16.9 C
București

Slabitul: Numararea caloriilor versus mancatul restrictionat in timp – Care este mai eficienta?

Date:

Share post:

Un nou studiu sugereaza ca pentru a pierde in greutate conteaza mai mult cate calorii consumi decat momentul in care mananci. Cercetatorii au descoperit ca persoanele care au urmat o dieta cu restrictie de timp au slabit la fel de mult ca si cele care au tinut aceeasi dieta fara restrictie de timp. Aceste rezultate pun sub semnul intrebarii eficacitatea postului intermitent sau a mancatului restrictionat in timp (TRE), o metoda populara de slabire care limiteaza perioadele de masa la anumite intervale orare.

Desi studii anterioare au asociat TRE cu pierderea in greutate, mecanismul din spatele succesului acestei strategii a ramas neclar. Echipa din spatele noului studiu a vrut sa examineze daca TRE poate induce scaderea in greutate independent de cantitatea de calorii consumata de o persoana. Autorii au concluzionat ca nu, sugerand ca “orice efecte ale TRE asupra greutatii in studiile anterioare se pot datora reducerilor aportului caloric” avand in vedere fereastra mai scurta de masa.

Ce a implicat studiul

Oamenii de stiinta au recrutat 41 de adulti, majoritatea femei de culoare, cu obezitate si prediabet. Ei le-au furnizat mese timp de doua saptamani, in functie de nevoile individuale.

Jumatate dintre participanti au fost instruiti sa manance toata mancarea intr-un interval de 10 ore, cu 80% din calorii consumate inainte de ora 13:00. Cealalta grupa a urmat un plan alimentar mai traditional: au mancat pe parcursul a 16 ore si au consumat cel putin jumatate din calorii dupa ora 17:00.

Participantii din ambele grupe au consumat aceleasi calorii zilnice, iar mesele au avut o compozitie nutritionala similara:

  • Grupul cu restrictie de timp: masa intr-un interval de 10 ore, 80% din calorii inainte de 13:00
  • Grupul de control: masa pe parcursul a 16 ore, minim 50% din calorii dupa 17:00
Citeste si...
Beneficiile untului de migdale pentru sănătate: De ce să îl incluzi în dieta ta

Rezultate surprinzatoare

Dupa trei luni, oamenii de stiinta au descoperit ca participantii din ambele grupe au slabit aproximativ aceeasi cantitate:

  • Grupul cu restrictie de timp a pierdut 5 kg
  • Grupul de control a pierdut 5,7 kg

De asemenea, ambele grupe au avut schimbari similare in nivelul zaharului din sange si masuratorile sanatatii inimii, precum nivelul lipidelor din sange.

Vanessa Imus, dieteticiana si experta in pierderea in greutate, a declarat pentru Health: “Acest lucru intareste importanta respectarii unei diete cu restrictie calorica atunci cand incerci sa slabesti. Fie ca vrei sa-ti numeri caloriile, fie ca vrei sa-ti limitezi fereastra de masa, ele sunt la fel de eficiente atata timp cat te ajuta sa-ti reduci aportul caloric general.”

Slabitul: Numararea caloriilor versus mancatul restrictionat in timp - Care este mai eficienta?
Slabitul: Numărarea caloriilor versus mâncatul restricționat în timp - Care este mai eficientă? 2

Imus a adaugat ca aceste date “contesta o parte din cercetarile anterioare despre sincronizarea meselor, care au concluzionat ca intotdeauna este mai bine pentru pierderea in greutate sa consumi mai multe calorii mai devreme in zi, comparativ cu consumul mai multor calorii mai tarziu in zi.”

Limitarile studiului

Desi autoarea studiului, Dr. Nisa M. Maruthur, de la Universitatea Johns Hopkins, a remarcat ca “exista motive intemeiate pentru a trage concluzii puternice din rezultate”, ea a recunoscut ca studiul a inclus un esantion mic.

In plus, majoritatea participantilor au fost femei de culoare, ceea ce inseamna ca rezultatele pot sa nu se aplice altor grupuri. Cercetatorii le-au oferit participantilor si mese preparate, care “pot fi foarte diferite de modul in care ar manca in mod normal cineva pus pe un plan alimentar cu restrictie de timp sau o dieta cu deficit caloric”, a explicat Imus.

Considerente pre-slabire

Inainte de a incepe un nou plan de slabire, este cel mai bine sa consultati un furnizor de servicii medicale pentru a dezvolta o strategie care sa echilibreze pierderea in greutate cu sanatatea.

Citeste si...
Alimentele care cauzează celulita sau o pot agrava

Daca va ganditi sa va reduceti caloriile, de exemplu, un profesionist medical va poate ajuta sa calculati de cate calorii aveti nevoie in functie de circumstantele dvs. unice, cum ar fi:

Astfel, nu veti fi in pericol de a consuma prea putine calorii, ceea ce va poate face sa va simtiti slabit si, in timp, poate duce la probleme de sanatate precum:

organicsfood.ro
  • Functie imunitara scazuta
  • Risc crescut de a dezvolta boli cronice

De asemenea, trebuie sa tineti cont de stilul de viata si de interesele dvs. atunci cand alegeti o metoda de slabire. Chiar daca studiul sugereaza ca numararea caloriilor conteaza mai mult decat sincronizarea, asta nu inseamna ca TRE nu este planul potrivit pentru dvs. Oricine se lupta cu modele alimentare eronate sau cauta un cadru clar si gestionabil pentru dieta sa ar putea gasi strategia deosebit de utila.

