29.5 C
București

Sucurile de fructe: sa le bei sau nu?

Date:

Share post:

Sucurile de fructe reprezinta o bautura gustoasa si racoritoare, dar in acelasi timp ridica semne de intrebare in privinta efectelor lor asupra sanatatii. Un pahar de suc proaspat stoars pare o alegere sanatoasa la prima vedere, insa realitatea este mai complexa. In acest articol vom analiza efectele consumului de sucuri asupra organismului si vom raspunde la intrebarea: merita sau nu sa le includem in alimentatia zilnica? Pentru a afla raspunsul, invit cititorii sa parcurga acest material pana la final.

In primul rand despre profesionisti

Oameni de stiinta de la Universitatea Americana din Buffalo au demonstrat ca un pahar de suc de portocale reduce riscul de guta si ajuta la a face fata efectelor nocive ale consumului de alimente grase si carbohidrate in acelasi timp. La urma urmei, contine substante numite naringenina si hesperidina, care, datorita proprietatilor lor antioxidante, ajuta la reducerea activitatii proceselor oxidative din organism.

Sucurile de fructe: sa le bei sau nu?

De exemplu, studiile arata ca portocala sau grapefruitul reduc nivelul de inflamatie din organism si rodie si ne salveaza inimile! Se remarca prin continutul ridicat de punicalagin – o substanta din grupul polifenolilor care scade colesterolul si previne oxidarea acestuia, stimuleaza productia de enzime hepatice care descompun grasimile si inhiba formarea placilor pe peretii vaselor de sange.

Adevarat, desi medicii lauda sucul de rodie, ei sunt totusi sceptici cu privire la opinia ca poate fi folosit pentru a creste nivelul de fier din sange – carnea sau ficatul sunt mult mai eficiente in acest sens.

Sucurile de fructe: sa le bei sau nu?

Dar pentru sanatatea inimii, pare sa aduca beneficii notabile. Aceasta concluzie a fost facuta de oamenii de stiinta canadieni de la Institutul de Nutritie si Alimentatie: au analizat 67 de studii si a dat seama ca un consum moderat de suc poate imbunatati situatia in cazul problemelor cardiovasculare.

Citeste si...
Dieta cu fructe pentru slăbit

O alta optiune cu beneficii dovedite este sucul de mere, care imbunatateste functia creierului. Intr-una din lucrari au numit chiar cifra exacta – 75% – astfel incat, cu utilizarea regulata, riscul de a dezvolta boala Alzheimer este redus. Oamenii de stiinta atribuie acest lucru productiei crescute de acetilcolina, care este importanta pentru sistemul nervos. Apropo, sucul de mere este cel mai popular si produs in masa la noi. Cel mai adesea este restaurat, adica facut dintr-un concentrat.

Sucurile de fructe: sa le bei sau nu?

Care este dezavantajul?

Intr-un pahar de suc obisnuit de fructe (chiar si proaspat stors, chiar si din magazin), de obicei, cel putin 4-5 linguri de zahar. In plus, spre deosebire de fructele intregi, nu exista fibre care sa impiedice acest zahar sa fie absorbit imediat in sange.

Problema cu sucurile este, de asemenea, ca deseori se prefac ca sunt mult mai apoase pe rafturile magazinelor. Nectarele si alte bauturi – unde exista foarte putine parti reale de fructe.

Sucurile de fructe: sa le bei sau nu?

Un alt dezavantaj al acestor bauturi este ca vitamina C este distrusa in timpul tratamentului termic, desi apoi, de regula, este adaugata artificial.

De asemenea, trebuie amintit ca nu merita cu siguranta sa bei pe stomacul gol sau sa iei medicamente cu sucuri de citrice! Cand nu iei micul dejun si te hotarasti sa incepi ziua cu un pahar de proaspat stors, va provoca o crestere mare a zaharului din sange.

Daca faceti acest lucru in mod regulat, atunci probabilitatea de a dezvolta diabet va creste. Și, de asemenea, naringenina si hesperidina, care fac parte din sucul de portocale sau grapefruit capabil sa se alature intr-o interactiune neplanificata cu o lista mare de medicamente – inclusiv medicamente pentru inima, care pot fi mortale in general!

Sucurile de fructe: sa le bei sau nu?

Insidiositatea bauturilor cu citrice se afla si in faptul ca acizii organici din compozitia lor distrug smaltul dintilor. Prin urmare, este mai bine sa le bei printr-un pai!

