15.4 C
București

Aminoacizii sunt pachetele noastre de energie

Date:

Share post:

Corpul nostru sufera numeroase procese metabolice care nu ar fi posibile fara mici surse de energie. Nu numai ca subestimam cei 20 de aminoacizi diferiti care formeaza proteine, dar de multe ori habar nu avem despre ei. Iar 8 dintre ei, intre timp, sunt de neinlocuit.

Aminoacizii sunt baza vietii noastre. Micile elemente constitutive ale proteinelor sunt adesea trecute cu vederea, dar nu putem trai fara ele. Aminoacizii contin azot si formeaza tesuturi precum organele, muschii, pielea si parul. Cu toate acestea, ei sunt, de asemenea, necesari pentru formarea hormonilor si servesc drept precursori pentru enzime si neurotransmitatori.

Aminoacizi esentiali

Daca organismul poate produce singur aminoacizi, nu putem vorbi de aminoacizi esentiali. Esentiali inseamna ca organismul nu ii poate produce singur si ca trebuie sa provina din alimente. Mai jos aveti o scurta prezentare generala a aminoacizilor esentiali, o descriere a ceea ce fac ei si sfaturi despre unde sa ii gasiti.

Aminoacizii sunt pachetele noastre de energie
Aminoacizii sunt pachetele noastre de energie 5

Revizuirea aminoacizilor

Isoleucina: esentiala pentru mentinerea si regenerarea tesutului muscular, actioneaza ca o sursa importanta de energie atunci cand avem nevoie de multa rezistenta si forta. Continut in pui, somon, oua, mazare, nuci.

Leucina: Importanta pentru construirea si mentinerea proteinelor musculare. Serveste, de asemenea, la furnizarea de energie pentru muschi si sustine diverse procese de vindecare. Continut in pui, somon, oua, oua, nuci.

Lizina: Esentiala pentru intretinerea tesutului conjunctiv si muscular. Lizina, impreuna cu metionina, este necesara pentru sinteza carnitinei, care este foarte importanta pentru metabolismul grasimilor. Continut in pui, somon, mazare, oua, seminte de dovleac.

Aminoacizii sunt pachetele noastre de energie
Aminoacizii sunt pachetele noastre de energie 6

Metionina: participa la formarea directa a proteinelor, deoarece serveste ca precursor al aminoacidului cisteina, care formeaza proteine. Continut in carne de vita, somon, oua, mazare, broccoli, spanac, nuci de Brazilia.

Citeste si...
Vor fi leguminoasele alimentele viitorului?

Fenilalanina: serveste ca precursor pentru formarea a numerosi hormoni, cum ar fi adrenalina, norepinefrina si hormonul fericirii, dopamina. Continut in carnea de pasare, somon, oua, soia, alune, seminte de dovleac.

Treonina: participa la biosinteza vitaminei B12 si a izoleucinei. Continut in carne de pui, carne de vita, somon, oua, mazare, nuci.

Triptofan: Serveste drept precursor al fiecarei molecule de serotoina. Lipsa de serotonina se manifesta prin oboseala, letargie, iritabilitate si proasta dispozitie. Serotonina este un hormon de bine care favorizeaza echilibrul si buna dispozitie. Continut in pui, mazare, boabe de soia, pudra de cacao, nuci de caju.

Aminoacizii sunt pachetele noastre de energie
Aminoacizii sunt pachetele noastre de energie 7

Valina: Functioneaza impreuna cu izoleucina si leucina ca sursa importanta de energie pentru celulele musculare si trimite mesaje importante catre sistemul nervos. Continut in pui, branza, mazare si alte tipuri de leguminoase.

Cum va puteti asigura cantitati suficiente din toti aminoacizii esentiali?

Pastrand pe cat posibil o dieta echilibrata sau luand aminoacizi esentiali sub o alta forma, de exemplu, in capsule, dar atunci intotdeauna cu consultarea medicului dumneavoastra, deoarece in acest caz este vorba despre dozaj. Și fiti atenti la compozitie: este important ca produsele sa fie cat mai naturale, fara aditivi precum indulcitori, coloranti sau conservanti.