“Se intoarce la ideea ca cea mai buna dieta este cea pe care o poti respecta”, a spus Maruthur.

Alternative de slabire

Țineti minte ca numararea caloriilor si TRE nu sunt singurele instrumente pentru a scapa de kilograme in plus. Alte modalitati de a ramane suplu includ:

  1. Consumul de alimente bogate in fibre: Fibrele ajuta la satietate si stimuleaza tranzitul intestinal.
  2. Cresterea activitatii fizice: Exercitiile ard calorii si intaresc muschii.
  3. Limitarea alimentelor procesate si zaharoase: Aceste alimente sunt bogate in calorii dar sarace in nutrienti.
  4. Asigurarea unui somn adecvat: Lipsa somnului este corelata cu cresterea in greutate.

In final, cel mai important este sa gasiti o abordare sustenabila pe termen lung care functioneaza pentru dvs. Fie ca optati pentru numararea caloriilor, mancatul restrictionat in timp sau o combinatie de strategii, constanta si individualitatea sunt cheia succesului in managementul greutatii. Consultati un expert pentru a dezvolta un plan personalizat care sa va ajute sa va atingeti obiectivele intr-un mod sanatos.

Citeste si...
Muștarul: Beneficii pentru sănătate și valoare nutritivă

Bibliografie:

  1. Maruthur NM, Pilla SJ, White K, et al. Efectul alimentatiei izocalorice, cu restrictie de timp asupra greutatii corporale la adultii cu obezitate: un studiu controlat randomizatAnn Intern Med. Publicat online la 19 aprilie 2024. doi:10.7326/M23-3132.
  2. Liu L, Chen W, Wu W, Wu D, Hu F. Eficacitatea metabolica a alimentatiei cu restrictii de timp la adulti: o revizuire sistematica si o meta-analiza a studiilor controlate randomizateJ Clin Endocrinol Metab. 2022;107(12):3428-3441. doi:10.1210/clinem/dgac570
Mario Benett
Mario Benett
Scriitor independent absolvent a unei facultăți de medicină, un master în sănătate publică si nutriție la NUS Medicine - National University si vastă experiență în domeniul sănătății. În urma formării sale educaționale la Centennial College pentru jurnalism și la Trent University, a descoperit unde se află adevărata sa pasiune - sănătatea. Obiectivul lui este de a ajunge la public cu informații medicale complete și exacte într-un stil ușor de citit și informativ, astfel încât cititorii să poată face alegeri avizate pentru a-și menține sănătatea. A scris articole despre nutriție, medicină sportivă, fizioterapie, cardiologie, radiologie, chirurgie cosmetică, oftalmologie, oncologie, stomatologie, chirurgie, audiologie și alte probleme de sănătate. Colaborează cu succes cu organicsfoods.ro și cu alte platforme din domeniu din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

drmax.ro/
viataverdeviu.ro

Artictiole conexe

Sucurile de fructe: sa le bei sau nu?

Sucurile de fructe sunt gustoase, dar conțin mult zahăr. Merită incluse în dietă zilnică? Aflați în acest articol care sunt efectele lor asupra sănătății și ce variante mai sănătoase există. Distribuiți și comentați articolul pentru discuții pe tema consumului de suc!

Beneficiile stafidelor, caloriile si analiza lor nutritionala

Beneficiile stafidelor, caloriile și analiza lor nutrițională. Înțelegeți rolul stafidelor în sănătatea cardiovasculară și controlul glicemic, plus sfaturi de stocare pentru prospețime.

Cele mai bune 5 diete pentru femeile de peste 50 de ani, bazate pe stiinta

Dieta după 50 de ani este crucială pentru sănătatea femeilor. Descoperiți cele mai bune 5 diete, bazate pe știință, pentru a naviga schimbările corpului și a menține un stil de viață sănătos. Citiți acum pentru a afla care dietă se potrivește cel mai bine nevoilor dumneavoastră.

11 Alimente care iti imbunatatesc dispozitia in timpul toamnei reci

Explorează lista de 11 alimente delicioase care pot face minuni pentru dispoziția ta în zilele reci de toamnă. De la ciocolată neagră la avocado, acestea te vor face să te simți mai bine!

Beneficiile consumului de rodie pentru organism

Rodia, un fruct delicios și bogat în nutrienți, oferă o gamă largă de beneficii pentru organism. Află cum te poate ajuta rodia să te menții sănătos și vibrant!

8 Produse alimentare pe care nu ar trebui sa le cumperi la reduceri

Economisire Inteligentă: Descoperă lista de alimente pe care nu ar trebui să le cumperi la reduceri. Protejează-ți sănătatea și bugetul cu aceste sfaturi practice. Ideal pentru orice gospodărie atentă la cumpărături.

Beneficiile sosului de soia pentru sanatate si valorile nutritive

Explorăm proprietățile nutritive și beneficiile pentru sănătate ale sosului de soia, un condiment asiatic popular. De la reglarea tensiunii arteriale la protecția cardiacă și combaterea cancerului, descoperiți cum acest condiment poate fi un aliat de nădejde în menținerea sănătății.

Spanacul: Superalimentul bogat in nutrienti care va protejeaza sanatatea

Spanacul este considerat a fi unul dintre cele mai sănătoase alimente din lume, cercetătorii identificând mai mult de...