16.9 C
București

5 Semnale de alarma pe care corpul tau le foloseste pentru a cere ajutor

Date:

Share post:

Ai simtit vreodata ca trupul tau incearca sa-ti spuna ceva? Uneori incepe cu o usoara oboseala, o cadere de dupa-amiaza sau o durere de cap surda. Și apoi exista momente in care corpul tau face o criza de furie in toata regula. Eruptii cutanate, indigestie, insomnie si multe altele.

De multe ori, am observat oameni care incearca sa treaca cu vederea aceste semne de avertizare cat mai rapid posibil. Un ceai verde si pare ca obtii imediat o doza de energie, iar aplicarea unei picaturi de fond de ten poate ascunde acel cos neplacut. Cu toate acestea, solutiile rapide nu sunt intotdeauna raspunsul potrivit.

Fii atent la senzatii de durere, oboseala si alte simptome – acesta este limbajul corpului tau. Corpul iti comunica informatii, unele pozitive, altele negative, placute sau neplacute, dar o face cu un scop. Daca ignori semnalele corpului tau, acestea pot deveni tot mai insistente in timp, pana cand organismul tau va resimti consecintele.

Semnalele corpului nostru pe care merita sa le ascultam

Prea des nu reusim sa auzim sau sa ignoram apelurile de ajutor ale corpului nostru. Nu pentru ca nu ne dorim sa fim sanatosi si fericiti, ci pentru ca ne-am obisnuit atat de mult cu senzatiile de durere, incat acestea ni se par normale.

Sa aruncam o privire asupra unora dintre cei mai comuni factori de stres pe care ni-i trimite corpul nostru:

  • Suprasolicitarea fizica sau emotionala
  • O dieta dezechilibrata: mult zahar, putine fibre, multe alimente procesate sau toate cele de mai sus
  • Sanatate intestinala precara
  • Alergii alimentare sau intoleranta la anumite alimente
  • Un stil de viata predominant sedentar.
Citeste si...
Durerea în partea dreaptă a corpului - cauze, investigații, tratament și prevenire
5 Semnale de alarma pe care corpul tau le foloseste pentru a cere ajutor
5 Semnale de alarmă pe care corpul tău le folosește pentru a cere ajutor 7

Acum ca stii cateva dintre cele mai frecvente cauze ale stresului, hai sa analizam mai indeaproape 5 posibile semnale de alarma pe care ti le da corpul tau.

1. Te trezesti cu o senzatie de oboseala

Unul dintre semnele comune ale stresului este trezirea cu o stare de oboseala. Somnul joaca un rol esential in procesul de regenerare al organismului nostru. Atunci cand nu acordam suficient timp somnului, pierdem oportunitatea de a ne refacere in mod corespunzator. Ideal ar fi sa alocam aproximativ 7-8 ore pentru somn, ceea ce se dovedeste a fi optim pentru majoritatea oamenilor. Este important sa ne asiguram ca nimic nu ne impiedica sa ne odihnim in mod adecvat.

Iata cateva sfaturi pentru un somn odihnitor:

  • Incercati sa faceti meditatie antistres inainte de culcare.
  • Inchideti ecranele (televizor, telefon mobil, laptop) cu o ora sau doua inainte de culcare.
  • Evitati cofeina dupa-amiaza (daca beti o ceasca de cafea dupa ora 14.00 va va tine treaz ore in sir noaptea).
  • Luati in considerare oprirea mancarii inainte de culcare – aceasta poate provoca insomnie.
5 Semnale de alarma pe care corpul tau le foloseste pentru a cere ajutor
5 Semnale de alarmă pe care corpul tău le folosește pentru a cere ajutor 8

2. Probleme digestive

Pentru majoritatea oamenilor, problemele digestive pot parea minore. Cu toate acestea, daca va confruntati frecvent cu simptome precum gaze stomacale, balonare abdominala, constipatie sau diaree, corpul vostru va trimite un semnal important – ceva nu este in ordine.

Exista numeroase cauze pentru disconfortul gastric. Poate ca nu consumati suficiente fibre, poate anumite medicamente pe care le luati au un impact negativ sau poate exista dezechilibre in flora intestinala. Orice ar fi cauza, este esential sa o investigati si sa o rezolvati, in loc sa o neglijati sau sa incercati sa va luptati ineficient doar cu simptomele.

