebui sa va abtineti de la consumul alimentelor mentionate mai sus.

Citeste si...
Fructoza: care este rolul ei în dieta ta?

O modalitate eficienta de a mentine un nivel optim de testosteron este prin modificari ale stilului de viata si schimbari in alimentatie. De asemenea, va promoveaza sanatatea generala. In plus, modificarea stilului de viata implica si antrenamente regulate si un somn adecvat. De asemenea, ar trebui sa includeti alimente care stimuleaza testosteronul. Este nerealist sa va abtineti de la unele alimente, in special de la cele grase si zaharoase.

Cu toate acestea, ati putea sa va faceti constient de anumite alimente care v-ar putea dauna. Prin urmare, limitati consumul acestora si incercati sa evitati alimentele care reduc testosteronul. Discutati cu medicul dumneavoastra si cu dieteticianul pentru un ajutor personalizat.

Intrebari frecvente (FAQ)

Q. Care sunt cele cinci alimente care ucid testosteronul?

A. Desi mai multe alimente cauzeaza daune nivelului de testosteron din organism, cele cinci alimente care ucid testosteronul sunt:

  • Produsele lactate
  • Produse din soia
  • Menta (menta verde si menta)
  • Uleiurile vegetale si grasimile trans
  • Alimente procesate

Q. Bananele scad testosteronul?

A. Nu, bananele nu scad testosteronul. Dimpotriva, bananele ajuta la cresterea nivelului de testosteron din organism. Mai multe studii confirma faptul ca aceasta creste apetitul sexual si nivelul de testosteron din organism.

Q. Ce aliment creste cel mai mult testosteronul?

A. Produsele alimentare cu frunze verzi inchise cresc nivelul de testosteron. In plus, mai multe alimente ajuta la cresterea nivelului de testosteron din organism. Acestea sunt:

  • Produsele din cacao
  • Avocado
  • Oua
  • Fructe de padure, cirese si rodii
  • Fructe de mare

Q. Ghemuirile grele cresc testosteronul?

A. Da, toate formele de exercitii fizice sunt benefice pentru cresterea nivelului de testosteron din organism. Squats stimuleaza si productia de hormoni de crestere. Dupa antrenamente, nivelurile de testosteron sunt adesea la un nivel maxim in organism.

Q. Ce exercitii fizice construiesc cel mai mult testosteron?

A. Desi toate formele de exercitii fizice s-au dovedit a fi benefice, squat-urile sunt cele mai utile. Totusi, acest lucru se datoreaza faptului ca duce la o ardere mai semnificativa a caloriilor, ceea ce creste nivelul de testosteron din organism. De asemenea, ridicarea greutatilor si antrenamentul rezistent ofera acelasi beneficiu.

Q. Puiul este bun pentru testosteron?

A. Da, puiul este bun pentru cresterea testosteronului, deoarece puiul contine zinc si proteine, care cresc nivelul de testosteron din organism.

Q. Ce alimente scad cel mai mult testosteronul?

A. Mai multe materiale alimentare scad nivelul de testosteron din organism. Acestea includ:

  • Produsele lactate
  • Produse din soia
  • Menta (in special menta verde si menta piperata)
  • Uleiurile vegetale
  • Grasimi trans
  • Alimente coapte in comert
  • Seminte de in
  • Alcool
  • Alimente procesate
  • Alimente prajite
  • Zahar
Nu uita!

Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru incercarea de a aplica o reteta, un sfat sau o dieta si nici nu garanteaza ca informatiile furnizate va vor ajuta sau nu va vor dauna personal. Fiti prudenti si consultati intotdeauna un medic sau un nutritionist!

Va multumim ca ati citit! Daca acest articol vi se pare util si interesant, va rugam sa il distribuiti pe retelele de socializare pentru a fi citit si de altii. In acest fel ne ajutati si ne motivati sa scriem mai multe articole interesante.

Mario Benett
Mario Benett
Scriitor independent absolvent a unei facultăți de medicină, un master în sănătate publică si nutriție la NUS Medicine - National University si vastă experiență în domeniul sănătății. În urma formării sale educaționale la Centennial College pentru jurnalism și la Trent University, a descoperit unde se află adevărata sa pasiune - sănătatea. Obiectivul lui este de a ajunge la public cu informații medicale complete și exacte într-un stil ușor de citit și informativ, astfel încât cititorii să poată face alegeri avizate pentru a-și menține sănătatea. A scris articole despre nutriție, medicină sportivă, fizioterapie, cardiologie, radiologie, chirurgie cosmetică, oftalmologie, oncologie, stomatologie, chirurgie, audiologie și alte probleme de sănătate. Colaborează cu succes cu organicsfoods.ro și cu alte platforme din domeniu din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

drmax.ro/
viataverdeviu.ro

Artictiole conexe

Beneficiile Painii de Secara pentru Sanatate. Surclaseaza Painea Alba in Nutritie?

Pâinea de secară, adesea numită "pâine neagră", oferă nu doar un gust deosebit, ci și multiple beneficii pentru sănătate, de la susținerea digestiei până la prevenirea diabetului de tip 2.

Hotii de nutrienti: alimente si obiceiuri care ne golesc de vitalitate

Un ghid complet despre cum anumite alimente și obiceiuri zilnice pot interfera cu absorbția nutrienților din corpul tău. Protejează-ți sănătatea și echilibrează-ți dieta.

Cele mai bune alimente pentru a le manca dimineata

Micul dejun sănătos este cheia pentru un stil de viață echilibrat. Află ce alimente sunt esențiale pentru a începe ziua cu energie și cum acestea influențează sănătatea ta. Citește mai mult pentru sfaturi și idei de mese dimineața.

Avocado, superalimentul care slabeste si iti intareste sistemul imunitar

Avocado este un fruct special cu proprietăți miraculoase pentru organism - conține peste 20 de vitamine și minerale esențiale. Află care sunt beneficiile avocado pentru sănătate, cum îl integrezi în alimentație și de ce este atât de important.

Condimentele care ajuta la ameliorarea simptomelor sindromului premenstrual (PMS)

Sindromul premenstrual iti da batai de cap in fiecare luna? Afla cum poti combate simptomele neplacute in mod natural cu ajutorul condimentelor precum ghimbirul, turmericul si scortisoara. Descopera beneficiile lor si retete delicioase.

Top 5 verdeturi in mancaruri: alegerea celor mai bune pentru sanatate

Află care sunt cele 5 verdețuri cu numeroase beneficii pentru sănătate pe care experții le recomandă să le includem zilnic în alimentație pentru o inimă puternică, o digestion optimă și prevenirea bolilor.

Remedii Naturale pentru Indigestie: Smoothie-uri si Sucuri Delicioase

Descoperiți cum să alinați indigestia cu ajutorul smoothie-urilor și sucurilor naturale eficiente. Explorează rețete delicioase și remedii naturale pentru a combate disconfortul digestiv și a promova o digestie sănătoasă.

De ce nu este recomandat sa bei cafea cand esti bolnav?

Cafeaua, deși este un stimulent popular, poate nu fi recomandată în timpul unor afecțiuni. De la deshidratare la interacțiuni cu medicamentele, învață cum poate afecta organismul tău când ești bolnav. Informează-te corect și fii prudent cu consumul.