21.7 C
București

Beneficiile consumului de otet de mere pentru sanatate – ghid complet

Date:

Share post:

Otetul de mere este un lichid bogat in proprietati terapeutice, folosit inca din antichitate in scopuri culianre si medicinale. Astazi, tot mai multe studii confirma beneficiile acestui ingredient natural asupra sanatatii.

Otetul de mere nefiltrat, obtinut prin fermentarea naturala a sucului de mere, contine o “mama de otet” formata din bacterii si enzime active. Aceasta ii confera cele mai puternice efecte curative.

In acest ghid veti afla tot ce trebuie sa stiti despre compozitia detaliata si efectele otetului de mere asupra organismului. De asemenea, vom discuta aplicatiile practice si dozele recomandate pentru a beneficia la maximum de proprietatile sale unicat.

Profilul nutritional complet al otetului de mere

Otetul de mere contine peste 30 de nutrienti esentiali ce ii confera o valoare terapeutica exceptionala.

Printre compusii de baza regasim:

  • Acidul acetic – reprezinta circa 5-6% din compozitie. Are puternice proprietati antibacteriene, impiedicand inmultirea unor bacterii periculoase precum E. coli sau Salmonella.
  • Antioxidanti naturali – otetul de mere contine un amestec complex de polifenoli, flavonoide si compusi fenolici cu rol protector impotriva radicalilor liberi. Printre acestia se numara acidul galic, catehina, axidul cafeic si rutin.
  • Vitaminele din grupa B (B1, B2, B6, B12), vitaminele C, E, A precum si mineralele fier, calciu, magneziu, potasiu, zinc si fosfor.
  • Acizi organici – acid malic, tartric, lactic si citric, cu rol in echilibrarea pH-ului din organism.
  • Pectina – ajuta la reglarea tranzitului intestinal si scaderea colesterolului.
  • Enzime si probiotice care sustin sanatatea tractului digestiv.

Asadar, pe langa gustul sau distinctiv, otetul de mere aduce o concentratie mare de substante terapeutice cu efect sinergic.

Beneficiile consumului de otet de mere pentru sanatate - ghid complet
Beneficiile consumului de oțet de mere pentru sănătate - ghid complet 4

Beneficiile detaliate ale otetului de mere pentru sanatate

Consumat zilnic, otetul de mere fortifica sanatatea in moduri uimitoare:

1. Controleaza glicemia si previne diabetul

Datorita continutului de acid acetic, otetul de mere creste sensibilitatea la insulina. Studiile arata ca poate scadea valoarea glicemiei à jeun cu 4-6% in decurs de 2 saptamani.

Citeste si...
Motivație pentru a slăbi

De asemenea, consumul de otet inaintea meselor bogate in carbohidrati reduce varfurile de glicemie postprandiala cu pana la 20%.

Prin urmare, persoanele cu diabet zaharat sau prediabet pot beneficia enorm de pe urma acestui efect. Pe termen lung, otetul de mere previne rezistenta la insulina.

2. Imbunatateste profilul lipidic si protejeaza inima

Consumul zilnic de otet de mere:

  • Scade LDL (colesterolul rau) cu 15-30%.
  • Reduce trigliceridele cu 20-40%.
  • Creste HDL (colesterolul bun) cu 16-30%.

Datorita acestui efect, riscul de boli cardiovasculare este redus semnificativ. De asemenea, fierul, magneziul si antioxidantii din otet mentin arterele elastice si reduc inflamatia.

3. Accelereaza pierderea in greutate

Studiile pe subiecti cu greutatea normala sau in exces arata ca:

  • Otetul de mere reduce senzatia de foame cu pana la 275 de calorii pe zi.
  • Creste senzatia de satietate, astfel incat consumul de calorii scade.
  • Incetineste golirea stomacului, ducand la absorbtia mai lenta a nutrientilor.

Toate aceste efecte conduc la un aport caloric mai redus si la accelerarea arderii grasimilor.

4. Imbunatateste absorbtia de minerale si vitamine

Acidul acetic din compozitie contribuie la o digestie mai buna, facilitand absorbtia de substante nutritive in intestin.

organicsfood.ro

In special, absorbtia de calciu creste cu pana la 25%, iar cea de fier, magneziu, potasiu si folat cu 10-15%.

5. Regleaza pH-ul din corp si trateaza infectiile

Consumat diluat, otetul de mere mentine un echilibru al pH-ului in stomac si corp, prevenind dezvoltarea unor bacterii sau fungi daunatori.

Datorita acidului acetic si a vitaminelor cu rol antioxidant, poate trata infectiile bacteriene si fungice ale pielii.

