16.9 C
București

Cele mai bune alimente pentru a scapa de oboseala

Date:

Share post:

Cand vrei sa lupti impotriva oboselii si sa-ti trezesti starea de spirit, ciocolata este una dintre cele mai bune optiuni. Alege intotdeauna ciocolata neagra, deoarece are mai multe proprietati antioxidante.

Sa te simti obosit toata ziua, chiar daca dormi cateva ore, nu este sanatos. Nu numai pentru ca ajungi sa nu faci nimic din ceea ce ai planificat, ci si pentru ca organismul sufera de oboseala si defentele tale scad, ceea ce cauzeaza boli pe termen lung. Pentru a preveni aceasta problema, exista diferite alternative naturale. In acest articol, vei afla despre cele mai bune alimente pentru a scapa de oboseala.

Cauzele oboselii

Exista diferite motive pentru care o persoana devine usor obosita sau inconjurata. Cele mai frecvente sunt anemia, problemele de somn (insomnii, apnee, narcolepsie), durerea, alergiile (precum astmul), hipotiroidismul, depresia, consumul de alcool, stresul si anumite medicamente (antihistaminice, anxiolitice, antidepresive, diuretice si steroizi).

Sindromul de oboseala cronica este mai frecvent decat crezi, mai ales in orasele populate si pentru persoanele intre 25 si 45 de ani. Este o afectiune care incepe cu simptome similare cu cele ale gripei si poate avea o durata de peste sase luni.

Gradul de oboseala pentru a determina daca o persoana are aceasta problema ar fi ca abilitatea lor de a efectua activitati zilnice sa se reduca cu 50%. Poate afecta sistemul nervos central, precum si sistemul imunitar si neuroendocrin.

Sfaturi pentru a scapa de oboseala

Primul lucru pe care ar trebui sa il faci este sa corectezi ceea ce se numeste “cauze normale ale oboselii”, adica efort fizic, lipsa de somn, tensiune emotionala sau obiceiuri alimentare proaste. Suplimentele vitaminice nu rezolva problema in sine, dar pot fi de un mare ajutor in timpul procesului.

Citeste si...
De ce pierdem colagenul pe măsură ce îmbătrânim și cum să îl refacem
Cele mai bune alimente pentru a scapa de oboseala
Cele mai bune alimente pentru a scăpa de oboseală 2

Iata cateva sfaturi pentru a scapa de oboseala:

  • Dormiti intre sase si zece ore pe zi si acordati atentie calitatii somnului
  • Aveti o dieta variata si echilibrata
  • Beti multe lichide
  • Faceti activitate fizica moderata de doua sau trei ori pe saptamana
  • Meditati sau folositi tehnici de relaxare
  • Nu va schimbati ciclurile de somn sau veghe
  • Evitati consumul excesiv de alcool sau tutun
  • Nu iesiti din casa fara a lua micul dejun
  • Mancati la fiecare trei ore
  • Nu beti prea multa cofeina, fie cafea, ceai sau bauturi racoritoare
  • Nu beti bauturi energizante sau nu le combinati cu alcool

Cele mai bune alimente pentru a scapa de oboseala si de oboseala

Terci de ovaz

Toate cerealele sunt bune pentru a va oferi energie, dar terciuld e ovaz are vitamine din complexul B, care va vor ajuta sa fiti mai treji pe tot parcursul zilei. Il recomandam in special copiilor si sportivilor. Persoanele supraponderale trebuie sa il consume cu precautie. O jumatate de cana pe zi (doua linguri mari) este cantitatea potrivita, si este cel mai bine pentru micul dejun.

Carnuri

Includeti carne rosie si alba, precum si peste in dieta pentru a oferi organismului dvs. fier, ceea ce va preveni anemia. Carnea contine si triptofan, un aminoacid responsabil pentru cresterea serotoninei, un neurotransmitator care actioneaza ca un puternic antidepresiv si are efecte benefice impotriva insomniei.

Pestele este puternic recomandat datorita continutului ridicat de acizi grasi Omega 3. Portia recomandata este o portie de dimensiune medie pe zi (de preferinta la pranz) din diferitele grupuri, mixate impreuna.

Nuci

Acesta este unul dintre nucile cu cel mai ridicat continut de energie. Au calorii, dar partea buna este ca sunt o sursa buna de vitamine B si omega 3. Portia recomandata de nuci – daca sunteti supraponderal – este doua maini pe zi. Daca nu sunteti supraponderal, puteti dubla cantitatea.

Citeste si...
Beneficiile donării de sânge pentru sănătate

Paste

Aceasta mancare plina de energie este preferata de sportivii de inalta performanta, deoarece contine o cantitate mare de carbohidrati (amidon). Mancati paste integrale, deoarece sunt mai usor de digerat de organismul dvs. Persoanele obeze care vor sa slabeasca nu ar trebui sa manance o farfurie de paste mai mult de doua ori pe saptamana.

Ciocolata

Are o cantitate ridicata de calorii, dar si multa grasime si zahar, de aceea trebuie sa aveti grija cat consumati. Va sugeram ciocolata neagra, deoarece are proprietati antioxidante. Ciocolata contine, de asemenea, substante stimulante care va pot imbunatati dispozitia. 20-30 de grame pe zi sunt suficiente.

