16.9 C
București

Cum sa intaresti imunitatea fara medicamente: 7 Strategii Eficiente

Date:

Share post:

Nici un supliment, nici o dieta sau schimbare a stilului de viata, cu exceptia autoizolarii si a unei bune igiene, nu va poate proteja de contractarea infectiilor respiratorii acute si a gripei. Cu toate acestea, intarirea sistemului imunitar va va permite sa treceti mai usor peste boala si sa va recuperati mai repede.

In afara de raceli, exista o multime de alte infectii pe care organismul nostru trebuie sa le combata la fel de eficient. Sfaturile noastre simple va vor ajuta sa va stimulati sanatatea imunitara pentru a va ajuta organismul sa lupte impotriva bolilor – atat virale, cat si microbiene.

Functionarea sistemului imunitar: ce este important?

Intregul dvs. organism, inclusiv sistemul imunitar, functioneaza pe baza energiei din alimentele pe care le consumati. De aceea este atat de important sa mancati corect si sa faceti schimbari pozitive in stilul de viata pentru a va imbunatati sanatatea si a stimula sistemul imunitar, care protejeaza organismul de bolile infectioase, inflamatii si chiar de cancer. Acest sistem complex include celulele din pielea, sangele, maduva osoasa, tesuturile si organele dumneavoastra.

Munca activa si coordonata a tuturor partilor acestui sistem va protejeaza organismul de agentii patogeni potential daunatori (cum ar fi bacteriile si virusii) si limiteaza daunele provocate de influente neinfectioase (cum ar fi arsurile solare, ranile sau cancerul).

La figurat, putem compara sistemul imunitar cu o orchestra. Pentru ca o simfonie sa sune, fiecare instrument si fiecare muzician din orchestra trebuie sa cante corect. Nu este nevoie ca un muzician sa cante cu viteza dubla sau ca un instrument sa produca brusc un sunet la volum dublu. Este nevoie ca fiecare membru al acelei orchestre sa lucreze exact in conformitate cu notele.

Acelasi lucru este valabil si pentru sistemul tau imunitar. Pentru a va proteja mai bine organismul de agresori, fiecare componenta a sistemului dumneavoastra imunitar trebuie sa functioneze exact asa cum a vrut natura. Pentru a-ti ajuta sistemul imunitar sa functioneze la cel mai productiv nivel, este important sa urmezi anumite reguli – iata 7 modalitati de a-ti stimula sistemul imunitar fara medicamente.

Cum sa intaresti imunitatea fara medicamente: 7 Strategii Eficiente
Cum să întărești imunitatea fără medicamente: 7 Strategii Eficiente 8

1. Alegeti cele mai sanatoase alimente posibile

Substantele nutritive pe care le obtineti din alimente, in special din cele vegetale, cum ar fi fructele, legumele, ierburile si condimentele, sunt esentiale pentru ca sistemul dvs. imunitar sa functioneze corect. Multe alimente vegetale au, de asemenea, proprietati antivirale si antimicrobiene slabe care ne ajuta sa luptam impotriva infectiilor.

Citeste si...
Alimentele care curăță ficatul: cum poți detoxifia și regenera ficatul printr-o alimentație adecvată

De exemplu, potrivit unei analize publicate in iunie 2017 in International Journal of Molecular Sciences, condimente precum cuisoarele, oregano, cimbrul, scortisoara si chimenul contin componente antivirale si antimicrobiene. Acestea impiedica dezvoltarea bacteriilor care deterioreaza alimentele, cum ar fi Bacillus subtilis si Pseudomonas fluorescens, a ciupercilor daunatoare, cum ar fi Aspergillus flavus, si a microorganismelor rezistente la antibiotice, cum ar fi Staphylococcus aureus,

In plus, zincul, acidul folic, fierul, seleniul, cuprul si vitaminele A, C, E, B6 si B12 pe care le obtineti din alimente sunt nutrienti de care sistemul dumneavoastra imunitar are nevoie pentru a fi activ. Fiecare joaca un rol unic in sustinerea functiei imunitare.

De exemplu, o deficienta de vitamina C creste probabilitatea de a raci. Organismul nostru nu produce singur aceasta vitamina importanta, solubila in apa, asa ca trebuie sa o obtinem din alimente. Citricele, kiwi, ardeii rosii si familia legumelor crucifere sunt de ajutor.

Cum sa intaresti imunitatea fara medicamente: 7 Strategii Eficiente
Cum să întărești imunitatea fără medicamente: 7 Strategii Eficiente 9

Proteinele sunt cruciale pentru sanatatea imunitara. Aminoacizii proteici ajuta la construirea si mentinerea celulelor imunitare, iar o deficienta a acestui macronutrient poate reduce capacitatea organismului de a lupta impotriva infectiilor.