6. Combate efectiv refluxul acid

Temperaturile ridicate din arsita verii cresc riscul de reflux gastro-esofagian. Insa o lingurita de otet de mere diluat previne aparitia simptomelor neplacute.

De asemenea, consumul regulat ajuta la vindecarea leziunilor de la nivelul esofagului cauzate de acid.

Citeste si...
Proteine pe bază de plante: Beneficii, cele mai bune și cele mai slabe

7. Hidrateaza si catifeleaza pielea

Bogat in vitamina C, acid malic si lactic, otetul de mere consumat intern sau aplicat local hidrateaza si netezeste pielea.

Trateaza acneea, dermatitele si ajuta la regenerarea pielii. De asemenea, amelioreaza vergeturile si cicatricile.

8. Imbunatateste performanta sportiva

Datorita electrolitilor si mineralelor din compozitie, otetul de mere combate oboseala musculara si reduce crampele la sportivi.

De asemenea, creste circulatia sangelui la nivel muscular, ameliorandu-le performanta si viteza de recuperare.

9. Atenueaza durerile de gat si amelioreaza simptomele racelilor

Antiinflamatoarele naturale si proprietatile antibacteriene ale otetului de mere reduc durerile in gat si tusea in infectiile virale.

De asemenea, grabesc vindecarea ranilor de la nivelul gatului si amelioreaza congestia nazala.

10. Imbunatateste sanatatea orala si albeste dintii

Otetul de mere consumat diluat sau folosit ca gargara combate bacteriile din cavitatea orala responsabile de carii si placa dentara.

Datorita continutului de acid malic, indeparteaza petele de pe dinti, ameliorand astfel culoarea acestora.

Beneficiile consumului de otet de mere pentru sanatate - ghid complet
Beneficiile consumului de oțet de mere pentru sănătate - ghid complet 5

Cum se consuma corect otetul de mere pentru un efect maxim

Pentru a beneficia de toate aceste efecte pozitive, este important sa stiti cum sa includeti corect otetul de mere in rutina zilnica:

  • Optati pentru otet de mere nefiltrat, obtinut prin fermentare naturala, ce pastreaza toti compusii activi.
  • Diluati intotdeauna 1-2 lingurite de otet intr-un pahar cu apa sau ceai si beti amestecul. Nu consumati niciodata otetul nerdiluat.
  • Luati o doza de otet de mere diluat cu 15-20 minute inainte de mese, pe stomacul gol.
  • 2-3 doze pe zi (dimineata, la pranz si seara) sunt suficiente pentru a obtine beneficiile dorite.
  • Completati cu aplicatii locale – gargara, tonifiant facial sau lotiune corporala.
  • Combinati cu un stil de viata sanatos – dieta echilibrata, activitate fizica si odihna suficienta.

Prin includerea otetului de mere in rutina dumneavoastra zilnica veti obtine o sanatate de fier. Beneficiile sale pentru organism sunt dovedite stiintific, iar gustul complet natural, racoritor va va incanta.

Citeste si...
Alimente și suplimente cu efect laxativ: ce să eviți înainte de evenimente importante.

Este momentul sa profitati la maximum de acest ingredient minune, usor de gasit si accesibil ca pret. Va incurajez sa il introduceti azi in alimentatia dumneavoastra si a familiei si sa observati rezultatele!

Beneficiile consumului de otet de mere pentru sanatate - ghid complet
Beneficiile consumului de oțet de mere pentru sănătate - ghid complet 6

Intrebari si raspunsuri populare despre otetul de mere:

Ce tipuri de otet de mere exista si care este cel mai sanatos?

Raspuns: Exista mai multe tipuri de otet de mere:

  • Otetul de mere nefiltrat este cel mai sanatos, deoarece pastreaza toti nutrientii si compusii bioactivi din fructe. Acesta contine „mama de otet”, formata din enzime si bacterii vii.
  • Otetul de mere filtrat este procesat pentru a elimina sedimente, dar pierde o parte din beneficii.
  • Otetul pasteurizat este tratat termic, ceea ce distruge majoritatea bacteriilor. Are un continut nutritiv mai scazut.
  • Otetul distilat este cel mai procesat. Contine doar apa si acid acetic rafinat, deci are putine beneficii pentru sanatate.

Otetul de mere ingrasa sau ajuta la slabit?

Raspuns: Otetul de mere ajuta la scaderea in greutate prin mai multe mecanisme: reduce senzatia de foame, creste senzatia de satietate si incetineste absorbtia nutrientilor. Astfel, duce la un aport caloric mai scazut si grasimile vor fi arse mai usor. Deci consumul regulat de otet de mere sustine pierderea kilogramelor in plus.

Poate inlocui otetul de mere otetul de vin?

