19.3 C
București

Pot femeile insarcinate sa manance catina: beneficii si riscuri

Date:

Share post:

In timpul asteptarii copilului, nevoia mamei de vitamine si minerale creste brusc. Și, bineinteles, cel mai bine este sa obtineti nutrienti din produse naturale. Catina de mare contine multe elemente importante pentru mama insarcinata.

Fructele portocalii parfumate vor ajuta la rezolvarea unei serii de probleme “gravide”:

  • va sustine imunitatea in timpul sezonului rece si va ameliora rapid simptomele ARVI;
  • va ajuta sa faca fata toxicozei si umflaturilor;
  • va elimina constipatia;
  • va ajuta sa scapati de pielea uscata si sa preveniti aparitia vergeturilor.

Lista proprietatilor benefice ale catinai de mare nu se termina aici. In acelasi timp, in ciuda tuturor acestor proprietati, este important sa se respecte doza zilnica recomandata si sa se stie in ce cazuri fructele de padure pot fi daunatoare.

Catina de mare in timpul sarcinii: beneficii si prejudicii

Boabele de catina de mare contin multe substante care sunt benefice pentru mama si copil. Acesta este un adevarat complex multivitaminic natural.

  1. Betacarotenul sau provitamina A sustine functionarea sistemului endocrin si a celui reproducator. Acest element protejeaza celulele de imbatranirea prematura si de distrugere.
  2. Vitamina B1 este responsabila de buna dezvoltare embrionara a fatului. Ea este implicata in formarea intestinelor, a inimii si a sistemului nervos al bebelusului.
  3. Vitamina B2 o ajuta pe mama sa isi mentina frumusetea si sanatatea pielii si a parului.
  4. Acidul folic (vitamina B9) este implicat in formarea tubului neural al fatului. Aceasta vitamina joaca un rol foarte important in primele saptamani de sarcina.
  5. Vitamina E contribuie la conservarea si la buna consolidare a ovulului fertilizat. De asemenea, protejeaza organismul mamei si al bebelusului de substantele nocive.
  6. Vitamina C sustine sistemul imunitar si oasele.
  7. Vitamina K ajuta mamele sa mentina rinichii sanatosi si ajuta copilul sa dezvolte un schelet puternic.
  8. Fierul normalizeaza nivelul hemoglobinei si previne aparitia anemiei.
  9. Magneziul protejeaza impotriva crampelor, care apar adesea in timpul sarcinii. In plus, acest element este necesar pentru a sustine sistemul nervos si activitatea creierului.
  10. Calciul mentine sanatatea oaselor si a dintilor mamei si promoveaza formarea corecta a tesutului osos fetal.
  11. Pectinele normalizeaza functia intestinala si imbunatatesc microflora sa. In plus, aceste substante imbunatatesc metabolismul si reduc nivelul de colesterol.
Citeste si...
Beneficiile pentru sănătate ale consumului de ridiche neagră

Acestea si alte elemente sunt responsabile de proprietatile benefice ale catinai de mare.

Beneficii ale catinai de mare

  • Fructele de padure au un efect antiseptic, ajuta in cazul racelilor si intaresc sistemul imunitar.
  • Uleiul si fructele sunt folosite pentru a trata bolile inflamatorii.
  • Boabele au proprietati regeneratoare; atunci cand sunt zdrobite, sunt folosite pentru a trata ranile si arsurile.
  • Fructele ajuta sa faceti fata stresului si va ridica starea de spirit.
  • Tampoanele inmuiate in ulei de catina de mare vor ajuta sa faca fata aftelor.

In ciuda compozitiei bogate, in unele cazuri, consumul de fructe de padure poate dauna femeii insarcinate.

Contraindicatii

Este mai bine sa va abtineti de la fructele parfumate daca aveti urmatoarele incalcari:

  • boli hepatice;
  • gastrita sau ulcer gastric;
  • pancreatita;
  • colecistita;
  • boala urolitiazica.

Este important de retinut ca, in timpul asteptarii unui copil, organismul mamei poate reactiona imprevizibil chiar si la alimente cunoscute. Daca dupa ce ati mancat catina aveti semne de alergii (eruptii cutanate, roseata pe piele, tuse, nas curbat) sau reactii negative din partea tractului gastrointestinal, este mai bine sa evitati aceasta boaba.

Utilizarea externa a fructelor de padure nu are contraindicatii, cu exceptia intolerantei individuale.

Catina de mare in timpul sarcinii timpurii

Pot femeile insarcinate sa manance catina: beneficii si riscuri
Pot femeile însărcinate să mănânce cătină: beneficii și riscuri 3

Primul trimestru este perioada cea mai conservatoare a sarcinii in ceea ce priveste utilizarea medicamentelor. In aceasta perioada, viitoarea mama ar trebui sa incerce sa reduca la minimum consumul de orice medicamente.

Catina de mare va ajuta doar sa faca fata posibilelor probleme de sanatate.