O dieta care sustine sanatatea imunitara include o multime de alimente vegetale si proteine. Adaugati fructe si legume in supe si tocanite, smoothie-uri si salate sau consumati-le ca gustari.

Morcovii, broccoli, spanacul, ardeii grasi rosii, caisele, citricele (portocale, grapefruit, mandarine) si capsunile sunt surse excelente de vitaminele A si C. Semintele si nucile furnizeaza proteine, vitamina E si zinc, care sunt esentiale pentru construirea de noi celule imunitare. Surse suplimentare de proteine si zinc includ fructele de mare, carnea slaba si carnea de pasare.

2. Controlati-va nivelul de stres

Intr-o lucrare din 2015 publicata in revista Current Opinion in Psychology, oamenii de stiinta au observat – stresul prelungit duce la niveluri crescute in mod cronic al hormonului steroid cortizol. Organismul are nevoie de hormoni de stres, cum ar fi cortizolul, in timpul factorilor de stres pe termen scurt, atunci cand corpul dumneavoastra raspunde in modul “lupta sau fugi”.

organicsfood.ro
Cum sa intaresti imunitatea fara medicamente: 7 Strategii Eficiente
Cum să întărești imunitatea fără medicamente: 7 Strategii Eficiente 10

Cortizolul inhiba raspunsul sistemului imunitar inainte ca evenimentul stresant sa se termine, astfel incat organismul dumneavoastra sa reactioneze in mod corespunzator. Dar atunci cand nivelul de cortizol este constant ridicat, acesta blocheaza functionarea sistemului imunitar si este mai prost in protejarea organismului tau de potentialele amenintari din partea unor germeni precum virusii si bacteriile.

Exista multe modalitati eficiente de a reduce stresul – yoga, petrecerea timpului in aer liber, practicarea unui sport, petrecerea timpului cu animalele sau hobby-uri. Incercati sa va faceti timp pentru cel putin o activitate de reducere a stresului in fiecare zi. Nu aveti suficient timp? Incepeti cu putin. Rezervati-va cinci minute in fiecare zi pentru a va distrage pur si simplu atentia si a evada, si cresteti aceste intervale pe masura ce puteti.

Citeste si...
7 Strategii Eficiente pentru Controlul Inflamației Cronice

3. Acordati atentie somnului dvs

Corpul dumneavoastra se repara in timpul somnului, reparand daunele celulare si luptand impotriva infectiilor, ceea ce face ca o noapte intreaga de odihna sa fie esentiala pentru un raspuns imunitar sanatos. Mai exact, somnul este momentul in care organismul dvs. produce si distribuie factori imunitari cheie, cum ar fi

  • Citokine (un tip de proteine care suprima sau promoveaza inflamatia),
  • Celule T (un tip de celule albe din sange care regleaza raspunsul imunitar),
  • Interleukina-12 (o citokina pro-inflamatorie).

Atunci cand nu dormiti suficient, sistemul imunitar nu are timp sa sintetizeze toti factorii de care are nevoie, ceea ce il face mai putin activ impotriva invadatorilor daunatori si creste probabilitatea de infectie.

Cum sa intaresti imunitatea fara medicamente: 7 Strategii Eficiente
Cum să întărești imunitatea fără medicamente: 7 Strategii Eficiente 11

Un studiu publicat in numarul din iulie-august 2017 al revistei Sleep Behavioural Medicine a constatat ca tinerii adulti sanatosi cu insomnie au fost mai sensibili la gripa, chiar si dupa vaccinare, decat cei care au dormit bine.

Tulburarile de somn cresc, de asemenea, nivelul de cortizol, pe care l-am mentionat deja. Ca urmare, sistemul nostru imunitar este uzat, reducand rezerva noastra de a lupta sau de a ne recupera dupa o boala.

Toti adultii au nevoie de cel putin sapte ore de somn pe noapte. Pentru a asigura un somn de calitate, opriti aparatele electronice cu cel putin doua-trei ore inainte de culcare si evitati sa va faceti griji, sa urmariti stiri tragice si sa va faceti griji inainte de culcare.

4. Exercitii fizice regulate

Activitatea fizica regulata (in aer liber, atunci cand este posibil) reduce riscul de a dezvolta boli cronice (cum ar fi obezitatea, diabetul de tip 2 si bolile de inima), precum si infectiile virale si bacteriene. Exercitiile fizice cresc eliberarea de endorfine (un grup de hormoni care reduc durerea si creeaza sentimente de placere) si reprezinta o modalitate excelenta de a gestiona stresul.

