12.2 C
București

Genuflexiunile va pot imbunatati semnificativ sanatatea, este nevoie doar de cateva minute pe zi

Date:

Share post:

Se pare ca statul ghemuit este mult mai sanatos decat statul pe scaun. Doar cateva minute pe zi, in timp ce va odihniti, lucrati in gradina, la calculator – si corpul va simti acest lucru.

Nu exista nimic mai daunator decat lipsa de activitate fizica. Toata lumea stie ca un stil de viata sedentar nu imbunatateste sanatatea. Sa petreci cea mai mare parte a zilei pe canapea sau la birou nu este bun pentru bunastarea ta fizica si mentala. Dar sa fii constant activ – miscandu-te in cea mai mare parte a zilei – este imposibil. Cum va puteti atunci odihni?

Odihna in pozitie ghemuita

De fapt, stramosii nostri vanatori-culegatori petreceau la fel de mult timp atat in miscare, cat si inactivi ca societatea moderna de astazi. Și, deoarece nu aveau scaune sau fotolii confortabile, se odihneau in pozitie ghemuita.

In culturile indigene din Asia, Africa si America de Sud, pozitia ghemuita este inca cea mai populara pozitie pentru treburile casnice, gatit, mancat, relaxare si vorbit. Concluzii interesante au fost facute de antropologii care au observat viata de zi cu zi a tribului Hadza din Tanzania. Acesti oameni nu sufera de boli cronice asociate cu un stil de viata sedentar. S-a ajuns la concluzia ca aceasta pozitie a corpului protejeaza impotriva consecintelor inactivitatii.

Genuflexiunile va pot imbunatati semnificativ sanatatea, este nevoie doar de cateva minute pe zi
Genuflexiunile vă pot îmbunătăți semnificativ sănătatea, este nevoie doar de câteva minute pe zi 5

Probabil ati observat ca micutilor le place sa se ghemuiasca in timp ce se joaca. Ei isi urmeaza intuitia, iar corpul lor le spune ca ghemuirea este pozitia ideala. Din mai multe motive.

Citeste si...
Beneficiile incredibile ale sulfului pentru piele, păr și articulații

Ghemuitul este bun pentru articulatii, sistemul digestiv, sistemul limfatic, circulatia si chiar si pentru creier. Din pacate, in randul populatiei adulte, obiceiul de a se ghemui a iesit aproape complet din uz.

Atunci cand stati confortabil pe un scaun sau pe o canapea, toate grupele musculare sunt complet relaxate. In perioade scurte de timp, acest lucru are beneficiile sale, chiar un efect terapeutic. Problema este ca ne aflam in aceasta situatie in fiecare zi, timp de mai multe ore. Iar acest lucru are consecinte directe:

  • Tulburari metabolice, acumularea de toxine
  • Amiotrofie
  • Tulburari ale circulatiei sanguine si limfatice, risc de tromboza
  • Rigiditate si dureri la nivelul genunchilor, soldurilor, spatelui
  • Boli de inima, rezistenta la insulina, obezitate
  • Activitate slaba a creierului, risc mai mare de accident vascular cerebral.
Genuflexiunile va pot imbunatati semnificativ sanatatea, este nevoie doar de cateva minute pe zi
Genuflexiunile vă pot îmbunătăți semnificativ sănătatea, este nevoie doar de câteva minute pe zi 6

Genuflexiunile sunt bune pentru sanatate

Genuflexiunile sunt unul dintre cele mai utile exercitii. In acest moment, sunt implicate soldurile si picioarele, care lucreaza pentru a mentine echilibrul si pentru a impiedica persoana sa cada.

Contractia muschilor picioarelor si a trunchiului in timpul ghemuirii creste circulatia limfei. Este un element cheie in stabilitatea si fluiditatea mecanismelor de detoxifiere. De asemenea, ghemuirile favorizeaza circulatia sangelui si previn blocajele si formarea cheagurilor de sange.