  1. Gargara cu ulei de catina de mare va ajuta la ameliorarea durerilor de gat. Iar prin picurarea uleiului in nas, puteti scapa de congestie.
  2. Sucul de fructe de padure va intari apararea unui organism slabit si va ajuta la prevenirea racelilor.
  3. Cateva picaturi de ulei de catina de mare dizolvate in apa calda vor ajuta la ameliorarea simptomelor de toxicoza.
Citeste si...
Postul intermitent - Ghid informativ pentru începători

In primul trimestru, fructele de padure pot fi folosite si ca o alternativa la produsele cosmetice conventionale. Terciul de catina de mare va calma si hidrata pielea, va lumina petele de varsta si va ajuta la prevenirea aparitiei vergeturilor pe corp.

Catina de mare in timpul sarcinii in al doilea si al treilea trimestru

In aceasta perioada, “surprize” nu tocmai placute o asteapta pe viitoarea mama. In absenta contraindicatiilor, catina de mare va ajuta sa le faca fata.

  1. Consumul de ulei de catina de mare pe stomacul gol va ajuta la rezolvarea problemei constipatiei.
  2. Masajul cu un decoct din frunzele si fructele plantei va ajuta la eliminarea durerilor de spate.
  3. Uleiul de catina de mare dizolvat in apa va ajuta sa scapati de arsurile la stomac si de simptomele toxicozei tarzii.

Dupa nasterea copilului, uleiul poate fi folosit pentru a lubrifia cusaturile. Are un efect hidratant si regenerant.

Cat de mult catina de mare poti manca in timpul sarcinii?

In ciuda tuturor beneficiilor fructelor de padure proaspete, este mai bine sa nu abuzezi de ele in timpul sarcinii.

organicsfood.ro

Fructele de catina de mare contin un numar mare de fitohormoni care cresc nivelul natural de estrogen (hormonul sexual feminin). Consumul de catina de mare in cantitati mari poate afecta negativ starea copilului.

Consumul zilnic recomandat de fructe de padure este de 10 grame sau aproximativ 20 de bucati. Aceasta cantitate este suficienta pentru a pregati o portie de ceai de catina de mare.

Ceaiul de catina de mare in timpul sarcinii

Pot femeile insarcinate sa manance catina: beneficii si riscuri
Pot femeile însărcinate să mănânce cătină: beneficii și riscuri 4

O bautura cu fructe de padure si frunze de catina de mare este foarte utila pentru femeile insarcinate. Aceasta contine o serie de elemente importante.

  1. Acid folic, necesar pentru formarea tubului neural al fatului.
  2. Vitaminele B sunt importante pentru dezvoltarea sanatoasa a tuturor sistemelor copilului.
  3. Vitamina E reduce riscul de avort spontan.
  4. Acidul malic, citric si tartric curata sangele si intareste peretii vaselor de sange.
  5. Magneziul calmeaza sistemul nervos si normalizeaza somnul.
Citeste si...
3 Sfaturi simple de la un nutriționist celebru pentru a evita să te îngrași toamna

O bautura fierbinte de catina de mare improspateaza si tonifica perfect. Iar gustul sau acrisor ajuta sa faca fata greturilor si sa normalizeze pofta de mancare. Ceaiul fierbinte facut din fructe de padure si frunze ajuta la ameliorarea tusei si a durerilor de gat. Aceasta bautura va inlocui perfect medicamentele farmaceutice pentru raceala pentru femeia insarcinata.

Nu toata lumea ii place aroma si gustul acestor fructe de padure. Prin urmare, daca doriti, puteti adauga putina miere, zahar sau gem la ceaiul de catina.

Important: ceaiul de catina de mare are un efect diuretic. Prin urmare, nu ar trebui sa-l beti inainte de o plimbare sau o calatorie lunga.

Ceaiul, ca si fructele de padure in sine, trebuie consumat cu mare atentie, observand cu atentie reactia organismului.

Uleiul de catina de mare in timpul sarcinii

Am mentionat deja cateva proprietati benefice ale uleiului de catina de mare pentru femeile insarcinate. Proprietatile sale terapeutice sunt recunoscute de medicina oficiala:

  • imbunatatirea circulatiei sangelui;
  • vindecarea ranilor si a fisurilor din piele;
  • mentinerea rezistentei si elasticitatii vaselor de sange;
  • normalizarea tensiunii arteriale;
  • prevenirea aterosclerozei.

Uleiul de catina de mare este util si dupa nastere – poate fi folosit pentru a lubrifia sfarcurile crapate si poate fi folosit ca remediu pentru vergeturi.

Supozitoarele pe baza de ulei de catina de mare sunt adesea prescrise femeilor insarcinate pentru a ameliora simptomele hemoroizilor sau ale diferitelor boli ginecologice. Nu au practic contraindicatii, dar inainte de a le folosi este mai bine sa consultati un medic.