Citeste si...
Ce este Butterfly Pea sau fasolea fluturilor si ce beneficii pentru sanatate are consumul de ceai albastru

Persoanele care sunt mai active in general sunt mai putin predispuse la boli acute (raceli, gripa, infectii respiratorii acute), precum si la boli cronice (cancer si diabet de tip 2). Studiile care au examinat efectele exercitiilor fizice asupra organismului la nivel celular arata ca o activitate fizica regulata face ca sistemul imunitar sa fie mai vigilent, distribuind celulele imunitare in tot corpul pentru a cauta celulele deteriorate sau infectate.

Cum sa intaresti imunitatea fara medicamente: 7 Strategii Eficiente
Cum să întărești imunitatea fără medicamente: 7 Strategii Eficiente 12

Adultii ar trebui sa se angajeze in cel putin 150 de minute (doua ore si jumatate) pe saptamana de exercitii aerobice de intensitate moderata (cum ar fi mersul pe jos, alergatul sau mersul pe bicicleta) sau 75 de minute (o ora si 15 minute) de exercitii aerobice de intensitate ridicata (cum ar fi alergatul). Cel putin de doua ori pe saptamana, este necesar un antrenament de forta.

Chiar mai benefic pentru sistemul imunitar este exercitiul in aer liber. Exercitiile in natura va mentin buna dispozitie, scad tensiunea arteriala, reduc inflamatiile si stimuleaza activitatea celulelor imunitare. Lumina soarelui creste nivelul de vitamina D in organism, care joaca un rol esential in stimularea imunitatii.

5. Mentineti alcoolul la minimum

Consumul unor cantitati mari de alcool a fost legat de o serie de efecte negative asupra sanatatii, inclusiv de suprimarea functiei imunitare.

Atunci cand beti mult alcool, organismul dumneavoastra este prea ocupat sa incerce sa scape de metabolitii otravitori, iar functia sistemului imunitar este inhibata.

Potrivit unei analize din 2015 publicata in revista Alcohol Research, consumul ridicat de alcool slabeste capacitatea organismului de a lupta impotriva infectiilor si incetineste timpul de recuperare. Persoanele care consuma mult alcool sunt mai predispuse sa se confrunte cu pneumonia, sindromul de detresa respiratorie acuta, boala hepatica alcoolica si unele tipuri de cancer.

Cum sa intaresti imunitatea fara medicamente: 7 Strategii Eficiente
Cum să întărești imunitatea fără medicamente: 7 Strategii Eficiente 13

6. Renuntati la fumat

La fel ca alcoolul, fumatul traditional, vaporii sau tigarile electronice au un impact negativ asupra sistemului imunitar. Orice toxina poate compromite functionarea sistemului dumneavoastra imunitar.

Substantele chimice eliberate odata cu fumul de tigara – monoxidul de carbon, nicotina, oxizii de azot si cadmiul – interfereaza cu cresterea si functionarea celulelor imunitare, cum ar fi citokinele, celulele T si celulele B.

De asemenea, fumatul inrautateste evolutia si gravitatea infectiilor virale si bacteriene (in special a bolilor pulmonare, cum ar fi pneumonia, gripa si tuberculoza), a inflamatiilor post-chirurgicale si a artritei reumatoide (o boala autoimuna in care sistemul imunitar ataca articulatiile). Fumatul pasiv este afectat in mod similar, desi intr-o masura mai mica.

Citeste si...
7 Rețete de ceaiuri pentru întărirea imunității
Cum sa intaresti imunitatea fara medicamente: 7 Strategii Eficiente
Cum să întărești imunitatea fără medicamente: 7 Strategii Eficiente 14

7. Tratati patologiile cronice

Bolile cronice, cum ar fi astmul, anomaliile cardiace si diabetul, pot afecta sistemul imunitar si pot creste riscul de infectii. De exemplu, daca persoanele cu diabet de tip 2 nu-si controleaza nivelul de zahar din sange, acest lucru duce la un raspuns inflamator cronic usor care slabeste sistemul de aparare al organismului.

In mod similar, persoanele cu astm sunt mai predispuse sa faca gripa si chiar sa moara din cauza ei, si sunt susceptibile de a face pneumonie si bronsita severa.

Daca va tratati la timp bolile cronice, veti elibera mai multe rezerve ale organismului dumneavoastra pentru a lupta impotriva infectiilor. Asadar, nu uitati sa va luati medicamentele, vizitele la medic si obiceiurile sanatoase care va vor impiedica bolile sa se agraveze.