Citeste si...
Anorexia nervoasă atipică: Simptome, cauze, tratament

Iata cateva modalitati de a aborda problemele digestive:

  • Luati in considerare administrarea de probiotice, prebiotice si enzime digestive pentru a creste nivelul de bacterii benefice si pentru a le ajuta sa obtina mai multe substante nutritive din alimentele pe care le dati. Discutati cu medicul dumneavoastra sau cu nutritionistul despre acest subiect.
  • Asigurati-va ca includeti suficiente fibre si apa in dieta dumneavoastra, deoarece acestea pregatesc terenul pentru o digestie normala.
  • Miscati-va mai mult! Daca nu te misti, nici sistemul tau digestiv nu se va misca.
5 Semnale de alarma pe care corpul tau le foloseste pentru a cere ajutor
5 Semnale de alarmă pe care corpul tău le folosește pentru a cere ajutor 9

3. Esecul de a slabi

Daca te straduiesti sa slabesti chiar si un kilogram si ai impresia ca parca faci totul cum trebuie, dar tot nu reusesti, este posibil ca organismul tau sa-ti trimita un mesaj. Poate ca metabolismul tau este prea lent pentru ca ai slabit si ai luat in greutate prea des in trecut. Sau poate ca ati ajuns la menopauza.

Incearca aceste sfaturi pentru a reveni pe drumul cel bun:

  • Mancati mai multe alimente pe baza de plante.
  • Lucrati la obtinerea unui somn bun in fiecare noapte. Rata metabolica in repaus este mai lenta atunci cand sunteti lipsita de somn.
  • Asigurati-va ca beti suficient. Cel putin 1,5 litri pe zi. Chiar si cea mai mica deshidratare va poate incetini metabolismul.

4. Eruptii cutanate si inflamatii

Eruptiile si inflamatiile pot fi, cu siguranta, ciclice sau sezoniere, dar pot fi si un semn de stres din partea organismului nostru.

5 Semnale de alarma pe care corpul tau le foloseste pentru a cere ajutor
5 Semnale de alarmă pe care corpul tău le folosește pentru a cere ajutor 10

Nu uitati: ceea ce este in exterior reflecta adesea ceea ce este in interior. Daca pielea dvs. reactioneaza in acest fel, evaluati potentialii factori de stres. Incercati, de asemenea, urmatoarele:

organicsfood.ro
  • Nu sariti peste mese si evitati zaharul si produsele lactate, care pot provoca inflamatii.
  • Luati in considerare introducerea in dieta dumneavoastra a alimentelor cu acizi grasi omega-3, mai ales daca aveti pielea uscata sau eruptii cutanate recurente.
  • Cresteti consumul de alimente bogate in vitamina C, cum ar fi ardeii, patrunjelul si legumele verzi. Vitamina C este o vitamina excelenta pentru piele, care va poate stimula, de asemenea, sistemul imunitar.
Citeste si...
Bursita de umăr - cauze, simptome, tratament și prevenire

5. Iritabilitate si nerabdare

Oamenii din jurul tau te calca adesea pe nervi? Pierderea rapida a cumpatului este un alt mod in care corpul tau iti spune ca ceva nu este in regula cu tine. Ar putea fi vorba de o lipsa de pace interioara sau de o dieta dezechilibrata. Data viitoare cand va simtiti iritabil, respirati adanc si ascultati ce se intampla cu adevarat.

5 Semnale de alarma pe care corpul tau le foloseste pentru a cere ajutor
5 Semnale de alarmă pe care corpul tău le folosește pentru a cere ajutor 11

Gasiti pacea interioara cu aceste sfaturi:

  • Meditati pentru a reduce stresul. Va veti simti mai calm.
  • Luati in considerare introducerea nutrientilor vitali pentru ameliorarea stresului sub forma unei combinatii de minerale de inalta calitate.
  • Reduceti aportul de cofeina si alcool. Ambele va pot face sa va simtiti stresat mai des.
  • Concentrati-va asupra alimentelor naturale, mai degraba decat asupra celor procesate. Fiecare masa ar trebui sa contina o cantitate echilibrata de proteine vegetale sau animale de inalta calitate, carbohidrati complecsi si grasimi sanatoase.

Cel mai bun lucru pe care il puteti face pentru corpul dumneavoastra este sa acordati o atentie deosebita la ceea ce incearca sa va spuna. Iar daca oricare dintre semnele fizice ale stresului persista sau se agraveaza, consultati-va medicul pentru a primi sprijinul de care aveti nevoie.

