8.1 C
București

Beneficiile consumului de lamai asupra sanatatii

Date:

Share post:

Lamaile sunt adesea trecute cu vederea ca superalimente ce concentreaza o multime de substante nutritive benefice organismului. Aceste fructe mici si galbene ascund un potential urias de imbunatatire a starii de sanatate. In acest articol vom explora principalele sase beneficii dovedite stiintific ale consumului de lamai, urmarind studiile care arata impactul lor asmupra organismului.

Beneficiile consumului de lamai

1. Sustin o inima sanatoasa

Lamaile contin cantitati mari de vitamina C si compusi vegetali benefici precum aspidina si diosmina. Cercetarile arata ca acesti nutrienti esentiali pot scadea nivelul colesterolului si al trigliceridelor, reducand riscul de boli cardiovasculare. De asemenea, fibrele solubile contribuie la micsorarea colesterolului.

Conform unui studiu recent efectuat pe subiecti cu risc cardiovasular crescut, administrarea zilnica pe cale orala a sucului proaspat de lamaie timp de 6 luni a dus la scaderi semnificative ale colesterolului total, trigliceridelor si markerilor inflamatiei, in timp ce nivelul de HDL (colesterol „bun”) a crescut.

Rezultatele indica faptul ca lamaile sustin functionarea optima a sistemului cardiovascular, avand un impact considerabil in prevenirea afectiunilor de inima.

2. Ajuta la pierderea in greutate

Pectina, un tip de fibra solubila regasita in lamai, poate creste senzatia de satietate, potolind apetitul si reducand aportul caloric. Studii pe animale indica faptul ca anumite componente din extractul de lamai pot preveni acumularea excesiva de grasime corporala.

Desi mai este nevoie de cercetare pe subiecti umani, consumul de lamai chiar ar putea activa procesele de ardere a grasimilor si limitarea cresterii in greutate. Printre mecanismele plauzibile de soutenabilitate se numara echilibrarea nivelului insulinei si cresterea ratei metabolice bazale.

Un studiu recent de revizuire sistematica a confirmat faptul ca anumite compusi din lamai par sa aiba efecte semnificative asupra controlului greutatii corporale.

Citeste si...
10 Semne și simptome că ești în cetoză

Cu toate acestea, trebuie subliniat faptul ca majoritatea dovezilor provin din studii pe animale, fiind necesare mai multe cercetari pe grupuri mari de oameni.

3. Previn formarea pietrelor la rinichi

Acidul citric din sucul de lamai creste volumul urinii si valorile pH-ului, generand un mediu care descurajeaza aparitia pietrelor renale. Studiile arata ca doar o jumatate de ceasca de suc de lamai pe zi poate furniza suficient acid citric pentru a preveni cristalizarea si agregarea componentilor declansatori.

Un studiu extins pe peste 120.000 de asistente medicale din SUA, cu o durata de 8 ani, a gasit ca persoanele care consumau cel putin jumatate de ceasca de suc de lamai pe zi prezentau o scadere cu 30% a riscului de formare a calculilor renali, comparativ cu cele care consumau rar lamai.

Prin urmare, sucurile din lamai acidulate constituie o solutie simpla si eficienta de preventie a formarii pietrelor la rinichi.

4. Protejeaza impotriva anemiei

Beneficiile consumului de lamai asupra sanatatii
Beneficiile consumului de lămâi asupra sănătății 3

Pe langa continutul redus de fier, abilitatea lamailor de a stimula absorbtia acestui element poate fi cel mai mare beneficiu in prevenirea si combaterea anemiei. Studii stiintifice confirma ca vitamina C si acidul citric cresc rata si volumul absorbtiei fierului non-hemic regasit in vegetale precum spanacul si fasolea.

Prin combinarea lamailor cu surse alimentare de fier, organismul va putea produce mai mult hemoglobina, tesuturi si celule sanguine sanatoase. Astfel, consumul regulat de lamai in cadrul unei diete echilibrate este o modalitate ideala de a preveni carentele de fier si instalarea anemiei.

Un studiu medical a aratat ca bautura obtinuta din suc de lamai cu miere ajuta semnificativ la cresterea nivelului de fier din sange la femeile cu anemie, avand un impact considerabil mai mare decat administrarea exclusiva a suplimentelor pe baza de fier.

Citeste si...
7 Alimente care afectează negativ funcția reproductivă masculină

5. Prezinta proprietati anticancerigene

Cercetari recente indica faptul ca anumite compusi din lamai pot induce efecte anticarcinogenice si de inhibare a dezvoltarii celulelor canceroase. Studii in vitro si pe animale evidentiaza potentialul unor substante precum limonenul si naringenina de a lupta impotriva celulelor maligne.

organicsfood.ro

Desi inca nu exista dovezi clare pe subiecti umani, consumul de lamai ca parte a unei alimentatii sanatoase este asociat cu un grad mai scazut de dezvoltare a unor tipuri de cancer. Prin capacitatea lor deosebita de stimulare a sistemului imunitar si de combatere a inflamatiilor, lamaile par sa aiba efecte protective sigure impotriva afectiunilor oncologice.

O meta-analiza din 2022 asupra unui numar mare de studii internationale a descoperit ca persoanele care consumau zilnic citrice aveau o rata cu 8-10% mai scazuta de mortalitate din cauze oncologice, comparativ cu cei care nu includeau aceste fructe in alimentatia zilnica.

6. Imbunatatesc digestia

Pectina, o fibra solubila concentrata mai ales in coaja lamaii, ajuta la imbunatatirea tranzitului intestinal, ameliorarea functiilor colonului si tratarea constipatiei. De asemenea, pectina si alti componenti actioneaza ca agenti prebiotici, sustinand echilibrul florei gastro-intestinale.