Citeste si...
Dieta pentru inimă: ce alimente sunt deosebit de importante și ce ar trebui să fie excluse în ea

Care este diferenta?

Cand vine vorba de alegerea sucului, vrei sa obtii cea mai pura compozitie si beneficii de fructe sau legume. Dar pe etichete scriu: restaurat, din concentrat, presat la rece. Ce inseamna asta si ce sa iei?

Sucurile de fructe: sa le bei sau nu?

Conform legislatiei ruse, sucul este inteles ca „un produs alimentar lichid care nu este fermentat, capabil de fermentare, obtinut din legume si fructe coapte si proaspete prin impact fizic asupra partilor comestibile si in care, in conformitate cu particularitatile metodei din producerea acestuia se pastreaza caracteristicile sucului din fructele cu acelasi nume si (sau) legumelor valoarea nutritiva, proprietatile fizico-chimice si organoleptice.

In total, se disting cinci tipuri de sucuri in functie de productie si procesare:

organicsfood.ro

1. Suc direct. Se prepara din fructe proaspete prin prelucrare mecanica.

2. Sucul proaspat stors este o bautura presata direct care se prepara doar in fata clientului si nu se pastreaza.

3. Suc reconstituit. Pentru fabricarea lui se foloseste un concentrat sau suc stors direct, la care se adauga apa.

4. Sucul concentrat este o tescovina din suc stors direct din care apa este indepartata si saturata cu arome pentru a pastra gustul si aroma.

5. Suc de difuzie – de fapt, acestea sunt extracte de fructe. Aceasta metoda consta in levigarea substantelor extractive din fructe cu apa.

Deci care este mai bun?

Nu trebuie sa va temeti de inscriptiile „restaurat” si „extractie directa” de pe pachetele de suc. Pentru a le produce, ei iau concentrat si apa. In ambele cazuri, proportia este aproximativ aceeasi – 7 pana la 3, singura diferenta este ca fibrele alimentare sunt adaugate si la asa-numitul suc presat direct pentru a imita pulpa.

Citeste si...
Ce să mănânci dacă este greu de mestecat?

Nici cu cuvantul „concentrat” nu este nimic in neregula. De fapt, acesta este un suc obisnuit, care este pur si simplu puternic condensat pentru a fi mai usor de transportat si pentru a obtine o durata de valabilitate mai lunga.

Dar cea mai ieftina versiune a bauturii cu fructe este nectarul. Pentru el, luati cea mai mica cantitate de concentrat – aproximativ 30 la suta. Și adaugati zahar, sirop de fructoza-glucoza si acid citric.

Sucurile de fructe: sa le bei sau nu?

In timpul pregatirii uneia dintre povestile „Live Food”, am decis sa verificam cum difera sucul de portocale in diferite categorii de pret – de la 38 la 610 de ruble pe litru. Pentru a face acest lucru, am predat probe laboratorului si am efectuat o degustare oarba. Participantii sai au evaluat patru tipuri de suc: extractie directa, reconstituit cu pulpa, nectar si proaspat stors. Cel mai mare scor a fost acordat ultimului esantion pe care l-am stors manual!

Sucurile de fructe: sa le bei sau nu?

Am depus aceleasi variante de suc la laborator pentru a determina continutul de vitamina C si zahar. Nectarul pierdut pe toate fronturile: continea 9,4% zahar si doar 6 miligrame de vitamina C la 100 de grame. Iar sucul proaspat stors si scumpul stors direct au devenit campioni in ceea ce priveste beneficiile. Cu toate acestea, zaharul atat acolo, cat si acolo s-a dovedit a fi putin mai putin decat in ​​nectar. Da, este zahar natural din fructe, dar nu exista nicio diferenta pentru sanatate!

Cum poate?

Toate studiile despre beneficiile sucurilor vorbesc intotdeauna despre cantitati foarte moderate – cel mai adesea aproximativ 100 de mililitri pe zi, cu siguranta nu mai mult de un pahar! In caz contrar, incepe sa depaseasca raul de la zahar, din care exista multe aici – adesea chiar mai mult decat in ​​sifon!

Citeste si...
6 Motive pentru care ar trebui să iubești roșiile: de la cele proaspete la cele la conservă
Sucurile de fructe: sa le bei sau nu?

In acelasi timp, recomandarea medicilor este de nu mai mult de 22 de grame de zahar pentru femei si de cel mult 36 de grame pentru barbati – in toate produsele pentru intreaga zi.