Atunci cand stam pe o canapea sau pe un scaun, ne aplecam. Pieptul se apleaca in fata, diafragma comprimata ne obliga sa respiram superficial, folosind mai putin partile inferioare ale plamanilor. Aportul de oxigen catre celule si organe scade brusc, activitatea metabolica incetineste, procesele de digestie sunt perturbate, iar riscul de obezitate si diabet creste.

In pozitia noastra obisnuita de sedere, sangele se acumuleaza in picioare, iar venele lucreaza sub presiune ridicata. Mai putin sange circula catre creier, provocand probleme de somn si anxietate.

Citeste si...
Fimoza la bărbați: Simptome, Cauze și Tratament

Toate aceste probleme sunt practic inexistente in culturile in care statul ghemuit face parte din viata de zi cu zi. Acest lucru are un impact urias asupra conditiei fizice si a sanatatii tale generale.

Genuflexiunile va pot imbunatati semnificativ sanatatea, este nevoie doar de cateva minute pe zi
Genuflexiunile vă pot îmbunătăți semnificativ sănătatea, este nevoie doar de câteva minute pe zi 7

Sistemul osteoarticular in pozitia ghemuita

Ghemuirea si statul pe scaun sunt pozitii fundamental diferite. In cazul celei din urma, unghiul de flexie la genunchi si solduri nu depaseste 90 de grade. Muschii nu sunt implicati. Atunci cand ne ghemuim si stam in picioare, soldurile se deschid si se deplaseaza pentru a mentine curbura naturala a coloanei lombare. Aceasta pozitie sustine in mod egal greutatea partii superioare a corpului.

Cercetarile arata ca ghemuitul ajuta la repararea articulatiilor deteriorate ale genunchilor si soldurilor. Baza pentru buna functionare a articulatiilor este un nivel adecvat de lichid sinovial, care asigura flexibilitatea si nutritia optima a cartilajului. Miscarea si compresia sunt necesare pentru producerea acestuia.

organicsfood.ro

Prin imobilizare, prin faptul ca ne strangem pe scaun, ne constrangem. Nu doar productia noastra de mucus scade brusc. Colagenul din jurul tendoanelor si ligamentelor se intareste treptat, iar muschii trunchiului slabesc. Acest lucru reduce flexibilitatea si creste stresul asupra spatelui si umerilor atunci cand ne aplecam sau ridicam greutati.

Potrivit yoghinilor, cea mai buna pozitie pentru reducerea durerilor de spate este Malasana, sau ghemuirea. Acest exercitiu intinde, tonifica si intareste articulatiile si le creste amplitudinea de miscare.

Genuflexiunile va pot imbunatati semnificativ sanatatea, este nevoie doar de cateva minute pe zi
Genuflexiunile vă pot îmbunătăți semnificativ sănătatea, este nevoie doar de câteva minute pe zi 8

Ghemuirea imbunatateste semnificativ sanatatea

Practicati ghemuirea. Incepeti doar cu 3-5 minute pe zi. Pe masura ce mobilitatea soldurilor se imbunatateste si capatati putere in picioare, cresteti treptat timpul de ghemuire la 15 minute pe zi si atat.

Citeste si...
Te doare capul? Tipuri de dureri de cap, cauzele acestora și tratamente Explicate

Atunci cand este dificil sa va asezati picioarele complet pe sol, puteti plasa suporturi sub ele. Multi oameni au flexibilitate zero pentru ca stau tot timpul la un unghi de 90 de grade. Cu o practica consistenta a ghemuiturilor, mobilitatea si flexibilitatea se vor imbunatati si nu va mai fi nevoie de bolstere.

Aceste genuflexiuni sunt sigure si recomandate pentru toate varstele. Statul cu picioarele incrucisate pe un covoras sau pe un scaun functioneaza la fel de bine. Veti simti rapid beneficiile:

  • Circulatia sangelui si a limfei se va imbunatati
  • Gleznele, genunchii, picioarele, viteii si muschii ischiogambieri vor fi intariti.
  • Va exista flexibilitate in solduri, in partea inferioara a spatelui si in intreaga coloana vertebrala
  • Sistemul digestiv va incepe sa functioneze mai eficient, toxinele vor fi eliminate, iar metabolismul se va imbunatati.
  • Va creste elasticitatea tesutului fascial, care tine impreuna organele corpului.
  • Postura dumneavoastra se va imbunatati
  • Va exista o imbunatatire generala a starii de bine.

