24.6 C
București

Cum sa combatem eficient guta: tratamente si recomandari alimentare

Date:

Share post:

Guta este o boala caracterizata prin arderea recurenta a tesuturilor, care, pe masura ce avanseaza, devine dureroasa si prelungita. Apare de obicei la barbati, la persoanele care sufera de obezitate, diabet, hipertensiune, dureri de inima si alcoolism.

Potrivit statisticilor, fiecare al douazecilea om sufera de guta. Boala incepe neobservata. Nivelul excesiv de ridicat de acid uric din sange care o provoaca poate persista multi ani fara a provoca simptome caracteristice.

Acidul uric se acumuleaza apoi in articulatii si organe sub forma de cristale de urat de sodiu, provocand in timp tensiune si durere, umflaturi si scaderea mobilitatii articulare. Durerea este uneori atat de intensa incat este dificil de infruntat fara analgezice.

Cum se trateaza guta?

Singurul tratament pentru guta este terapia medicamentoasa prescrisa de un medic. Cu toate acestea, alimentatia pentru guta este extrem de importanta. De obicei, medicii nu insista asupra unor diete stricte, dar recomanda o dieta saraca in purine si grasimi in alimentatie, deoarece acestea impiedica excretia de acid uric.

Scopul ajustarilor dietetice pentru pacientii cu guta este de a mentine nivelul acidului uric la un nivel cat mai scazut de sase miligrame pe decilitru.

Cum sa combatem eficient guta: tratamente si recomandari alimentare
Cum să combatem eficient gută: tratamente și recomandări alimentare 4

Daca suferiti de guta, ar trebui sa aveti grija si de mentinerea unei greutati corporale normale si de o activitate fizica acceptabila. Scaderea in greutate ar trebui sa fie un obiectiv constient – numai acest lucru poate reduce parametrii acidului uric. Dar aveti grija: postul poate provoca crize de durere si inflamatie, asa ca postul este interzis.

Alimente nerecomandate pentru guta

  • Carne: mezeluri, carnati, mezeluri, sunca, friptura, friptura, curcan, vitel, miel, vanat, carne rosie si afumata;
  • Peste si fructe de mare: hering, sardine, somon, midii, pastrav, sprot, ton, peste afumat si conserva;
  • Ciuperci, drojdie;
  • Supe si sosuri preparate cu bulion de carne, de oase si de ciuperci;
  • Cacao, ciocolata.
Citeste si...
Cum să gestionezi și să previi agitația la persoanele cu Alzheimer: Sfaturi esențiale pentru îngrijitori

Puteti consuma putin mai des alimente cu un continut scazut de purine:

  • Carne: de exemplu, pui, sunca;
  • Peste: de exemplu, cod, biban, stiuca, pollock;

Trebuie remarcat aici ca cel mai bine este sa fierbeti carnea: in timpul fierberii, purinele sunt partial eliberate din ea in bulion.

Produse recomandate pentru guta

Recomandarile nutritionale pentru guta se bazeaza pe o dieta corect echilibrata, bazata pe alimente sarace in purine. Este recomandata o dieta bogata in carbohidrati, dar nu in dulciuri. De asemenea, este important sa mancati de patru ori pe zi, deoarece retentia de acid uric in organism creste in timpul somnului.

Dieta trebuie sa se bazeze pe legume si fructe, produse lactate si unt. Legumele si legumele nu trebuie sa fie strict limitate. Efectul compusilor purinici din surse vegetale asupra atacurilor de guta este mai mic decat cel din surse animale.

Din legume se pot consuma, de exemplu, ridichi, ceapa, salata verde, rosii, morcovi, ardei, conopida, dovleac, sparanghel, vinete, varza alba, sfecla, ridichi, dovlecei, telina, varza alba, kohlrabi;

Fructele includ, de exemplu, ciresele, zmeura, merele, perele, piersicile, portocalele, capsunile, ananasul, bananele;

Cum sa combatem eficient guta: tratamente si recomandari alimentare
Cum să combatem eficient gută: tratamente și recomandări alimentare 5

Cerealele de toate tipurile sunt acceptabile, in special cele integrale si cele macinate grosier, se poate consuma orez, paste fainoase;

Produse lactate: de exemplu, branza de vaci, iaurt natural, branza.

Fructe cu coaja lemnoasa: arahide, alune, migdale, seminte.

organicsfood.ro

Puteti manca si oua.

Un element nutritiv important pentru guta este aportul de antioxidanti antiinflamatori. Prin urmare, este imperios necesar sa consumati zilnic legume si fructe care ii contin. O atentie deosebita trebuie acordata fructelor care au rezerve mari de vitamina C. Acestea nu numai ca reduc nivelul de acid uric din plasma, dar contribuie la reducerea numarului de atacuri, reduc arsurile si durerile.

