20.5 C
București

Pozitia ta de dormit iti afecteaza sarcina?

Date:

Share post:

Sarcina aduce multe schimbari in corpul tau, inclusiv in modul in care dormi. Pozitia de dormit in sarcina poate afecta circulatia sangelui, respiratia si confortul tau. Iata ce pozitie sa alegi pentru un somn odihnitor.

Femeile insarcinate se confrunta cu multe schimbari care le afecteaza corpul. Una dintre cele mai importante este pozitia lor de dormit.

In timpul sarcinii, poate fi dificil sa adormiti. S-ar putea sa nu stiti in ce parte sa va culcati. Dieta si relatiile cu ceilalti se pot reflecta, de asemenea, in modul in care dormiti.

Inainte de a ramane insarcinata, majoritatea femeilor sunt obisnuite sa doarma intr-o anumita pozitie. Dar unele dintre acestea, cum ar fi culcat pe spate sau cu fata in jos, nu sunt recomandate in timpul sarcinii.

Poate fi foarte dificil sa gasesti o pozitie de dormit confortabila in timpul sarcinii, mai ales daca erai obisnuita sa dormi cu fata in jos si trebuie sa-ti schimbi obiceiurile acum ca iti sta in cale burtica.

Daca ati dormit intotdeauna pe spate, ar trebui, de asemenea, sa va schimbati pozitia. Acest lucru va ajuta la evitarea problemelor cu spatele si organele interne, avand in vedere greutatea suplimentara pe care o purtati acum.

A merge la culcare ar trebui sa fie o sansa de a ne reincarca bateriile. Cu toate acestea, gasirea pozitiei de somn potrivite pentru a ne odihni se poate transforma intr-o lupta atunci cand suntem insarcinate.

De aceea, este atat de frecvent ca femeile insarcinate sa aiba probleme cu somnul. Unele abia reusesc sa doarma, din cauza marimii cucuiului lor si a sensibilitatii sanilor lor. O schimbare brusca a pozitiei de dormit se poate dovedi, de asemenea, dificila. Dar nu este imposibil.

Citeste si...
5 Moduri în care tații au o influență uriașă asupra fiicelor lor

Exista o pozitie corecta de dormit pentru sarcina?

Specialistii recomanda ca femeile insarcinate sa doarma culcate pe partea stanga. Aceasta pozitie de dormit va facilita circulatia sangelui. Pentru a stabiliza corpul, puteti pune o perna intre picioare.

Se intelege ca aceasta pozitie favorizeaza circulatia sangelui si a substantelor nutritive catre uter si copil. Aceasta asigura un flux corect de oxigen catre fat si favorizeaza eliminarea deseurilor si a lichidelor prin intermediul rinichilor.

De asemenea, ajuta la reducerea edemelor (picioare si glezne umflate), o afectiune tipica in timpul sarcinii. Previne venele varicoase si ajuta la evitarea indigestiei care poate deranja unele femei. Incepeti sa practicati aceasta rutina in primul trimestru, pentru ca mai tarziu sa va vina usor.

Cel mai important, un studiu realizat de Universitatea din Auckland, Noua Zeelanda, arata ca femeile care nu dorm pe partea stanga pot avea un risc mai mare de moarte fetala. Desi riscurile sunt foarte mici, ar trebui sa tineti cont de aceasta recomandare.

Dormitul pe partea dreapta are un efect negativ

Potrivit diverselor studii, dormitul pe partea dreapta poate avea un efect negativ asupra diferitelor organe. Sa aruncam o privire la modul in care poate afecta zonele individuale ale corpului.

Pozitia de dormit iti afecteaza sarcina?
Pozitia de dormit iti afecteaza sarcina?
  • Vena cava: cel mai mare vas de sange din corp, care se intinde in partea dreapta a corpului si transporta o cantitate mare de sange. Daca dormiti pe partea stanga, veti evita sa puneti presiune pe aceasta vena. Acest lucru asigura un flux bun de sange catre placenta si permite circulatia oxigenului.
  • Ficatul: acest organ important este situat in partea dreapta a abdomenului. Din acest motiv, daca dormiti pe partea stanga, veti evita presiunea exercitata de uter asupra acestui organ.
Citeste si...
Cum să faceți față insomniei în sarcină. Sfaturi pentru un somn odihnitor

Pozitia de dormit influenteaza cat de bine dormiti

Poate fi greu sa dormi in timpul ultimelor saptamani de sarcina. Dar, cu ajutorul multor perne, ar trebui sa reusesti sa te odihnesti. Daca suferiti de indigestie, poate fi benefic sa dormiti cu trunchiul ridicat. Din acest motiv, pernele si pernele sunt esentiale in aceasta etapa.

