Cum îți poți motiva copilul să se descurce mai bine la școală? Cheia este modul în care transmiteți subiectele, asigurându-vă că copilul dumneavoastră este implicat în permanență.
Una dintre cheile pentru a deveni un profesor bun este să știi cum să-i faci pe elevi să fie interesați să învețe. Cum acest lucru nu este întotdeauna o sarcină ușoară, este întotdeauna minunat să ai câteva sfaturi și ponturi despre cum să-ți motivezi copilul să învețe mai mult.
Este foarte dificil să îi motivezi pe copii să aibă un sentiment de obligație de a-și duce la îndeplinire sarcinile școlare. În aceste cazuri, este important ca părinții și profesorii să își unească forțele pentru a încerca să genereze entuziasm în rândul copiilor. De aceea, este întotdeauna bine să primiți sfaturi despre cum să vă motivați copilul și în clasă.
O cheie pentru a face pe cineva să fie interesat de o activitate este să o faci atractivă. Cu alte cuvinte, nu ar trebui să fie văzută ca o obligație. Dimpotrivă, ar trebui să o vedeți ca pe o oportunitate de a face ceva ce vă place și care, mai presus de toate, vă va fi util în viitor.
Deoarece este adesea dificil să motivezi copiii în clasă, credem că este util să luăm în considerare anumite aspecte, precum cele pe care le vom aborda acum.
Recomandări pentru a vă motiva copilul la școală
1. Trezirea motivației naturale
Acest lucru este fundamental, deoarece nu există o motivație mai puternică decât cea care se naște din mintea însăși. Acest lucru poate foarte bine să pară un truism. Cu toate acestea, vă vom arăta cum să realizați exact acest lucru.
O măsură foarte eficientă pentru început este să introduci subiectul într-un mod diferit de cel tradițional. Puteți folosi filme, jocuri sau activități în aer liber care îl pun pe elev în contact cu alte materiale.
Efectuarea unui experiment la școală sau vizitarea unui muzeu este, de obicei, mult mai eficientă decât citirea acelorași subiecte într-o carte. De asemenea, versiunile audiovizuale ale operelor clasice de literatură pot motiva cu ușurință copilul și îi pot capta atenția.
2. O atmosferă bună îl va motiva pe copilul dumneavoastră
Aceasta este o altă bază vitală pe care să construim o învățare sănătoasă. Profesorii care recurg în mod constant la strigăte și pedepse nu reușesc decât să provoace respingere în rândul elevilor lor.
Pe de altă parte, cei care mențin o atitudine deschisă și își tratează elevii într-un mod prietenos sunt cei care obțin cele mai bune rezultate. Aceștia reușesc să se înțeleagă cu elevii lor, dar își păstrează în același timp autoritatea. Ei trebuie să fie capabili să faciliteze învățarea și să îi sprijine pe copii pe măsură ce aceștia cresc constant.
3. Stabiliți-vă obiective și recunoașteți-vă realizările
Este un lucru pozitiv să vă stabiliți obiective în cadrul grupurilor. Cu toate acestea, nu trebuie să recurgeți la competiție și comparații în acest sens. Bineînțeles, realizările lor trebuie să fie urmate de complimente, recunoașteri și chiar de o recompensă pentru eforturile și angajamentul lor.
Iată un exemplu: Atunci când le spuneți copiilor că trebuie să facă un joc de rol în fața tuturor în săptămâna următoare, oferiți un punct în plus celor care descoperă sau adaugă informații suplimentare care nu erau inițial în schiță. În acest fel, copiii vor fi motivați să afle singuri informații și să fie creativi.
O măsură foarte eficientă pentru a vă motiva copilul este să introduceți subiectul într-un mod diferit de cel tradițional.
4. Participarea este esențială
În lumea noastră modernă, relația dintre elevi și profesori este ceva care evoluează în mod constant și care necesită flexibilitate. Este un fapt că sentimentul de a face parte din procesul educațional și de a fi mai mult decât simpli receptori de informații creează un angajament mult mai puternic la copii.
Să încercăm să explicăm acest lucru cu un caz specific: Dacă trebuie să vă învățați copiii despre funcționarea primăriei sau a administrației locale, ați putea să le cereți să se gândească la o problemă din comunitate. După aceea, ei se pot gândi la ce instrumente au la dispoziție pentru a o ajuta să ajungă la autoritățile competente. Și, în final, ce proces trebuie urmat pentru ca aceasta să devină lege?
De aici încolo, puteți extinde problema la guvernele provinciale și naționale și chiar să o comparați cu evenimente din viața reală din SUA sau din alte țări. După cum vedeți, poate fi extrem de productiv să arătați cum poate fi aplicată materia la viața reală.
5. Nu este vorba numai de examene
O greșeală frecventă în rândul multor profesori este aceea de a acorda examenelor un rol central. Deși acestea sunt adesea necesare și uneori valoroase, trebuie să realizăm, de asemenea, că ele creează mult stres, anxietate și chiar teamă la anumiți copii. De fapt, copiii care tind să se descurce bine la școală își pot scădea cu ușurință performanțele în perioada examenelor.
Din această cauză, este mai bine să le considerăm ca fiind pur și simplu o activitate în plus. Acest lucru nu înseamnă că trebuie să le diminuăm importanța. Ceea ce înseamnă este că ar trebui să ne fie clar că “succesul” sau “eșecul” anului școlar al unui copil nu depinde de examene.
În cele din urmă, ultima recomandare rapidă are legătură cu noile tehnologii. Trăim într-o epocă a noilor tehnologii și ar trebui să le folosim în mod corespunzător, în loc să le interzicem complet.
O opțiune bună în acest caz este utilizarea de jocuri și aplicații care le oferă copiilor posibilitatea de a învăța despre anumite subiecte, cum ar fi operațiile matematice sau faptele istorice. Instrumentele de motivare a copiilor în clasă sunt la îndemâna noastră. Trebuie doar să știm cum să le folosim cât mai bine.
Toate sursele citate au fost analizate cu atenție de echipa noastră pentru a asigura calitatea, fiabilitatea, actualitatea și validitatea lor. Bibliografia din acest articol a fost considerată fiabilă și de acuratețe academică sau științifică.
- Thorne, K. (2008). Motivația și creativitatea în clasă (Vol. 246). Grao.
- Raffini, J. P. (2008). 150 Formas de incrementare a motivației în clasă. Editorial Pax México.
- Tapia, J. A. (2005). Motivación para el aprendizaje: la perspectiva los alumnos. La orientación escolar en centros educativos, 209-242.
- Urdan, T., & Schoenfelder, E. (2006). Efectele clasei asupra motivației elevilor: Structuri de obiective, relații sociale și convingeri de competență. Revista de psihologie școlară, 44(5), 331-349. https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0022440506000380
Nu uita!
Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru încercarea de a aplica o rețetă, un sfat sau o dietă și nici nu garantează că informațiile furnizate vă vor ajuta sau nu vă vor dăuna personal. Fiți prudenți și consultați întotdeauna un medic sau un nutriționist!
Vă mulțumim că ați citit! Dacă acest articol vi se pare util și interesant, vă rugăm să îl distribuiți pe rețelele de socializare pentru a fi citit și de alții. În acest fel ne ajutați și ne motivați să scriem mai multe articole interesante.