Seminte de chia si in

Sunt bogate in omega 3 si omega 9 si in alti nutrienti, ceea ce le face superalimente pentru a scapa de oboseala si oboseala. Le puteti include in orice fel de mancare, cum ar fi supe, sosuri, salate, prajituri etc. Va recomandam sa mancati doua linguri pe zi.

Linte

Are multe nutrienti, in special fier si carbohidrati. Desi este o mancare care de obicei se consuma in timpul anotimpurilor mai reci ale anului, va recomandam sa o consumati si in timpul verii si primaverii.

organicsfood.ro

Puteti savura linte rece in salate sau burgeri. Pentru a beneficia mai bine de fierul vegetal, veti avea nevoie si de vitamina C. Acest lucru se rezolva cu o portocala pentru desert. O cana pe saptamana ar fi ideala.

Banane

Bananele au mai multi carbohidrati decat alte fructe si, de asemenea, aminoacizi care stimuleaza formarea serotoninei, care are un efect antidepresiv. Trebuie sa aveti grija, deoarece va vor face sa luati in greutate daca le mancati in fiecare zi, dar intrucat bananele au potasiu si alti nutrienti, o cantitate mica pe zi este buna.

Citeste si...
Durerea de ochi: cauze, simptome, tratament și prevenție

Paine

Alegeti intotdeauna paine integrala sau din mai multe cereale, deoarece acestea au cei mai sanatosi carbohidrati (in contrast cu painea facuta din faina rafinata). Painea va va oferi energie pe o perioada mai lunga de timp si vitamine din complexul B.

Mancati paine dimineata la micul dejun pentru a incepe ziua cu toate bateriile incarcate. Portia corecta este de 3 felii daca vreti sa slabiti sau 6 daca aveti o greutate normala.

Nu uita!

Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru incercarea de a aplica o reteta, un sfat sau o dieta si nici nu garanteaza ca informatiile furnizate va vor ajuta sau nu va vor dauna personal. Fiti prudenti si consultati intotdeauna un medic sau un nutritionist!

Va multumim ca ati citit! Daca acest articol vi se pare util si interesant, va rugam sa il distribuiti pe retelele de socializare pentru a fi citit si de altii. In acest fel ne ajutati si ne motivati sa scriem mai multe articole interesante.

Mario Benett
Mario Benett
Scriitor independent absolvent a unei facultăți de medicină, un master în sănătate publică si nutriție la NUS Medicine - National University si vastă experiență în domeniul sănătății. În urma formării sale educaționale la Centennial College pentru jurnalism și la Trent University, a descoperit unde se află adevărata sa pasiune - sănătatea. Obiectivul lui este de a ajunge la public cu informații medicale complete și exacte într-un stil ușor de citit și informativ, astfel încât cititorii să poată face alegeri avizate pentru a-și menține sănătatea. A scris articole despre nutriție, medicină sportivă, fizioterapie, cardiologie, radiologie, chirurgie cosmetică, oftalmologie, oncologie, stomatologie, chirurgie, audiologie și alte probleme de sănătate. Colaborează cu succes cu organicsfoods.ro și cu alte platforme din domeniu din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

drmax.ro/
viataverdeviu.ro

Artictiole conexe

Un stil de viata activ opreste declinul memoriei: o noua descoperire despre boala Alzheimer

Învață cum să-ți protejezi sănătatea mintală și să previi boala Alzheimer. Acest articol detaliază strategii eficiente bazate pe un studiu care evidențiază importanța unui stil de viață activ pentru

Menopauza: ce schimbari apar in organism

Menopauza aduce numeroase schimbări în organism, afectând vasele de sânge, tensiunea și nivelul de colesterol. Înțelege impactul acestor modificări și cum să te pregătești pentru ele pentru o sănătate optimă. Acest articol oferă informații valoroase și soluții pentru femeile care traversează această etapă a vieții.

Cum afecteaza varsta imunitatea

Află cum vârsta influențează imunitatea și descoperă pașii pe care îi poți urma pentru a te menține sănătos. Nu rata informații esențiale despre consolidarea apărării organismului tău!"

Impactul stresului asupra sanatatii

Impactul stresului asupra sănătății, si efectele sale multiple pe termen lung. Aflați cum să gestionați și să preveniți aceste efecte negative.

Tratamentul Dermatofibromului – Cand este Necesara Interventia

Dermatofibromul se prezintă adesea ca o formațiune benignă a pielii; o perspectivă detaliată asupra caracteristicilor sale, metodelor de diagnostic și când este recomandată îndepărtarea.

Hemoroizii si consumul de alcool: Riscuri, efecte si recomandari esentiale.

Hemoroizii și alcoolul sunt mai conectați decât crezi. Află cum băuturile alcoolice pot agrava starea și ce măsuri poți lua pentru a-ți proteja sănătatea.

20 De minute de exercitii fizice te pot ajuta sa iti intaresti creierul dupa o noapte de somn prost

Un nou studiu a arătat cum afectează somnul, nivelul de oxigen și exercițiile fizice capacitatea noastră de a...

Sistemul imunitar – apararea organismului impotriva agentilor patogeni

Înțelegeți cum sistemul imunitar utilizează imunitatea umorală și celulară pentru a combate infecțiile și a menține sănătatea organismului.