Pe de alta parte, acidul citric si vitamina C incetinesc degradarea enzimatica si absorbtia glucidelor complexe, ceea ce poate stabiliza nivelul glicemiei si al insulinelor. Pentru a beneficia pe deplin de aceste proprietati digestive, cel mai bine este sa se consume pulpa de lamaie, nu doar sucul extras.

Dupa cum indica studiile, administrarea zilnica de citrice si pectina derivata din coaja acestora poate modula microflora intestinala intr-o maniera benefica, avand efecte digestive si imunologice considerabile.

Un alt studiu a descoperit ca compusii din lamai pot reduce stresul oxidativ si inflamatia in tesuturile gastro-intestinale, ameliorand markerii biochimici implicati in afectiuni precum ulcerul gastroduodenal si boala Crohn.

Citeste si...
Refacerea florei intestinale după tratamentul cu antibiotice: Ghidul complet
Beneficiile consumului de lamai asupra sanatatii
Beneficiile consumului de lămâi asupra sănătății 4

Concluzii – De ce trebuie sa includem lamaile in dieta

Pe langa gustul lor acidulat si inviorator, lamaile sunt adevarate concentratoare de vitamine, fibre, antioxidanti si alti compusi vegetali cu efecte benefice extinse asupra intregului organism.

De la sustinerea sanatatii cardiovasculare, pierderea kilogramelor in exces si protejarea rinichilor, pana la stimularea absorbtiei fierului din alimente si combaterea cancerului, lamaile impacheteaza o gama larga de beneficii pentru sanatate.

Integrarea sucului de lamai, a cojilor de lamai, uleiului din coaja sau a altor derivate in alimentatia zilnica este o cale facila de a va bucura de intregul lor potential nutritional. Fie ca gatiti, preparati limonada sau va aromatizati bauturile, profitati la maximum de ceea ce au mai bun de oferit aceste fructe mici, galbene si extrem de sanatoase.

Va recomandam insistent sa incercati un program complet de 6 luni de consum zilnic de lamai pentru a resimti efectele lor uimitoare asupra starii generale de sanatate!

Bibliografie Referinte:

Echipa OrganicsHealth foloseste numai surse de inalta calitate, inclusiv studii evaluate de medici sau nutritionisti, pentru a sustine informatiile din articolele noastre. Cititi procesul nostru editorial pentru a afla mai multe despre modul in care verificam informatiile si mentinem continutul nostru precis, fiabil si demn de incredere.

Citeste si...
Cele mai bune 12 alimente vegetale pentru energie susținută și sănătate optimă
Mario Benett
Mario Benetthttps://organicsfood.ro
Scriitor independent absolvent a unei facultăți de medicină, un master în sănătate publică si nutriție la NUS Medicine - National University si vastă experiență în domeniul sănătății. În urma formării sale educaționale la Centennial College pentru jurnalism și la Trent University, a descoperit unde se află adevărata sa pasiune - sănătatea. Obiectivul lui este de a ajunge la public cu informații medicale complete și exacte într-un stil ușor de citit și informativ, astfel încât cititorii să poată face alegeri avizate pentru a-și menține sănătatea. A scris articole despre nutriție, medicină sportivă, fizioterapie, cardiologie, radiologie, chirurgie cosmetică, oftalmologie, oncologie, stomatologie, chirurgie, audiologie și alte probleme de sănătate. Colaborează cu succes cu organicsfoods.ro și cu alte platforme din domeniu din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

drmax.ro/
viataverdeviu.ro

Artictiole conexe

Imbatranirea la barbati vs imbatranirea la femei

Diferențele fascinante de îmbătrânire dintre sexe. De la modificările fizice până la riscurile de sănătate, află cum evoluează corpul odată cu trecerea timpului.

20 de bauturi care iti pot transforma sanatatea

Renunță la băuturile acidulate și descoperă 20 de băuturi naturale delicioase care îți pot transforma organismul și sănătatea în bine! Află cum poți include în dieta zilnică ceaiuri miraculoase, sucuri proaspete și smoothie-uri energizante cu efecte uimitoare pentru organism. Te va surprinde cât de rapid vei observa schimbări!

Care sunt pericolele conservelor de casa: ce produse pot provoca botulism?

Conservele și mezelurile făcute în casă, dacă nu sunt respectate cu strictețe, prezintă un pericol - riscul botulismului,...

Deficitul de vitamina K: Simptome, cauze si solutii alimentare.

Importanța vitală a vitaminei K pentru organism, consecințele unui deficit și strategiile alimentare pentru a menține niveluri optime. Rămâi informat și protejează-ți sănătatea.

Ficatul de rata: beneficii pentru sanatate, calorii si proprietati nutritionale

Ficatul de rață este o importantă sursă de vitamine și minerale cu beneficii dovedite pentru sănătate. Aflați despre caloriile, grăsimile și modul optim de preparare al acestei delicatese.

Grasimea gatului: cauze, implicatii si sfaturi de corectie

Descoperă principalele cauze ale grăsimii gâtului și strategiile eficiente pentru a obține un gât sculptat. De la genetică la stilul de viață, află cum poți combate bărbia dublă și îmbunătăți încrederea în tine!

Merele rosii sau verzi – care sunt de fapt mai sanatoase?

Merele roșii sau verzi - care sunt mai sănătoase? Explorăm beneficiile culorilor și importanța alegerii mere locale pentru o sănătate optimă. Ideale pentru cei care vor să facă cele mai bune alegeri alimentare.

Uleiul de avocado: calorii, carbohidrati si beneficii pentru sanatate

Descoperă valoarea nutrițională a uleiului de avocado, inclusiv calorii și beneficii pentru sănătate. Explorează moduri diverse de utilizare în bucătărie și îngrijire personală.