Pe scurt

Sfaturi simple pentru a va ajuta sa va stimulati sistemul imunitar:

  • O dieta sanatoasa, cu multe fructe si legume proaspete, reducand consumul de alimente procesate, zahar si sare.
  • Un regim zilnic si un somn adecvat.
  • Exercitii fizice regulate, mai ales in aer liber.
  • Combaterea stresului, gasirea de hobby-uri si activitati placute.
  • Refuzul de a fuma.
  • Limitarea consumului de alcool.
  • Controlul propriei sanatati, vizita la timp la medic in cazul patologiilor cronice.

Adaugati la aceasta respectarea regulilor elementare de igiena, lupta impotriva excesului de greutate si comunicarea cu rudele, prietenii si familia, toate acestea va influenteaza pozitiv imunitatea.

Surse:

link-uri web care discuta despre modalitati de a stimula imunitatea fara medicamente:

Nu uita!

Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru incercarea de a aplica o reteta, un sfat sau o dieta si nici nu garanteaza ca informatiile furnizate va vor ajuta sau nu va vor dauna personal. Fiti prudenti si consultati intotdeauna un medic sau un nutritionist!

Va multumim ca ati citit! Daca acest articol vi se pare util si interesant, va rugam sa il distribuiti pe retelele de socializare pentru a fi citit si de altii. In acest fel ne ajutati si ne motivati sa scriem mai multe articole interesante.

Mario Benett
Mario Benett
Scriitor independent absolvent a unei facultăți de medicină, un master în sănătate publică si nutriție la NUS Medicine - National University si vastă experiență în domeniul sănătății. În urma formării sale educaționale la Centennial College pentru jurnalism și la Trent University, a descoperit unde se află adevărata sa pasiune - sănătatea. Obiectivul lui este de a ajunge la public cu informații medicale complete și exacte într-un stil ușor de citit și informativ, astfel încât cititorii să poată face alegeri avizate pentru a-și menține sănătatea. A scris articole despre nutriție, medicină sportivă, fizioterapie, cardiologie, radiologie, chirurgie cosmetică, oftalmologie, oncologie, stomatologie, chirurgie, audiologie și alte probleme de sănătate. Colaborează cu succes cu organicsfoods.ro și cu alte platforme din domeniu din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

drmax.ro/
viataverdeviu.ro

Artictiole conexe

Palo Santo: Magia lemnului sfant pentru o casa plina de vibratii pozitive

Palo Santo, cunoscut ca lemnul sfânt, aduce vibrații pozitive în casă. Acest ghid te învață cum să te bucuri de proprietățile sale vindecătoare și cum să îți îmbunătățești starea de spirit.

Beneficii ale urzicii intepatoare

Vrei sa afli cum poti folosi urzica pentru a-ti trata sau preveni anumite probleme de sanatate? Citeste acest articol si descopera beneficiile uimitoare ale acestei plante.

Ceaiul de catina de mare. Beneficiile uimitoare ale pentru sanatatea ta

Ceaiul de cătină de mare oferă o serie de beneficii pentru sănătate, de la îmbunătățirea imunității și prevenirea bolilor până la menținerea unei pielii sănătoase. Este un elixir natural cu proprietăți uimitoare pe care fiecare ar trebui să îl includă în dieta zilnică.

Beneficiile potentiale ale sulfatului de zinc

Zincul este un mineral esențial care ar trebui consumat în fiecare zi pentru a menține starea generală de...

Rostopasca: Proprietati medicinale si beneficii pentru sanatate

Rostopasca, o comoară naturală pentru sănătate, oferă soluții în calmarea durerilor, lupta împotriva infecțiilor și stimularea sistemului imunitar. Cunoaște toate beneficiile acestei plante minunate.

Beneficiile pentru sanatate ale ceaiului de lemongrass

Ceaiul de lemongrass nu este doar o băutură aromată, ci un adevărat elixir ce promite sănătate și vitalitate. Descoperă proprietățile sale antiinflamatoare, capacitatea de a combate infecțiile și multe alte beneficii ce aduc un plus valorii stării tale de bine.

Beneficiile uleiului de oregano. Cum sa-l prepari acasa.

Uleiul de oregano este un adevărat elixir pentru sănătate datorită proprietăților sale antioxidante, antibacteriene și antivirale. Descoperă cum să-l prepari acasă și cum să-l utilizezi corect pentru maxim de beneficii.

Combaterea Stresului Natural: 7 Plante Adaptogene Esentiale pentru o Viata Armonioasa

Află despre 7 plante adaptogene esențiale care te ajută să combați stresul în mod natural. Descoperă beneficiile lor unice și cum să le integrezi în rutina ta zilnică pentru a trăi o viață mai armonioasă și echilibrată.