Și este complet ridicol sa te astepti la beneficii de la asa-numitele bauturi cu sucuri – pot contine doar 5-10 la suta din fructe. Ca urmare, organismul sufera: conform unuia dintre cercetare, consumul a 350 de mililitri de sucuri zaharoase pe zi creste riscul de deces prematur cu 24%. O serie de oameni de stiinta au legat aceste bauturi de un risc crescut de diabet si chiar de cancer. Mai mult decat atat, sucurile proaspat stoarse nu prezinta nicio diferenta fata de cele industriale de aici!

Sucurile de fructe: sa le bei sau nu?

Locul corect al unor astfel de bauturi in dieta este un plus foarte moderat la o dieta echilibrata. Și pentru beneficii maxime, ar trebui sa alternati fructele cu legumele. Dar nu trebuie sa abuzati de ele, medicii recomanda sa nu beti mai mult de un pahar pe zi. Atunci cu siguranta va fi mancare vie!

Nu uita!

Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru incercarea de a aplica o reteta, un sfat sau o dieta si nici nu garanteaza ca informatiile furnizate va vor ajuta sau nu va vor dauna personal. Fiti prudenti si consultati intotdeauna un medic sau un nutritionist!

Va multumim ca ati citit! Daca acest articol vi se pare util si interesant, va rugam sa il distribuiti pe retelele de socializare pentru a fi citit si de altii. In acest fel ne ajutati si ne motivati sa scriem mai multe articole interesante.

Mario Benett
Mario Benett
Scriitor independent absolvent a unei facultăți de medicină, un master în sănătate publică si nutriție la NUS Medicine - National University si vastă experiență în domeniul sănătății. În urma formării sale educaționale la Centennial College pentru jurnalism și la Trent University, a descoperit unde se află adevărata sa pasiune - sănătatea. Obiectivul lui este de a ajunge la public cu informații medicale complete și exacte într-un stil ușor de citit și informativ, astfel încât cititorii să poată face alegeri avizate pentru a-și menține sănătatea. A scris articole despre nutriție, medicină sportivă, fizioterapie, cardiologie, radiologie, chirurgie cosmetică, oftalmologie, oncologie, stomatologie, chirurgie, audiologie și alte probleme de sănătate. Colaborează cu succes cu organicsfoods.ro și cu alte platforme din domeniu din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

drmax.ro/
viataverdeviu.ro

Artictiole conexe

20 de modalitati simple de a reduce risipa alimentara

Reducerea risipei alimentare devine ușoară cu aceste 20 de metode simple și eficiente. Invață cum să conservi mâncarea și să economisești resurse. Citește acum pentru sfaturi utile!

Topinambur (napul porcesc) – Beneficii si utilizari in bucatarie

Topinamburul, o legumă valoroasă și versatilă, oferă numeroase beneficii pentru sănătate. Explorăm compoziția sa nutrițională unică și efectele pozitive asupra organismului.

Portocala amara, beneficii, proprietati si precautii

Portocala amară, un fruct exotic din Asia de Sud-Est, aduce beneficii impresionante pentru sănătate și frumusețe. Descoperă compoziția, utilizările și precauțiile acestui fruct citric!

Dieta Keto: Ghid complet pentru incepatori

Dieta keto, sau dieta ketogenică, este un regim alimentar revoluționar care a câștigat o popularitate imensă în ultimii...

10 semne ca ai o toxiinfectie alimentara: Ce trebuie sa stii vara

Vara vine cu riscuri mari de otrăvire alimentară. Identifică rapid 10 simptome ale toxiinfecției și află cum să te protejezi de alimentele periculoase. Informează-te corect și protejează-ți sănătatea!

Top 7 cele mai daunatoare diete rapide: Cum afecteaza sanatatea

Află care sunt cele 7 cele mai dăunătoare diete și de ce trebuie evitate. Dietele foarte restrictive precum cea cu o singură masă pe zi sau regimurile raw vegane lipsite de proteine afectează negativ sănătatea.

Alimentele care curata ficatul: cum poti detoxifia si regenera ficatul printr-o alimentatie adecvata

Detoxifierea si curățarea ficatului prin alimentație: învață cum să îmbunătățești sănătatea hepatică prin dieta corectă. Citește pentru sfaturi și recomandări detaliate.

Sarea si Diabetul: Ce Trebuie sa Știi Despre Sare

Sarea este necesară pentru reglarea funcțiilor vitale ale organismului, însă excesul poate fi dăunător.Dacă suferiți de boli cronice,...