Cum se alege catina de mare

Carciuma de mare proaspata poate fi gasita pe rafturi la sfarsitul toamnei si inceputul iernii, dupa sezonul de recoltare. Alegeti fructe coapte, de culoare galben stralucitor, fara deteriorari sau lovituri. Acestea trebuie sa fie dense la atingere, uscate si sa nu fie lipite intre ele. Fructele de padure pot fi congelate pentru utilizare ulterioara – in acest fel isi vor pastra toate proprietatile benefice.

Citeste si...
De ce pierdem colagenul pe măsură ce îmbătrânim și cum să îl refacem

Crinul de mare este o boaba unica in compozitia sa, care va ajuta viitoarele mame sa faca fata dificultatilor care apar in timpul sarcinii. Principalul lucru este sa o folositi cu moderatie si sa va amintiti posibilele contraindicatii.

Bibliografie Referinte:

Echipa OrganicsHealth foloseste numai surse de inalta calitate, inclusiv studii evaluate de medici sau nutritionisti, pentru a sustine informatiile din articolele noastre. Cititi procesul nostru editorial pentru a afla mai multe despre modul in care verificam informatiile si mentinem continutul nostru precis, fiabil si demn de incredere.

Nu uita!

Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru incercarea de a aplica o reteta, un sfat sau o dieta si nici nu garanteaza ca informatiile furnizate va vor ajuta sau nu va vor dauna personal. Fiti prudenti si consultati intotdeauna un medic sau un nutritionist!

Va multumim ca ati citit! Daca acest articol vi se pare util si interesant, va rugam sa il distribuiti pe retelele de socializare pentru a fi citit si de altii. In acest fel ne ajutati si ne motivati sa scriem mai multe articole interesante.

Mario Benett
Mario Benetthttps://organicsfood.ro
Scriitor independent absolvent a unei facultăți de medicină, un master în sănătate publică si nutriție la NUS Medicine - National University si vastă experiență în domeniul sănătății. În urma formării sale educaționale la Centennial College pentru jurnalism și la Trent University, a descoperit unde se află adevărata sa pasiune - sănătatea. Obiectivul lui este de a ajunge la public cu informații medicale complete și exacte într-un stil ușor de citit și informativ, astfel încât cititorii să poată face alegeri avizate pentru a-și menține sănătatea. A scris articole despre nutriție, medicină sportivă, fizioterapie, cardiologie, radiologie, chirurgie cosmetică, oftalmologie, oncologie, stomatologie, chirurgie, audiologie și alte probleme de sănătate. Colaborează cu succes cu organicsfoods.ro și cu alte platforme din domeniu din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

drmax.ro/
viataverdeviu.ro

Artictiole conexe

Descopera puterea produselor din zona ta: motive sa alegi alimente locale

Produsele locale nu sunt doar o alegere gustativă superioară, ci și o investiție în sănătatea ta și economia locală. Află cum alegerea alimentelor din zona ta poate aduce beneficii imense atât pentru tine, cât și pentru comunitatea ta.

Postul intermitent 16/8: tot ce trebuie sa stii despre aceasta abordare a dietei

Postul Intermittent 16/8: Strategii și avantaje. Descoperă cum această practică antică poate fi folosită astăzi pentru sănătate și slăbire. Explorează pașii și beneficiile esențiale aici.

7 Strategii Eficiente pentru Controlul Inflamatiei Cronice

Învață cum să gestionezi inflamația cronică printr-o nutriție adecvată și strategii de viață sănătoasă. Acest ghid oferă informații esențiale pentru o viață fără dureri și complicații.

Ar trebui sa evitati cartofii? Tot ce trebuie sa stii despre aceasta leguma 

Cartofii sunt mai mult decât o simplă sursă de carbohidrați. Descoperă beneficiile lor nutriționale, miturile desființate și sfaturi pentru o gătire sănătoasă.

Grupa sanguina si nutritia – exista o legatura?

Dieta în funcție de grupa sanguină, propusă de medicul naturopat Peter D'Adamo, a câștigat popularitate ca o abordare personalizată a nutriției. Aflați principiile de bază, avantajele, dezavantajele și recomandările alimentare specifice fiecărei grupe sanguine.

Managementul Stresului in Sarcina: 8 Metode Eficiente si Remedii Naturale

8 metode dovedite și remedii naturale pentru gestionarea stresului în timpul sarcinii, esențiale pentru sănătatea ta și a bebelușului.

10 Alimente care accelereaza procesul de imbatranire a organismului

10 alimente care pot accelera procesul de îmbătrânire, de la zahăr și sare la mâncare rapidă și alcool. Înțelegeți modul în care dieta influențează sănătatea și longevitatea pentru a face alegeri mai bune. Un ghid esențial pentru cei care țin la sănătatea lor.

Cum ne protejeaza antioxidantii de batranetea timpurie

Antioxidanții sunt esențiali în lupta împotriva îmbătrânirii timpurii. Află cum alimentația joacă un rol vital în protejarea organismului de radicalii liberi și cum flavonoidele, vitaminele și alte substanțe contribuie la sănătatea și frumusețea ta.