Ati dori sa incercati?

Mario Benett
Mario Benetthttps://organicsfood.ro
Scriitor independent absolvent a unei facultăți de medicină, un master în sănătate publică si nutriție la NUS Medicine - National University si vastă experiență în domeniul sănătății. În urma formării sale educaționale la Centennial College pentru jurnalism și la Trent University, a descoperit unde se află adevărata sa pasiune - sănătatea. Obiectivul lui este de a ajunge la public cu informații medicale complete și exacte într-un stil ușor de citit și informativ, astfel încât cititorii să poată face alegeri avizate pentru a-și menține sănătatea. A scris articole despre nutriție, medicină sportivă, fizioterapie, cardiologie, radiologie, chirurgie cosmetică, oftalmologie, oncologie, stomatologie, chirurgie, audiologie și alte probleme de sănătate. Colaborează cu succes cu organicsfoods.ro și cu alte platforme din domeniu din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

drmax.ro/
viataverdeviu.ro

Artictiole conexe

Xanthelasma: Sfaturi Eficiente de Prevenire si Tratamente

Metodele eficiente de tratament și prevenire pentru xanthelasma pe pleoape, precum și impactul lor asupra metabolismului lipidic.

Tromboza venoasa profunda: Cauze, simptome si riscuri majore.

Tromboza venoasă profundă este o afecțiune frecventă care poate avea complicații grave. Află cum se formează, simptomele asociate și ce se întâmplă atunci când un cheag migrează spre plămâni. Informații esențiale pentru prevenție și cunoaștere.

Abces Dentar – Simptome, Diagnostic si Optiuni de Tratament

Diagnosticul abcesului dentar este vital pentru a începe tratamentul adecvat și a preveni răspândirea infecției. Acest articol oferă o perspectivă detaliată asupra diferitelor forme de abces, metodelor de prevenție și opțiunilor de îngrijire.

Augmentin: rolul antibioticului in tratamentul infectiilor

Eficiența Augmentinului în tratarea infecțiilor bacteriene este confirmată de nenumărate studii clinice. Află mai multdespre spectrul său de acțiune și modul în care învinge rezistența bacteriană.

Diabetul zaharat de tip 2: care sunt caracteristicile sale si cum pot trai cu el?

Diabetul de tip 2 afectează majoritatea diabeticilor și vine cu simptome și riscuri specifice. Acest articol oferă o privire detaliată asupra caracteristicilor, cauzelor și tratamentului acestei afecțiuni. Informațiile sunt esențiale pentru a gestiona și preveni complicațiile asociate.

Chirurgia Vasculara Ghidata prin RMN: Revolutia In Tratamentul Accidentului Vascular Cerebral!

Revoluționarea tratamentului accidentelor vasculare cerebrale prin chirurgia vasculară ghidată prin RMN. Intervenții minim invazive și tehnologii avansate sunt folosite acum pentru a trata și preveni riscul accidentelor vasculare, oferind pacienților speranță și recuperare accelerată. Perfect pentru cei interesați de ultimele inovații în neurochirurgie.

Probleme de vedere: cum sa prevenim afectarea corneei, cristalinului si retinei

O vedere limpede este esențială. Află cum să previi problemele oculare, de la cataractă la degenerescența maculară. Înțelege structura ochiului și pasii de a te proteja.

Durerea de spate este intotdeauna sciatica? De ce apare durerea de spate si cum sa o tratam

Dezvăluim mitul din spatele termenului "sciatică" și clarificăm diferența dintre acesta și radiculopatie. Dacă te confrunți cu dureri de spate, cunoașterea adevăratului diagnostic poate schimba totul. Informează-te corect și fii pregătit să înțelegi ce se întâmplă cu spatele tău.