15.4 C
București

Dieta flexitariana: Raspunsul la echilibrul dintre sanatate si pofta de carne

Date:

Share post:

Astazi in lume exista multe diete diferite din care se poate alege. Printre acestea, in ultima vreme, vegetarianismul a fost in frunte, sustinand o abstinenta completa de la produsele din carne, inclusiv de la pasari si peste. Versiunile mai stricte ale dietei vegetariene exclud chiar si produsele lactate. Dar cum ramane cu cei care nu isi pot imagina viata fara carne satisfacatoare? O noua tendinta a venit in ajutorul celor care mananca carne – flexitarianismul.

Originile dietei flexitariene

Flexitarianismul a aparut in Statele Unite in anii 1990, cand Mark Bittman, un jurnalist de la New York Times, a tras un semnal de alarma cu privire la consumul excesiv de carne al americanilor, citand in special impactul pe care il au asupra planetei gazele cu efect de sera produse de rumegatoare. Dupa ce a scris mai multe carti pe aceasta tema in anii 2000, el a facut campanie de sensibilizare la televiziune.

Termenul “flexitarianism” a fost adaugat in Dictionarul Oxford English Dictionary in 2014. Esenta acestei abordari a alimentatiei este ca flexitaristii pot manca carne, dar nu in fiecare zi, iar uneori doar la cerere. Planul lor alimentar nu prevede renuntarea completa la carne si peste, ci recomanda limitarea consumului acestora.

Pe scurt, flexitarianismul este un vegetarianism flexibil. Constientizarea sociala tot mai mare si dorinta oamenilor de a ramane sanatosi cat mai mult timp posibil au dus la cresterea numarului de flexitaristi din intreaga lume.

Dieta flexitariana: Raspunsul la echilibrul dintre sanatate si pofta de carne
Dieta flexitariană: Răspunsul la echilibrul dintre sănătate și pofta de carne 4

Dieta flexitariana are mai multe fatete si tine cont de faptul ca carnea este o sursa importanta de proteine, grasimi si minerale. Principiile dietei flexitariene se bazeaza pe dovezile conform carora consumul frecvent de carne rosie poate creste riscul de boli cardiovasculare, de diabet de tip 2 si de cancer colorectal. Exista, de asemenea, o puternica componenta de mediu aici. Flexitarianismul este o strategie dietetica care are ca scop abordarea impactului asupra mediului al consumului de carne.

Citeste si...
10 alimente bogate în calciu pentru sănătatea oaselor

Astfel, prezenta ocazionala a carnii in meniurile flexitariene este un compromis care poate avea efecte benefice atat asupra sanatatii, cat si asupra mediului.

Principiile dietei flexitariene

Aspectul pozitiv al acestei diete este ca nu exista reguli fixe. Niciun aliment nu este complet eliminat din meniu, dar in schimb se pune accentul pe cresterea consumului de alimente pe baza de plante, controland in acelasi timp consumul global de carne. Deoarece nu trebuie sa eliminati alimentele preferate, asa cum sugereaza multe diete stricte, este mai probabil sa va tineti de aceasta dieta ani de zile.

Dieta flexitariana consta pur si simplu in reducerea consumului de carne si peste. De exemplu, in loc sa manance carne in fiecare zi, flexitarienii o consuma de maximum doua ori pe saptamana si mananca peste o data sau de doua ori pe saptamana, deoarece carnea si pestele, consumate cu moderatie, joaca un rol important in furnizarea de nutrienti pentru organism. inclusiv vitamina B12, care se gaseste in principal in produsele de origine animala.

Dieta flexitariana: Raspunsul la echilibrul dintre sanatate si pofta de carne
Dieta flexitariană: Răspunsul la echilibrul dintre sănătate și pofta de carne 5

In acelasi timp, consumul de produse pe baza de plante este in crestere. Decizia de a urma o dieta flexitariana aduce beneficii oamenilor sub forma unui continut mai mare de fibre in alimentatie si a unei utilizari sporite a surselor alternative de proteine, cum ar fi legumele.

Flexitarienii acorda un loc de cinste mazarei, lintei, soiei, nucilor, cerealelor (orez integral, grau, quinoa, hrisca), oualor si produselor lactate ocazional, precum si uleiurilor de masline si canola, care pot fi incluse in multe retete. In meniul lor, dau preferinta legumelor si fructelor proaspete, evitand alimentele procesate.

Citeste si...
Dieta mediteraneană și bolile autoimune: de ce este utilă și cum să o urmezi

Ce se poate spune pentru a sustine modelul alimentar flixitarian?

Aceasta este o alternativa complet sanatoasa la veganismul 100%. Intr-adevar, astazi, nutritionistii afirma din ce in ce mai mult ca refuzul total de a consuma produse de origine animala este daunator pentru sanatate in aceeasi masura ca si consumul de carne 100%.

