16.9 C
București

Beneficiile ceaiului asupra sanatatii: Ce se intampla in corp atunci cand bei ceai in fiecare zi

Date:

Share post:

Ceaiul este a doua bautura ca popularitate la nivel mondial dupa apa, dar este ceaiul sanatos pentru tine? Citind in continuare, vei afla beneficiile ceaiului asupra sanatatii.

Fapte despre nutrientii din ceai

Ceaiul este un termen care acopera atat ceaiurile adevarate, cat si ceaiurile din plante. Exista patru sortimente de ceai care intra in categoria ceaiurilor adevarate: ceai verde, ceai negru, ceai oolong si ceai alb. Toate aceste ceaiuri provin din planta Camellia sinensis. Ceea ce face fiecare ceai adevarat unic in ceea ce priveste aroma si beneficiile pentru sanatate este modul in care frunzele sunt procesate termic sau oxidate.

Ceaiurile din plante nu sunt ceaiuri adevarate si, in schimb, sunt bauturi preparate prin infuzarea de ierburi, flori, radacini sau alte ingrediente in apa. Cu toate acestea, anumite ceaiuri din plante contin compusi unici care pot oferi beneficii pentru sanatate. Aceasta variaza in functie de ingredientele incluse in amestecul de ceai.

Desi ceaiurile adevarate ofera foarte putin in materie de macronutrienti, ele sunt totusi o sursa de flavonoizi. Dupa cum se observa intr-un studiu din 2022 publicat in Advances in Nutrition, o ceasca de 237 ml de ceai verde ofera 319 miligrame de flavonoizi; aceeasi portie de ceai negru asigura 277 mg din acest compus vegetal. Un anumit flavonoid prezent in ceaiul adevarat este epigalocatehina-3-galatul (EGCG), care are proprietati antiinflamatorii, conform unui studiu din 2023 publicat in International Journal of Molecular Sciences.

Ceaiurile adevarate contin si L-teanina, un aminoacid despre care se considera ca ajuta oamenii sa se simta mai alerti si atenti, conform unui studiu din 2021.

Citeste si...
Alcoolul cauzează creșterea în greutate? Decodificarea faptelor

Beneficiile ceaiului asupra sanatatii

Beneficiile ceaiului asupra sanatatii: Ce se intampla in corp atunci cand bei ceai in fiecare zi
Beneficiile ceaiului asupra sanatatii: Ce se intampla in corp atunci cand bei ceai in fiecare zi

Cercetarile arata ca exista beneficii unice pentru sanatate pentru cei care beau ceai in mod regulat, in special ceai verde, negru, oolong sau alb.

Tensiunea arteriala poate fi mai buna

Consumul de flavonoizi, compusii vegetali gasiti in ceaiurile adevarate, este asociat cu beneficii cardiovasculare, inclusiv reducerea tensiunii arteriale, colesterolului si zaharului din sange. Se recomanda un aport zilnic de 400-600 mg de flavonoizi, echivalentul a aproximativ doua cesti de ceai negru sau verde.

Poate exista un risc redus de anumite tipuri de cancer

Riscul de cancer poate fi influentat de multi factori. Printre factorii care pot juca un rol se numara si consumul de ceai, care ar putea avea un efect protector. Datele publicate intr-un studiu din 2020 sugereaza ca ceaiul ar putea avea efecte protectoare impotriva anumitor tipuri de cancer, in special cancerului oral. Exista dovezi mai slabe care sugereaza o legatura intre consumul de ceai si cancerul de san, endometrial si hepatic.

Poate exista o atentie sporita

Ceaiul verde contine L-teanina, un aminoacid care a demonstrat ca are impact asupra sanatatii creierului. Conform unui studiu din 2021, L-teanina din ceai poate juca un rol in imbunatatirea atentiei si, in cele din urma, in imbunatatirea memoriei de lucru.

Sistemul imunitar poate fi sustinut

Varietatile de ceai precum cel negru si verde sunt bogate in polifenoli. Și anumiti polifenoli gasiti in unele ceaiuri adevarate, precum EGCG si teoflavina, pot sustine sanatatea imunitara. In plus, ceaiul este bogat in compusi cu proprietati antiinflamatoare, care pot sustine si ele sistemul imunitar.