O saltea ferma, cu o usoara inclinatie si suficienta elasticitate pentru a se adapta curbelor coloanei vertebrale va va permite sa dormiti mai bine. O saltea foarte tare sau dormitul pe podea este la fel de daunator ca si una foarte moale, care va lasa coloana vertebrala sa se prabuseasca fara sprijin. Salteaua nu trebuie sa se prabuseasca la mijloc, astfel incat sa va poata sustine intreaga coloana vertebrala.

organicsfood.ro

Recomandari pentru imbunatatirea somnului in timpul sarcinii

Pozitia de dormit in sarcina poate avea un impact asupra sanatatii tale si a dezvoltarii bebelusului.
Pozitia de dormit in sarcina poate avea un impact asupra sanatatii tale si a dezvoltarii bebelusului.
  • Nu folositi prea multe huse pentru a va tine de cald
  • Folositi perne triunghiulare
  • Asigurati-va ca va goliti vezica inainte de a merge la culcare
  • Reduceti consumul de lichide la ora cinei
  • Luati cina cu cel putin trei ore inainte de a merge la culcare
  • Evitati sa beti cafea
Referinte:
  • Sleeping Positions in Pregnancy: Right Side vs. Left Side, More1 (Pozitii de dormit in sarcina: pe partea dreapta vs. pe partea stanga, mai multe)
  • Pregnancy Sleeping Positions | Sleep Foundation2 (Pozitii de dormit in sarcina | Fundatia Somnului)
  • Pregnancy sleeping positions | BabyCenter3 (Pozitii de dormit in sarcina | BabyCenter)
  • Pregnancy & Sleep: Tips, Sleep Positions, & Issues – Sleep Foundation4 (Sarcina si somnul: sfaturi, pozitii de dormit si probleme – Fundatia Somnului)

Nu uita!

Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru incercarea de a aplica o reteta, un sfat sau o dieta si nici nu garanteaza ca informatiile furnizate va vor ajuta sau nu va vor dauna personal. Fiti prudenti si consultati intotdeauna un medic sau un nutritionist!

Va multumim ca ati citit! Daca acest articol vi se pare util si interesant, va rugam sa il distribuiti pe retelele de socializare pentru a fi citit si de altii. In acest fel ne ajutati si ne motivati sa scriem mai multe articole interesante.

Mario Benett
Mario Benett
Scriitor independent absolvent a unei facultăți de medicină, un master în sănătate publică si nutriție la NUS Medicine - National University si vastă experiență în domeniul sănătății. În urma formării sale educaționale la Centennial College pentru jurnalism și la Trent University, a descoperit unde se află adevărata sa pasiune - sănătatea. Obiectivul lui este de a ajunge la public cu informații medicale complete și exacte într-un stil ușor de citit și informativ, astfel încât cititorii să poată face alegeri avizate pentru a-și menține sănătatea. A scris articole despre nutriție, medicină sportivă, fizioterapie, cardiologie, radiologie, chirurgie cosmetică, oftalmologie, oncologie, stomatologie, chirurgie, audiologie și alte probleme de sănătate. Colaborează cu succes cu organicsfoods.ro și cu alte platforme din domeniu din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

drmax.ro/
viataverdeviu.ro

Artictiole conexe

Cand se normalizeaza ciclul menstrual dupa nastere?

Vrei să afli când se normalizează ciclul menstrual după naștere și ce schimbări poți aștepta? Intră pe acest articol și află tot ce trebuie să știi despre menstruația după naștere.

Cand pot manca bebelusii capsuni? Beneficii si retete

Părinții ar putea dori să știe când pot manca bebelușii căpșuni. Din fericire, puteți face căpșunile o parte...

Ce trebuie sa stii despre poftele in timpul sarcinii si cum le poti gestiona

Gestionarea poftelor alimentare în timpul sarcinii este vitală pentru sănătatea dumneavoastră și a bebelușului. Acest articol vă prezintă strategii eficiente pentru menținerea unei diete echilibrate și sănătoase, îmbinând plăceri culinare cu nutriție adecvată.

Managementul Stresului in Sarcina: 8 Metode Eficiente si Remedii Naturale

8 metode dovedite și remedii naturale pentru gestionarea stresului în timpul sarcinii, esențiale pentru sănătatea ta și a bebelușului.

Sarcina dupa 40 de ani: Intelegerea Riscurilor si a Managementului Sanatatii

Sarcina după 40 de ani poate fi o călătorie unică plină de provocări și bucurii. Aflați cum starea de sănătate și tehnologiile de reproducere asistată pot influența pozitiv acest parcurs.

De ce pare ca nu te asculta: sfaturi pentru parinti ca sa faca fata auzului selectiv

Află care sunt cauzele pentru care copilul tău pare că are auz selectiv și aplică sfaturile experților pentru o comunicare îmbunătățită.

Uleiul de seminte de in in timpul sarcinii: beneficii si prejudicii

Uleiul de in în timpul sarcinii susține sănătatea cardiovasculară și dezvoltarea neurologică a bebelușului, cu recomandări de utilizare sigură și eficientă.

Alimentatia mixta in primele luni de viata – cheia pentru prevenirea dificultatilor de invatare la copii

Alimentația mixtă în primele luni de viață poate fi cheia succesului educațional al copiilor. Aflați cum combinarea laptelui matern cu formula de lapte contribuie la dezvoltarea cognitivă optimă și reduce riscul de dificultăți de învățare. Explorați acum beneficiile acestei abordări nutriționale.