Aminoacizii sunt pachetele noastre de energie
Aminoacizii sunt pachetele noastre de energie 8

Despre ce aminoacizi sau procese asociate cu acestia ati dori sa aflati mai multe?

Link-uri web care vorbesc despre subiectul “Aminoacizii sunt pachetele noastre de energie”:

Mario Benett
Mario Benetthttps://organicsfood.ro
Scriitor independent absolvent a unei facultăți de medicină, un master în sănătate publică si nutriție la NUS Medicine - National University si vastă experiență în domeniul sănătății. În urma formării sale educaționale la Centennial College pentru jurnalism și la Trent University, a descoperit unde se află adevărata sa pasiune - sănătatea. Obiectivul lui este de a ajunge la public cu informații medicale complete și exacte într-un stil ușor de citit și informativ, astfel încât cititorii să poată face alegeri avizate pentru a-și menține sănătatea. A scris articole despre nutriție, medicină sportivă, fizioterapie, cardiologie, radiologie, chirurgie cosmetică, oftalmologie, oncologie, stomatologie, chirurgie, audiologie și alte probleme de sănătate. Colaborează cu succes cu organicsfoods.ro și cu alte platforme din domeniu din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

drmax.ro/
viataverdeviu.ro

Artictiole conexe

Pierdere in greutate nedorita: Riscuri si precautii

Unele cauze comune ale pierderii în greutate nedorite sunt depresia, diareea, ulcerul oral sau infecțiile virale. Acest articol îți oferă informații despre simptome, cauze și tratamente.

10 alimente bogate in calciu pentru sanatatea oaselor

Mizează pe o sănătate osoasă de invidiat cu ajutorul celor 10 alimente bogate în calciu. Brânzeturi, surse vegetale și sfaturi esențiale despre cum să îți optimizezi aportul zilnic pentru oase puternice și o inimă sănătoasă.

Descopera puterea produselor din zona ta: motive sa alegi alimente locale

Produsele locale nu sunt doar o alegere gustativă superioară, ci și o investiție în sănătatea ta și economia locală. Află cum alegerea alimentelor din zona ta poate aduce beneficii imense atât pentru tine, cât și pentru comunitatea ta.

De ce ne doare capul dupa o mahmureala si ce putem face pentru ameliorarea durerilor

Durerea de cap cauzată de mahmureală este chinuitoare. Află care sunt cauzele acestei dureri, cum o poți preveni prin hidratare și ce tratament poți urma pentru ameliorarea disconfortului în acest articol.

Mic dejun este necesar sau nu?

Mic dejun: esențial pentru o zi energică sau o alegere personală? Descoperă beneficiile și dezavantajele consumului de mic dejun, miturile și adevărurile despre săritul peste prima masă a zilei.

Proteine vegetale sau animale: care sunt mai bune?

Comparând proteinele vegetale cu cele animale, descoperim beneficiile nutriționale și impactul asupra sănătății. De la reducerea riscului de boli la protejarea mediului, proteinele din plante par să ofere multe avantaje. Alegeți sănătos!

11 Alimente care va ajuta sa va ridicati starea de spirit pe vremea rece de toamna

Alimente pentru starea de spirit pot transforma zilele de toamnă grijulie în momente de pură fericire. Acest articol explorează 11 alimente care nu numai că îți vor satisface papilele gustative dar vor contribui și la îmbunătățirea sănătății mintale. De la ciocolată neagră la avocado și nuci, fiecare opțiune nutritivă este o adevărată plăcere care îmbunătățește dispoziția și combate stresul.

Beneficiile, caloriile si valorile nutritive ale carnii de rata

Beneficiile nutritive și gustul delicios al cărnii de rață. Această carne bogată în proteine și minerale esențiale este o alegere excelentă pentru o dietă echilibrată. Descoperă cum să gătești și să savurezi carnea de rață în mod responsabil, plus sfaturi pentru păstrarea prospețimii și calităților nutritive.