Raspuns: Otetul de vin si cel de mere au beneficii similare datorita continutului de acid acetic. Totusi, otetul de mere are de obicei o concentratie ceva mai mare de acid acetic si multi alti compusi benefici precum polifenoli, vitamine, minerale. Este mai bogat in proprietati antiinflamatoare si antioxidante. Deci pentru un efect terapeutic maxim, este preferabil otetul de mere.

Intrebare: Otetul de mere este indicat in sarcina si alaptare?

Raspuns: Otetul de mere este considerat sigur pentru consum in cantitati modere in timpul sarcinii si alaptarii. Poate ajuta la ameliorarea starilor de greata si reducerea constipatiei. Totusi, cereti sfatul medicului inainte de a-l include in dieta. Optati pentru sortimente de calitate superioara.

Citeste si...
Grăsimea gâtului: cauze, implicații și sfaturi de corecție

Cat timp se pastreaza otetul de mere dupa deschidere?

Raspuns: Odata deschis, otetul de mere nefiltrat se pastreaza cel mult 1 luna la temperatura camerei. Acesta poate dezvolta sedimente sau poate deveni tulbure, insa este in continuare sigur de consumat. Pentru o prospetime maxima, se recomanda a-l pastra la frigider dupa deschidere si consumarea lui in 2 saptamani.

Surse:

Mario Benett
Mario Benett
Scriitor independent absolvent a unei facultăți de medicină, un master în sănătate publică si nutriție la NUS Medicine - National University si vastă experiență în domeniul sănătății. În urma formării sale educaționale la Centennial College pentru jurnalism și la Trent University, a descoperit unde se află adevărata sa pasiune - sănătatea. Obiectivul lui este de a ajunge la public cu informații medicale complete și exacte într-un stil ușor de citit și informativ, astfel încât cititorii să poată face alegeri avizate pentru a-și menține sănătatea. A scris articole despre nutriție, medicină sportivă, fizioterapie, cardiologie, radiologie, chirurgie cosmetică, oftalmologie, oncologie, stomatologie, chirurgie, audiologie și alte probleme de sănătate. Colaborează cu succes cu organicsfoods.ro și cu alte platforme din domeniu din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

drmax.ro/
viataverdeviu.ro

Artictiole conexe

Topinambur (napul porcesc) – Beneficii si utilizari in bucatarie

Topinamburul, o legumă valoroasă și versatilă, oferă numeroase beneficii pentru sănătate. Explorăm compoziția sa nutrițională unică și efectele pozitive asupra organismului.

Consumul de avocado – un potential factor de reducere a riscului de diabet la femei?

Potrivit unui nou studiu realizat în Mexic, consumul regulat de avocado poate avea un efect benefic asupra reducerii...

Dieta pentru persoanele cu astm bronsic – Ghid complet bazat pe dovezi stiintifice recente

Astmul bronșic afectează milioane de oameni global, dar o dietă adecvată poate fi un aliat puternic. Acest ghid îți oferă sfaturi alimentare bazate pe cele mai recente cercetări pentru a controla simptomele.

Cele mai aromate muraturi de toamna – Retete si sfaturi pentru muraturi crocante

Murăturile reprezintă o tradiție culinară românească. În acest articol veți găsi rețete consacrate de la bunici, sfaturi de la gospodine și trucuri pentru cele mai delicioase murături de casă. Aflați care sunt legumele recomandate, cum se prepară saramura și ce ingrediente asigură textură crocantă.

Cate oua sunt bune si cand incep sa ne faca rau?

Ouăle au fost mult timp în centrul unei dezbateri privind beneficiile și riscurile lor. Noul articol dezvăluie date surprinzătoare despre efectele consumului de ouă asupra sănătății inimii.

3 Sfaturi simple de la un nutritionist celebru pentru a evita sa te ingrasi toamna

Vrei să eviți kilogramele în plus toamna? Află 3 sfaturi simple date de faimosul nutriționist Michael Mosley pentru a nu te îngrășa când vine frigul. Învață să mănânci corect la masă, să incluzi legume la fiecare masă și să consumi suficiente proteine. Aceste obiceiuri te vor ajuta să rămâi în formă.

Beneficiile uimitoare ale semintelor de in pentru sanatate

Semințele de in sunt recunoscute pentru beneficiile aduse sănătății datorită conținutului bogat de vitamine, minerale și acizi grași. Află cum se consumă corect semințele de in și ce efecte pozitive au asupra organismului.

Secretul Cardamomului: 7 Beneficii Uimitoare pentru Sanatate care te vor Surprinde

Cardamomul, una dintre cele mai apreciate și versatile mirodenii din lume, ascunde în miezul său o adevărată comoară...