Poate creste durata de viata

Un studiu din 2022 care a evaluat jumatate de milion de consumatori de ceai din Regatul Unit a aratat ca un consum mai mare de ceai negru a fost asociat cu o scadere cu 13% a riscului de deces din orice cauza pentru cei care au baut doua sau mai multe cesti pe zi, comparativ cu cei care nu consuma deloc ceai. De asemenea, consumul de ceai a fost asociat cu un risc mai scazut de deces din cauze cardiovasculare, boli cardiace ischemice si accident vascular cerebral.

Citeste si...
Beneficiile Nutriționale și pentru Sănătate ale Piureului de Mere

Poate exista o hidratare sporita

Ceaiul este considerat lichid, asa ca sorbitul bauturii va poate mentine hidratati de-a lungul zilei. Ramanerea hidratat va poate mentine vigilenta cognitiva in timpul zilei, va ajuta sa va reglati temperatura corporala si sa va mentineti digestia in parametri normali.

Posibile efecte secundare

Desigur ca bautul ceaiului in fiecare zi este asociat cu beneficii fantastice pentru sanatate. Dar consumul zilnic de ceai poate avea si efecte negative.

Pot aparea dinti patati

Consumul de ceai negru poate cauza patarea sau decolorarea dintilor. Dar, adaugarea de lapte in bautura poate minimiza decolorarea.

organicsfood.ro

Poate aparea dificultate in a adormi

Daca esti sensibil la cofeina, alegerea unui ceai cu cofeina te poate tine treaz noaptea, taind din somnul tau. Desigur, intotdeauna poti alege un ceai decafeinizat sau un ceai din plante pentru o bautura linistitoare, prietenoasa cu somnul.

Poate exista dificultate in absorbtia fierului

Ceaiurile negre si verzi contin tanin si oxalati. Acesti compusi pot afecta capacitatea organismului de a absorbi fierul, un mineral esential pentru producerea unei proteine care transporta oxigenul in sange.

Cum sa alegi cel mai bun ceai

Alegerea celui mai bun ceai este simpla de facut cu putin know-how. Iata ce trebuie sa cauti si ce trebuie sa limitezi:

  • Asigura-te ca ceaiul pe care il alegi este proaspat. Ceaiurile disponibile comercial ar trebui sa aiba stampilata pe ambalaj o data de expirare.
  • Ceaiul din frunze intregi poate avea un gust mai bogat, dar pliculetele de ceai sunt mai convenabile, asa ca alege varianta care se potriveste preferintelor tale de gust si stilului tau de viata.
  • De asemenea, opteaza pentru ceaiuri care nu contin zahar adaugat.
Citeste si...
Cum să-ți crești nivelul de serotonină și să îți îmbunătățești starea de spirit

Intrebari frecvente

Este in siguranta sa bei ceai in fiecare zi?

Nu numai ca este sigur sa bei ceai in fiecare zi, dar facand asta poti avea beneficii uimitoare pentru sanatate. Doua cani de ceai verde sau negru iti vor asigura cantitatea recomandata de flavonoizi pe care o persoana ar trebui sa o consume zilnic.

Care este cel mai sanatos ceai?

Diferitele ceaiuri ofera propriile beneficii unice pentru sanatate. Exista date solide care sugereaza ca varietatile de ceai precum cel negru si verde sunt asociate cu o sanatate cardiovasculara si cognitiva mai buna, imunitate sporita si multe altele.

Este ceaiul mai sanatos decat cafeaua?

Atat ceaiul, cat si cafeaua contin antioxidanti, au foarte putine calorii si pot furniza cofeina. De asemenea, contin compusi antioxidanti unici care sustin multe aspecte ale sanatatii tale, inclusiv scaderea riscului de boli cronice. Poti bea in continuare atat ceai, cat si cafea!