5 Semnale de alarma pe care corpul tau le foloseste pentru a cere ajutor
5 Semnale de alarmă pe care corpul tău le folosește pentru a cere ajutor 12

Asculta-te chiar acum! Ce semnale de la corpul tau simti?

Nu uita: corpul TĂU este casa ta pretioasa. Trateaza-l cu dragoste si respect, ascultandu-i intelepciunea. Acesta nu va va indruma pe o cale gresita.

Nu uita!

Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru incercarea de a aplica o reteta, un sfat sau o dieta si nici nu garanteaza ca informatiile furnizate va vor ajuta sau nu va vor dauna personal. Fiti prudenti si consultati intotdeauna un medic sau un nutritionist!

Va multumim ca ati citit! Daca acest articol vi se pare util si interesant, va rugam sa il distribuiti pe retelele de socializare pentru a fi citit si de altii. In acest fel ne ajutati si ne motivati sa scriem mai multe articole interesante.

Mario Benett
Mario Benett
Scriitor independent absolvent a unei facultăți de medicină, un master în sănătate publică si nutriție la NUS Medicine - National University si vastă experiență în domeniul sănătății. În urma formării sale educaționale la Centennial College pentru jurnalism și la Trent University, a descoperit unde se află adevărata sa pasiune - sănătatea. Obiectivul lui este de a ajunge la public cu informații medicale complete și exacte într-un stil ușor de citit și informativ, astfel încât cititorii să poată face alegeri avizate pentru a-și menține sănătatea. A scris articole despre nutriție, medicină sportivă, fizioterapie, cardiologie, radiologie, chirurgie cosmetică, oftalmologie, oncologie, stomatologie, chirurgie, audiologie și alte probleme de sănătate. Colaborează cu succes cu organicsfoods.ro și cu alte platforme din domeniu din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

drmax.ro/
viataverdeviu.ro

Artictiole conexe

Constipatia: cand este doar un disconfort si cand devine o amenintare la adresa sanatatii?

Constipația poate fi mult mai mult decât un simplu disconfort. Află care sunt simptomele care indică complicații serioase și când să cauți ajutor medical.

Durerea de stomac explicata: Simptome, cauze si solutii

Durerea stomacală poate fi un semn de alarma important pentru sănătatea ta. Află cauzele, simptomele și cele mai bune măsuri de prevenire pentru a-ți proteja starea generală și a evita complicațiile serioase. Articolul oferă informații detaliate și recomandări de la specialiști.

Atrofia musculara la varstnici – cauze, simptome, prevenire

Pierderea musculară este o problemă care a determinat Organizația Mondială a Sănătății să recunoască faptul că este responsabilă...

Durere de spate in zona plamanilor: cauze, simptome, investigatii si tratament

Durere de spate în zona plămânilor? Acest ghid oferă informații esențiale despre cauze, simptome, investigații și opțiuni de tratament. Descoperiți cum să recunoașteți și să acționați rapid în cazul problemelor grave de sănătate. Citiți acum pentru sfaturi și recomandări experte!

Totul despre febra: Simptome, cauze, tratament si prevenire

Febra reprezintă creșterea temperaturii corpului peste limitele normale, fiind însoțită de o serie de simptome disconfortante. Cunoașterea cauzelor, mecanismelor și opțiunilor terapeutice în febră este esențială.

Deficienta de vitamina D pe care o au pana la 90% din oameni

Conform unor studii recente, până la 90% dintre oameni au deficiențe serioase de vitamine Deficiența de vitamina D este o problemă des întâlnită în rândul populației la nivel global.

Probleme ale sanilor: de ce este periculoasa mastopatia si cum sa o detectezi la timp?

Mastopatia reprezintă modificări anormale ale sânilor, făcându-i să devină dureroși și denși. Află cum să recunoști semnele, mecanismele de dezvoltare și opțiunile de tratament pentru această afecțiune comună. Informația corectă poate asigura o detectare timpurie și prevenirea complicațiilor.

Cum sa ingrijesti corect picioarele la varstnici

Citește cele 20 de sfaturi practice pentru îngrijirea corectă a picioarelor la persoanele în vârstă și învață cum să previi durerile și să menții sănătatea picioarelor.