Citeste si...
4 Cauze ale pneumoniei: nu întotdeauna cauzate de infecție

Ce sa bei pentru guta?

O hidratare adecvata este foarte importanta. Prin urmare, ar trebui sa beti cel putin doi litri de lichid pe zi. Se recomanda sa beti mai intai apa – plata si minerala, sucuri de fructe si bauturi. De asemenea, puteti bea lapte, care imbunatateste eliminarea acidului uric.

Țineti cont de faptul ca laptele si produsele lactate pe care le alegeti ar trebui sa fie sarace in grasimi. Puteti bea ceaiuri din plante si fructe neindulcite. Bauturile carbogazoase zaharate nu sunt permise.

Cum sa combatem eficient guta: tratamente si recomandari alimentare
Cum să combatem eficient gută: tratamente și recomandări alimentare 6

O retinere speciala este necesara in cazul bauturilor alcoolice. Alcoolul afecteaza metabolismul si creste nivelul de acid uric. Berea (inclusiv bauturile racoritoare) si bauturile tari sunt deosebit de daunatoare pentru pacientii cu guta, deoarece sunt bogate in purine. Cu toate acestea, un pahar de vin de calitate pe zi este acceptabil.

Daca urmati acest plan alimentar, durerile se vor atenua si progresia bolii va incetini. Acest lucru este deosebit de important daca, pe langa guta, aveti boli cronice concomitente.

Linkuri web care vorbesc despre cum sa combateti guta in mod eficient, inclusiv tratamente si recomandari dietetice:

Mario Benett
Mario Benett
Scriitor independent absolvent a unei facultăți de medicină, un master în sănătate publică si nutriție la NUS Medicine - National University si vastă experiență în domeniul sănătății. În urma formării sale educaționale la Centennial College pentru jurnalism și la Trent University, a descoperit unde se află adevărata sa pasiune - sănătatea. Obiectivul lui este de a ajunge la public cu informații medicale complete și exacte într-un stil ușor de citit și informativ, astfel încât cititorii să poată face alegeri avizate pentru a-și menține sănătatea. A scris articole despre nutriție, medicină sportivă, fizioterapie, cardiologie, radiologie, chirurgie cosmetică, oftalmologie, oncologie, stomatologie, chirurgie, audiologie și alte probleme de sănătate. Colaborează cu succes cu organicsfoods.ro și cu alte platforme din domeniu din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

drmax.ro/
viataverdeviu.ro

Artictiole conexe

Cat de periculoasa este pierderea de sange si de ce?

Pierderea acută de sânge poate pune în pericol sănătatea și viața. Află ce cauzează hemoragiile, semnele critice și cum să intervineți în caz de urgență. E important să cunoști riscurile și să știi cum să acționezi.

Cele 3 faze ale dietei South Beach pentru pierderea in greutate

Dezvoltată cu intenția de a ajuta la pierderea în greutate și în același timp de a îmbunătăți sănătatea,...

Beneficiile consumului de humus asupra sanatatii

Humusul conține proteine, fibre, vitamine și antioxidanți din năut, susan și ulei de măsline. Reduce colesterolul, inflamația și ajută la controlul glicemiei.

Prevenirea Caderii Parului la Menopauza. Sfaturi si Tratamente Eficiente

Află cum să menții sănătatea părului pe parcursul menopauzei cu suplimente vitale și practici de îngrijire eficiente.

Cum ne pot hidrata legumele mai eficient decat apa obisnuita?

Legumele și fructele ne oferă o hidratare superioară apei îmbuteliate. Învață cum esența vegetală îmbunătățește funcțiile organismului și cum să te bucuri de o supă de gazpacho revigorantă.

Alimente care ajuta la scaderea nivelului de zahar din sange

Cunoaște alimentele cheie care te ajută în lupta împotriva glicemiei ridicate, de la spanacul bogat în proteine la avocado, superalimentul pentru inimă și echilibrul zahărului din sânge. Îmbunătățește-ți dieta și sănătatea cu aceste recomandări valoroase.

Beneficiile, caloriile si valorile nutritive ale carnii de rata

Beneficiile nutritive și gustul delicios al cărnii de rață. Această carne bogată în proteine și minerale esențiale este o alegere excelentă pentru o dietă echilibrată. Descoperă cum să gătești și să savurezi carnea de rață în mod responsabil, plus sfaturi pentru păstrarea prospețimii și calităților nutritive.

11 Boli de toamna care pot fi mai periculoase decat coronavirusul

11 boli de toamnă care pot reprezenta un risc chiar mai mare decât COVID-19. Informează-te despre simptome și sfaturi de prevenire pentru a te proteja și pe cei dragi în această perioadă a anului.