Concluzie

Bautul ceaiului in fiecare zi este un obicei sanatos care iti poate aduce diverse beneficii pentru sanatate. Nu numai ca este o bautura cu putine calorii, dar ceaiurile negre, verzi, oolong si albe contin compusi unici, precum flavonoizii, care sustin sanatatea inimii. Dezvoltarea obiceiului de a bea ceai in fiecare zi este un mod simplu de a-ti sustine sanatatea, cu efort minim.

Consumul de ceai zilnic poate aduce beneficii uimitoare pentru sanatate. Ceaiul adevarat, cum ar fi cel negru, verde, oolong si alb, contine antioxidanti puternici si alti compusi care au efecte pozitive cum ar fi tensiunea arteriala mai buna, imunitate imbunatatita, longevitate sporita si chiar prevenirea cancerului. Alege varietatile naturale de ceai, fara adaos de zahar, pentru a profita la maximum de beneficii si pentru a duce un stil de viata sanatos.

Citeste si...
Câte ouă sunt bune și când încep să ne facă rău?
Mario Benett
Mario Benett
Scriitor independent absolvent a unei facultăți de medicină, un master în sănătate publică si nutriție la NUS Medicine - National University si vastă experiență în domeniul sănătății. În urma formării sale educaționale la Centennial College pentru jurnalism și la Trent University, a descoperit unde se află adevărata sa pasiune - sănătatea. Obiectivul lui este de a ajunge la public cu informații medicale complete și exacte într-un stil ușor de citit și informativ, astfel încât cititorii să poată face alegeri avizate pentru a-și menține sănătatea. A scris articole despre nutriție, medicină sportivă, fizioterapie, cardiologie, radiologie, chirurgie cosmetică, oftalmologie, oncologie, stomatologie, chirurgie, audiologie și alte probleme de sănătate. Colaborează cu succes cu organicsfoods.ro și cu alte platforme din domeniu din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

drmax.ro/
viataverdeviu.ro

Artictiole conexe

Spanacul: Superalimentul bogat in nutrienti care va protejeaza sanatatea

Spanacul este considerat a fi unul dintre cele mai sănătoase alimente din lume, cercetătorii identificând mai mult de...

Mango – Beneficii, calorii si valori nutritionale

Explorăm beneficiile caloriile și valorile nutriționale ale mango - un fruct esențial pentru o inimă sănătoasă și imunitate fortificată.

Cum sa-ti cresti nivelul de serotonina si sa iti imbunatatesti starea de spirit

Îmbunătățește-ți starea de spirit și energia cu serotonina, hormonul fericirii. Află cum alimentele, soarele și activitatea fizică pot juca un rol cheie în acest proces.

8 Beneficii ale postului asupra sanatatii

Postul oferă beneficii remarcabile pentru sănătate, inclusiv controlul glicemiei și pierderea în greutate. Explorează cum acest stil de viață te poate ajuta să trăiești mai sănătos. Citește acum pentru a afla cum postul poate transforma viața ta!

Adevarul despre Oua si Riscul de Colesterol Ridicat in Sange

Ouăle, considerate mult timp vinovate pentru creșterea colesterolului, sunt, de fapt, neutre pentru sănătatea inimii. Consumate cu măsură, ele aduc numeroase beneficii organismului, incluzând nutrienți esențiali precum acidul folic și acizii grași omega-3. Informează-te corect!

Dieta pe timp de noapte. Ce sa mananci in timpul zilei, astfel incat sa nu vrei sa mananci noaptea

Îmbunătățește-ți somnul și scapă de greutatea nedorită cu dieta pe timp de noapte. Descoperă principiile unei alimentații corecte ziua pentru a te bucura de un somn liniștit și o siluetă ideală. Citeste articolul nostru pentru detalii complete.

Top 11 alimente pentru a-ti relaxa muschii

Unii oameni încearcă să amelioreze durerile musculare după un efort fizic cu unguente și pastile, alții preferă masajul......

Alimente si suplimente cu efect laxativ: ce sa eviti inainte de evenimente importante.

Alimentele, vitaminele și suplimentele cu efect laxativ și cum acestea pot afecta sistemul digestiv. Este esențial să știm ce să evităm în anumite situații.