Daca v-ati gandit vreodata la o dieta vegetariana, dar v-ati hotarat rapid sa renuntati la ea pentru ca aveti o slabiciune pentru o bucata buna de carne, flexitarianismul poate fi o alegere demna de urmat pentru dumneavoastra.

Puteti profita de beneficiile unei diete vegetariene permitandu-va sa mancati carne din cand in cand, fara sa va simtiti vinovat. Astfel, flexitarianismul nu este nici macar o dieta, ci mai degraba un principiu de nutritie, deoarece nu se bazeaza pe o regula fixa, ci pe dorinta de a trece de la un exces de hrana la o alimentatie de mai buna calitate.

Dieta flexitariana: Raspunsul la echilibrul dintre sanatate si pofta de carne
Dieta flexitariană: Răspunsul la echilibrul dintre sănătate și pofta de carne 6

Vi se potriveste acest principiu nutritional? Este chiar posibil ca, dupa ce veti citi acest articol, sa exclamati: Mananc asa de un an de zile! Acest lucru inseamna ca ati ales intuitiv sau constient optiunea cea mai acceptabila pentru dumneavoastra. Tot ce ramane este sa o ajustati putin, daca este necesar.

Linkuri web care vorbesc despre subiectul flexitarianismului:

organicsfood.ro

Apreciati articolul si abonati-va la canal. Exista o multime de lucruri interesante si utile aici.

Mario Benett
Mario Benetthttps://organicsfood.ro
Scriitor independent absolvent a unei facultăți de medicină, un master în sănătate publică si nutriție la NUS Medicine - National University si vastă experiență în domeniul sănătății. În urma formării sale educaționale la Centennial College pentru jurnalism și la Trent University, a descoperit unde se află adevărata sa pasiune - sănătatea. Obiectivul lui este de a ajunge la public cu informații medicale complete și exacte într-un stil ușor de citit și informativ, astfel încât cititorii să poată face alegeri avizate pentru a-și menține sănătatea. A scris articole despre nutriție, medicină sportivă, fizioterapie, cardiologie, radiologie, chirurgie cosmetică, oftalmologie, oncologie, stomatologie, chirurgie, audiologie și alte probleme de sănătate. Colaborează cu succes cu organicsfoods.ro și cu alte platforme din domeniu din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

drmax.ro/
viataverdeviu.ro

Artictiole conexe

Cum ne pot hidrata legumele mai eficient decat apa obisnuita?

Legumele și fructele ne oferă o hidratare superioară apei îmbuteliate. Învață cum esența vegetală îmbunătățește funcțiile organismului și cum să te bucuri de o supă de gazpacho revigorantă.

Bulgurul: Super-alimentul care imbogateste dieta si sustine sanatatea

Bulgurul nu este doar un substitut delicios pentru orez și cartofi, ci și o sursă bogată de vitamine, în special din grupa B. Îmbogățește-ți meniul cu această cereală super-sănătoasă și descoperă cele mai bune rețete internaționale cu bulgur.

De ce avem nevoie de magneziu. Deficienta de magneziu si solutiile pentru un corp sanatos

Magneziul joacă un rol crucial în sănătatea noastră, de la susținerea sistemului nervos la fortificarea oaselor. Află cum funcționează acest mineral esențial și cum ne poate afecta deficitul său.

De ce iti doresti atat de mult ciocolata?

Ciocolata nu este doar o delicatesă, ci și un puternic aliat pentru sănătate și starea de spirit. Află despre proprietățile sale antidepresive, beneficiile pentru piele și cum te poate ajuta să slăbești. De la elixirul tinereții la sursa de energie, descoperă toate motivele pentru a te bucura de ciocolată.

De ce pierdem colagenul pe masura ce imbatranim si cum sa il refacem

Află de ce pierdem colagenul odată cu vârsta și cum să îl refacem. Descoperă sfaturi pentru o piele sănătoasă și tonifiată, de la nutriție la proceduri cosmetice și suplimente.

5 Semne care indica imbatranirea prematura

Îmbătrânirea prematură vine cu semne care pot fi ignorate. Pielea uscată, probleme cu somnul și echilibrul sunt doar câteva dintre acestea. Informează-te și protejează-te!

Beneficiile colagenului hidrolizat pentru piele, oase si articulatii

Beneficiile colagenului hidrolizat se extind dincolo de estetică, susținând sănătatea pielii, oaselor și articulațiilor. Află cum te poate ajuta acest supliment să îți menții frumusețea și sănătatea în mod natural.

Beneficiile Nutritionale si pentru Sanatate ale Piureului de Mere

Piureul de mere este mai mult decât un desert delicios, este și o sursă bogată de nutrienți esențiali și antioxidanți care susțin diverse funcții corpului. Acest articol discută despre valorile nutriționale, beneficiile pentru sănătate, și sfaturi utile despre cum să incluzi piureul de mere în dieta ta zilnică.